۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۵۰۳۲۵۶
آیت‌الله مهمان‌نواز:

استفاده از آموزه‌های اسلامی حلّال مشکلات زیست‌محیطی است

آیت الله مهمان نواز با تأکید بر عزم و مشارکت همگانی برای رفع مشکلات زیست‌محیطی، گفت: بهره‌گیری و استفاده بیشتر از آموزه‌های اسلامی حلال مشکلات مرتبط با محیط زیست است.
آیت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار با شماری از فعالان زیست‌محیطی استان، بر مشارکت همگانی برای حفظ و ارتقای محیط زیست و داشته‌های طبیعی تأکید کرد.

وی تصریح کرد: در این راستا بهره‌مندی از آموزه‌های اسلامی و تعالیم الهی می‌تواند در برطرف کردن مشکلات و چالش‌های زیست‌محیطی تأثیرگذار بوده و به کاهش معضلات این بخش کمک کند.

به گفته عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری فرمایشات و دستورالعمل‌های رهبر معظم انقلاب در مورد محیط زیست که سال گذشته ابلاغ شد، بسیار کامل، جامع و قاطع بود و فعالان محیط زیست باید براساس این رهنمودها اقدام کنند.

آیت‌الله مهمان‌نواز با تأکید بر اینکه همه باید برای حفظ و نگهداری نعمت‌های خداوند تلاش کنند، تصریح کرد: همه اقشار مردم وظیفه دارند با بهره‌گیری درست از نعمت‌های خداوند در حفظ و نگهداری محیط زیست و منابع طبیعی فعال باشند.

وی با بیان اینکه زمین پاک برای سلامتی و زندگی مهیا شده و ما در آن برای ادامه حیات پا گذاشته‌ایم، خاطرنشان کرد: پاکی و پاک بودن در سرشت زمین وجود دارد و انسان‌ها باید مواظب باشند تا به دام‌های ناپاک گرفتار نشوند و زمین را آلوده نکنند.

آیت‌الله مهمان‌نواز اظهار داشت: داشتن زندگی سالم در گرو محیط زیست سالم است که البته منظور از این پاکی تنها نریختن زباله بر روی زمین نیست بلکه پاکی زمین به‌ منزله دوری از هر نوع آلودگی و خودفریبی هم می‌تواند باشد./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات