۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۵۱۳۶۴۴
حجت الاسلام یعقوبی:

نقش کعبه جهانی است/کعبه محور وحدت است

استاد حوزه علمیه گفت: اساس حج بر تشکیل امت واحد اسلامی است و حضور امام زمان(عج) و مکان ظهور ایشان نیز در مرکز وحی و وحدت است؛ نقش کعبه و سرزمین وحی، نقش جهانی است.
حجت الاسلام سیف اله یعقوبی

حجت الاسلام سیف اله یعقوبی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که ادامه حیات اسلام وابسته به وحدت است، گفت: اجتماع مسلمانان در مکه و مدینه، حاکی از وحدت و همبستگی و اعتلای کلمة الله است.

کارشناس امور حج و زیارت، حج را فریضه ای الهی دانست که شامل همه مسلمانان می شود و گفت: براساس منابع دینی حج بر کسانی که استطاعت داشته باشند واجب است.

امام جمعه شهرضا ادامه داد: دین و اسلام به واسطه کعبه قوام پیدا می کند و ادامه حیات اسلام به وحدت وابسته است؛ به همین دلیل است که جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را در راستای برپایی این فریضه عظیم الهی انجام می دهد.

استاد حوزه علمیه، با قدردانی از زحمات بعثه مقام معظم رهبری، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید در این زمینه، ابراز داشت: احیا کنندگان حج به امر بسیار مهمی پرداختند و مراجع عظام تقلید با استفتائات خود موجب اطمینان خاطر حجاج شدند.

وی، نقش حج در وحدت و همدلی مسلمانان اشاره کرد و افزود: ایجاد حج و حرکت به سمت بیت الله، وحدت ایجاد می کند؛ مسلمانان در لباس احرام و با گویش های مختلف در مشاهد مشرفه برای انجام مناسک می روند که حرکتی سراسر وحدت آفرین است.

حجت الاسلام یعقوبی، جمهوری اسلامی ایران را محور این اتحاد دانست و بیان داشت: امیدواریم که این اتحاد همیشه ادامه داشته باشد و ایران اسلامی همچنان محور این اتحاد باشد.

امام جمعه شهرضا در بخش دیگر سخنان خود گفت: بیشتر افرادی که به حج اعزام می شوند، زبان یکدیگر را نمی دانند و اگر افرادی زبان دان در حج باشند که بتوانند موجبات تبادل فرهنگ ناب اسلامی را ایجاد کنند، کمک بسیار زیادی به ترویج اسلام اصیل و ناب محمدی(ص) می کند.

کارشناس امور حج و زیارت تأکید کرد: اساس حج بر تشکیل امت واحد اسلامی است و حضور امام زمان(عج) و مکان ظهور ایشان نیز در مرکز وحی و وحدت است؛ نقش کعبه و سرزمین وحی، نقش جهانی است و حضرت بقیة الله از آن مرکز همه را به اسلامی دعوت می کنند و همه مردم هم به این دعوت لبیک می گویند./840/  ۳۰۲/ص

ارسال نظرات