۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۵۱۳۹۶۸
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

جبهه استکبار از نیروی انسانی و توان داخلی کشور واهمه دارد

آیت الله ممدوحی با بیان این که اسلام در مبانی سیاسی خود بیش از هر چیز به ارتباط مسلمین با اجانب توجه داشته و به شدت نفوذ اجانب را نهی می کند، گفت: به همین دلیل است که امروز جبهه استکبار از نیروی انسانی و توان داخلی کشور واهمه دارد.
ممدوحی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله حسن ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در سومین جلسه از سلسله نشست های دانش افزایی اساتید و طلاب در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد، در پاسخ به برخی شبهات حکمت حکومت فقیه گفت: اسلام در مبانی سیاسی خود بیش از هر چیز به خطر ارتباط مسلمین با اجانب تذکر می‌دهد و به شدت از نفوذ اجانب باز می‌دارد.

برجام و موشک های نظامی بهانه دشمن اند/ هدف آنان نابودی اصل دین است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز برجام، قدرت‌های علمی و موشک‌های نظامی، بهانه دشمن است و آنان با اصل دین مشکل دارند والا چرا به تبعیض‌نژادی و نظام خلاف حقوق بشر و پرستش گوساله در برخی کشورها کاری ندارند.

آیت الله ممدوحی با بیان این که دین اسلام انسان‌ساز است، تصریح کرد: دشمنان با موشک‌های نظامی و قدرت علمی ما مشکلی ندارند بلکه تنها مسأله آنها دینی است که نتیجه آن حسین فهمیده 13ساله ای می شود که خود را فدای آن می‌کند.

وی با بیان این که برخی هیچ اطلاعاتی از کلام خداوند متعال ندارند و با این حال به این کتاب با عظمت اشکال وارد می کنند، بیان کرد: امروز عده ای حتی در روخوانی قرآن اشکال دارند و همه اطلاعاتشان از این کتاب آسمانی یک صفحه هم نیست اما با آن تصور و اندیشه غلط از دین و دنیا به این کتاب اسمانی اشکال وارد می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  با بیان این که این تصور غلط بدین سبب است که دنیایی که قرآن معرفی می کند با دنیای دنیا داران تفاوت دارد، بیان کرد: کسانی که اشکال وارد می کنند در حقیقت تصور درستی از دین ندارند.

واهمه امروز استکبار از نیروی انسانی و توان داخلی کشور است

آیت الله ممدوحی با بیان این که اسلام در مبانی سیاسی خود بیش از هر چیز به ارتباط مسلمین با اجانب توجه داشته و به شدت از نفوذ اجانب ترس و واهمه دارد آنطور که امت خود را باز می دارد، یادآور شد: آنان امروز از نیروی انسانی ما به جهت توان و قدرت آنان در هشت سال جنگ تحمیلی واهمه دارند و می دانند آن که می تواند در دنیا بجنگد انسان نه اسلحه است.

وی با بیان این که امروز در فضای مجازی به افراد بی ارادگی القا می شود و به آنان این چنین می گویند که هیچ اراده و اختیاری از خود ندارید، خاطر نشان کرد: در حقیقت آنها آنچنان افراد را پوچ می کنند که هویت خود را از دست بدهند.

آیت الله ممدوحی با بیان این که خداوند متعال هیچ سلطه ای را قبول ندارد، اظهار کرد: برادری و اخوت از مقوله ارتباط های معقول نشات می گیرد نه این ارتباطی که آنان متمرکز بر ضربه و آسیب به نظام اسلامی هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه دشمن قصد گرفتن دین ما را دارد و با ارائه مدل‌های کذایی، برای سلطه زمینه‌سازی می‌کند، گفت: ظاهر برخی جوانان ما در خیابان نشان می‌دهد سرتا پا عروسک خیمه‌شب‌بازی کسانی شده‌اند که مدل مو و نوع لباس‌پوشیدن را عرضه می کنند اما بدانند که سرگرم شدن به این مدل‌ها آنان را به سمت پوچ‌گرایی می‌برد.

حکومت و وکالت تفاوت های معنایی و محتوایی دارد

وی در پاسخ به این شبهه که عده ای حکومت را از مقوله وکالت دانسته اند، بیان کرد: حکومت به معنای منع کردن، حکم کردن و قدرت بر اجرا است و این توهم به هیچ وجه درست نیست که بگویند حکومت از مقوله وکالت است.

آیت الله ممدوحی ادامه داد: وکالت با فقاهت تفاوت هایی دارد از جمله آنکه در وکالت هرگونه تضمین بدون نظر وکیل باطل است و همچنین وکیل باید بسته به منافع موکل خود کار کند در حال که در حکومت عادلانه هیچ یک از اینها نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به این شبهه که فقه بین معنای فهم است، تصریح کرد: فقه به معنای هرگونه فهم و تخصص پزشکی و مهندسی نیست بلکه همان علم و احکام دین است.

مبنای دین، حکم‌کردن حاکمیت است

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اشکالات وارده به حکومت فقیه این است که حکومت از مقوله حکمت و حکومت فقیه به معنای وکالت از سوی مردم است، نه اینکه به معنای حکومت بر مردم باشد، در نتیجه حکومت به معنای امر، نهی و حکم نیست.

آیت الله ممدوحی در پاسخ به کسانی که سنگ آزادی را به سینه می زنند، اظهار کرد: آزادی به معنای پیروی از هوس‌ها نیست، بلکه انسان به عنوان موجودی عاقل مختار است، در حالی که آزادی دیکته شده غربی به معنای «رها کردن» است تا فرد هر کاری خواست انجام دهد و عربده کشی کند و هر گونه که دوست‌دارد، لباس بپوشد و راه رود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که انجام کاری که به ضرر فکر و روح مردم باشد حتی در تفکر غربی و سکولار نیز به معنای آزادی نیست، اظهار کرد: به همین علت، بی‌حجابی، بی‌حیایی، آراستگی های کذایی زن و مرد در ملأ عام و چشم‌چرانی‌ها که جامعه را متزلزل می کند، آزادی محسوب نمی شود.

فقه عمل به ظن نیست بلکه مبتنی بر اعتماد و اطمینان است

وی با بیان اینکه یکی از مقوله‌های بسیار مهم در باب آزادی استعمار است، گفت: هرگاه استعمارگری بخواهد بر مردم یک منطقه و کشور مسلط شود از مقوله آزادی استفاده می‌کند که فروپاشی شوروی توسط آمریکا از مصادیق بارز آن است.

آیت الله ممدوحی با اشاره به ایراد غلط دیگری که به حکومت فقیه وارد شده است، تصریح کرد: این امر که ولایت، مدیریت در شئونی است که مدعی علیه هیچ گونه اختیاری در آن ندارد، غلط است بلکه ولایت نسبت به همه معضلات مسؤولیت دارد همانطور که در پیش از انقلاب عده ای در دانشگاه ها می گفتند مگر ما فقیر یا صغیر هستیم که بخواهند برایمان ولایت درست کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که  عده ای نادان فقه را عمل به اخبار واحد می دانند، بیان کرد: احتمال خطا در خبر واحد زیاد است و گاهی یک خبر واحد دو کشور را به جان هم می اندازد و برخی وقت ها صلح و صفا میان دو کشور عظیم با یک تماس تلفنی صورت می‌گیرد؛ بنابراین فقه عمل به ظن نیست بلکه مبتنی بر اعتماد و اطمینان است./864/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات