۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۵۰۵۳۵۱
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه:

رونق اقتصادی در گرو قطع امید از بیگانگان است

حجت الاسلام شاهچراغی گفت: امروز تمام مسؤولان چشم امیدشان را به برجام دوخته‌اند و از طرفی بدعهدی‌های دولت آمریکا عواملی هستند که باعث شد این وضعیت اقتصادی در جامعه به وجود بیاید.
موضوع برجام

حجت‌الاسلام محمدمهدی شاه‌چراغی نماینده طلاب و فضلای اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: مهم‌ترین عاملی که باعث شده رکود اقتصادی مشده است، وابستگی زیاد و چشم امید داشتن به برجام نافرجام است.

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه ادامه داد: امروز تمام مسؤولان چشم امیدشان را به برجام دوخته‌اند و از طرفی بدعهدی‌های دولت آمریکا که نه اجازه تجارت به ما می‌دهند نه کسب تکلیفی برای ما روشن کرده است، عواملی هستند که باعث شدند این وضعیت در جامعه به وجود بیاید.

وی عنوان کرد: بیشترین رکود بازار به خاطر این است که کاسب نمی‌داند، آیا این کالا را بخرد یا این کالا را نخرد؟ آیا بعد از این اجازه واردات این قطعه را به او می‌دهند یا نمی‌دهند؟ بنابراین رکود زیادی در بازار حاکم است.

 حجت‌الاسلام شاه‌چراغی در ادامه به راهکارهای برای خروج از رکود اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: بهترین راه‌کار همان‌طوری که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند بایستی انسان چشم امیدش را از ابرقدرت‌ها، مخصوصاً آمریکا بردارد.

 نماینده طلاب و فضلای اصفهان اعتماد به نیروی داخلی را از سوی دولتمردان مهم دانست و اظهار داشت: اگر مثل دوره‌های قبل تمام مسؤولان چشم امیدشان به بازوی کارگر ایرانی باشد و به توانمندی فکری دانشمندان ایرانی اعتماد داشته باشند قطعاً موفق خواهیم شد.

وی افزود: همان‌گونه که در دوران جنگ تمام کشورهای جهان برنامه داشتند برای این‌که کشور ایران را شکست دهند، ولی تمام دانشمندان ما روی بومی‌سازی کارکردند، موفق شدند و ما توانسته‌ایم گلیم خودمان را از آب بیرون بکشیم.

حجت‌الاسلام شاه‌چراغی در پایان اظهار داشت: اگر قطع امید از بیگانگان داشته باشیم و دستورات بزرگان دین را در زندگی بکار ببریم از این رکود خارج خواهیم شد ولی زمان خواهد برد./875/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات