۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۵۱۰۰۱۱
آيت الله نمازي:

ولايت شناسي راه صحيح افزايش معرفت افكار عمومي است

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: راه صحيح افزايش معرفت افكار عمومي به ويژه نسل جوان بيان شفاف ولايت شناسي، مبدأشناسي و معاد شناسي است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي بعد از ظهر امروز در ديدار اعضاي ستاد همكاري هاي حوزه علميه قم و آموزش و پرورش كاشان، با اشاره به اينكه طرح همكاري حوزه علميه و آموزش و پرورش ضمن آموزش بايد به مباحث معرفتي نيز توجه شود، گفت: در اين طرح مباحث ديني و معرفت شناسي بايد در اولويت نخست قرار داشته باشد.

وي همچنين از مباحث اعتقادي، سياسي، اخلاقي، حقوقي و اجتماعي به عنوان مباحث اولويت دار در آموزش و پرورش نام برد و عنوان كرد: مباحث اولويت دار آموزشي در آموزش و پرورش بايد طبقه بندي و مشخص شود، چرا كه مباحثي كه در مدارس دخترانه بايد مطرح شود با مباحثي كه در مدارس پسرانه مطرح مي‌شود متفاوت است.

آيت الله نمازي تأكيد كرد: در مباحث زندگي اسلامي ايراني نيز بايد مشخص شود كه سلسله مباحث از كجا آغاز و به كجا منتهي شود و همانگونه كه سلسله مباحث دروس جغرافيا، رياضي و تاريخ سلسله مراتب خود را از سال اول تا سال آخر طي مي‌كند، مباحث ديني و معر فت شناسي نيز بايد سلسله مراتب خود را از سال اول تا سال آخر طي كند.

وي آفات و تهديدات فرهنگي، آسيب هاي فرهنگي و تهاجم فرهنگي را در جامعه جدي خواند و عنوان كرد: بخشي از اين مباحث به عقائد، ولايت و توحيد برمي‌گردد، از اين رو زماني كه بحث اديان ساختگي در سال هاي گذشته در كشور مطرح شد، برخي افراد ادعاي خدايي و برخي ديگر ادعاي نبوت كردند.

نماينده ولي فقيه در کاشان در ادامه با رد هرگونه شبهه زدايي در آموزش و پرورش، گفت: در بحث معرفت شناسي، توحيد، نبوت، امامت، ولايت و معاد شبهاتي وجود دارد، اما اگر بخواهيم شبهات را پاسخ بدهيم، اين كار ترويج شبهات است.

آيت الله نمازي يادآور شد: مبلغ و يا اساتيدي كه در كلاس مي خواهند با تبليغات بهائيت و وهابيت مقابله كنند و قصد پاسخگويي به شبهات آنها را دارند قبل از جواب بايد شبهه آنها را مطرح كنند و طرح شبهه عملا تبليغ شبهه است و گاهي اوقات به روانشناسي تبليغي توجهي نداريم و عملا برخي از روحانيان و اساتيد مروج شبهات بهائیت و وهابيت مي شوند.

وي تأكيد كرد: راه صحيح افزايش معرفت افكار عمومي به ويژه نسل جوان بيان شفاف ولايت شناسي، مبدأ شناسي و معاد شناسي است و اگر به خوبي اين هنر را داشته باشيم كه ما انسان را به فطرت خودش حواله دهيم همه چيز درست خواهد شد.

نماينده ولي فقيه در كاشان اظهار داشت: مگر مي شود يك فعلي بدون فاعل انجام شود و يا يك تصوير و يا يك نقاشي بدون وجود نقاشي خلق شده باشد، چنين امري محال و غير ممكن است.

به گفته وي، راه صحيح و كارشناسي شده بالابردن سطح آگاهي نوجوانان و جوانان است، بنابراين روش و شيوه نبايد طرح شبهه باشد چرا كه طرح شبهه معارض و نتيجه عكس دارد و عملا تبديل به مبلغ مكتب باطل خواهيم شد كه نمونه هاي در تاريخ زياد است.

آيت الله نمازي در ادامه آموزش دروس به زبان ساده و قابل فهم و درك به دانش آموزان را مهم خواند و گفت: در گذشته هنر در ارائه مطالب سخت و سنگين بود، اما امروز گفته مي شود بهترين استاد كسي است كه سخت ترين و مشكل ترين مطالب را به ساده ترين زبان و به كودن‌ترين انسانها انتقال دهد./202/1307/ب1

ارسال نظرات