۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۵۰۱۶۱۷
مدیر مدرسه صادقیه خرم آباد:

رمضان ماه برکت، رحمت و مغفرت است

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد ماه مبارک رمضان را ماه برکت، رحمت و مغفرت خواند و گفت: با بهره گیری از فرصت این ماه مبارک باید تلاش کرد از برکت و رحمت الهی بهره مند شد و مورد مغفرت خداوند متعال قرار گرفت.
ماه رمضان

حجت الاسلام بهروز شمسی فر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان اینکه ماه مبارک رمضان پربرکت است، بیان داشت: برکات این ماه معنوی است و موجب تقویت ایمان و تزکیه نفس می شود.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان درهای رحمت و مغفرت به روی انسانها باز است، افزود: افراد با غنیمت شمردن فرصتها نباید کوتاهی کنند تا از رحمت الهی در این ماه مبارک بهره مند شوند.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان به سوی مهمانی خداوند دعوت شده ایم، خاطرنشان کرد: در این راستا خداوند متعال میزبان، پیامبر(ص) پیک دعوت و قرآن بهترین دعوت نامه است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در ماه پرفضیلت رمضان آمرزش و بخشش خداوند شامل حال همه افراد جامعه می شود، بیان داشت: برای آمرزیده شدن نباید کوتاهی کرد.

ترک گناه افضل اعمال است

حجت الاسلام شمسی فر با اشاره به اینکه در این ماه پرخیر و برکت نفس کشیدن و خواب مؤمن عبادت است، اظهار کرد: ترک گناه بهترین عملی است که باید مورد توجه قرار گیرد و پس از توبه و آمرزیده شدن در دیگر ماه های سال نیز از آن دوری کرد.

وی با بیان اینکه خداوند بخشنده و مهربان است و گناهان ما را می بخشد، افزود: باید از فرصت استفاده کرد و در ماهی که درهای مغفرت و رحمت الهی به روی بندگان باز است توبه را به جای آورد.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد با اشاره به این مطلب که روزه گرفتن مراتبی دارد، یادآور شد: افزون بر نخوردن و نیاشامیدن، دست، چشم، گوش و زبان فرد نیز روه دار است و اگر مراقبت صورت گیرد گناهی رخ نمی دهد و گناه نیز که نباشد اذیت و آزاری در جامعه به وجود نمی آید.

رمضان فرصتی برای تمرین صبر و بردباری است

حجت الاسلام شمسی فر ماه مبارک رمضان را فرصتی برای تمرین صبر و بردباری دانست و گفت: با تمرین خوش برخوردی و خوش اخلاقی باید این ویژگی ها را در دیگر ماه های سال نیز در پیش گرفت تا اخلاق جامعه ارتقاء یابد./9459/۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات