۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۵۱۷۸۸۱
آیت الله نوری همدانی:

متأسفانه عده ای همنوا با دشمن به نهادهای انقلابی حمله می کنند/ دولتمردان معیشت و اشتغال را در اولویت قرار دهند

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که باید مراقب باشیم ارزش های انقلاب آسیب نبیند، گفت: متاسفانه عده ای در داخل همنوا با دشمن شدند و به افراد و نهادهای انقلابی حمله می کنند.
 حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه وضعیت کنونی جامعه اسلامی را بسيار حساس توصیف کرد و گفت: دشمن با تمام قوا به میدان آمده است.

وی افزود: بنده به صورت مکرر در این مدت این موضوع را تأکید کردم که هدف دشمن، اسلام است و مخالفت با ایران برای این است که عنوان جمهوری اسلامی دارد، بر همه ما لازم است که بی تفاوتی را کنار بگذاریم و وارد عرصه شویم.

این مرجع تقلید با بیان این که باید دستورات اسلام را به معنای واقعی پیاده کنیم، اظهار داشت: هنر امام این بود که انزوا اختیار نکرد و وارد میدان شد تا دستورات اسلام را به عرصه زندگی مردم بکشاند، ما باید حقیقت دین را به دنیا معرفی کنیم و اخلاق اسلامی را بشناسانیم.

وی دنیای امروز را تشنه اخلاق دانست و ادامه داد: در جامعه می بینیم برخی افراد به راحتی دروغ می گویند و تهمت می زنند و آبروی افراد را می برند، امروز وظیفه داریم امر به معروف و نهی از منکر را طبق موازین شرعی و قانونی اجرا کنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که در برابر منکراتی که در دنیا انجام می شود باید امر به معروف و نهی از منکر کرد، ابراز داشت: امروز باید در مقابل منکرات که در دنیا صورت می گیرد مثل کشتار مردم یمن، سوریه، افغانستان، ميانمار، غزه و ظلمي که نسبت به مردم مظلوم بحرین و علمای آن انجام می شود حساس باشیم و انزجار خود را نسبت به عاملين این جنایات و اربابانشان که رأس همه این خباثت ها آمریکا و صهیونیست است اعلام کنیم.

وی عنوان کرد: امروز دشمن به افراد و نهادهای تأثیرگذار مثل ولايت فقيه، حوزه های علمیه، دانشگاه ها و نیروهای مسلح حمله می کند و سعی بر تخریب دارد، اگر این افراد و نهادها اثرگذار نبودند دشمن کاری نداشت ولی دیدند حوزه های علمیه و علما پیشگام انقلاب و دانشگاه محل روشنگری است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دشمنان می بینند که ولایت فقیه توانست این کشور را از ذلت در مقابل آنان مصون بدارد، دشمنان قدرت سپاه را دیدند که با توکل به خدا خواب را از چشم آنان گرفته است.

وی اضافه کرد: دشمنان و بدخواهان دیدند که فرهنگ ايثار و شهادت در این مملکت چه کرد و چگونه در دوران دفاع مقدس آنان را زمين گير کرد، امروز در سوریه مثل شهید حججی سر می دهد اما نمی گذارد حریم اهل بیت(ع) محل جولان آنان شود، این ها تربیت یافتگان حوزه، دانشگاه، بسیج و مساجد هستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که باید مراقب باشیم ارزش های انقلاب آسیب نبینند، گفت: متأسفانه عده ای در داخل از جهل و غفلت یا خدای ناخواسته عمداً همنوا با دشمن شدند و به نوعی به این نهادها حمله می کنند.

وی افزود: همه باید مراقب باشیم خوراک برای دشمن درست نشود و عملی انجام ندهيم که مطابق با جایگاه مسؤوليت مان نباشد، مسؤولیت ها و جایگاه ها امانت است و در حفظ آن مسؤوليت داریم، همه در محدوده مسؤوليت خودمان وظیفه داریم به مردم خدمت و در حفظ نظام تلاش کنیم.

این مرجع تقلید اظهار داشت: امروز مسؤولان و دولتمردان باید معیشت و اشتغال را در اولویت خود قرار دهند و بحث اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند تا به یاری خداوند متعال با وحدت و انسجام حول محور رهبری برای اسلام و انقلاب و ایران موفقیت بدست آوریم./1323/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات