۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۴۹۷۸۸۲
فرهنگ و دولت آینده(۴۳)

اسناد بالادستی میدان عمل دولت آینده

حجت الاسلام گلزاده عمل به اسناد بالادستی نظام را از وظایف رییس جمهور دانست و گفت: در قوه مجریه باید مُرّدین پیاده شود.
حجت الاسلام گلزاده معاون پژوهشی  پژوهشگاه مطالعات تقریبی

حجت‌الاسلام صادق گلزاده، معاون پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که انقلاب اسلامی ایران انقلابی فرهنگی در جهان بود، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران پدیده ای منحصر به فرد و بازگشتی دوباره به فطرت و بیدارباشی دوباره برای بشریت معتقد به عبودیت و بندگی و یگانگی خدا بود.

وی با اشاره به محوریت قوانین اسلام و فرهنگ اسلامی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران  ریاست جمهوری را یکی از ارکان نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی و نظام اسلامی انتظارات فرهنگی زیادی را برای مردم به وجود آورده است و رییس جمهور موظف به محقق کردن آن انتظارات است.

معاون پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب خاطرنشان کرد: یکی از اصلی ترین انتظارات مردم این است که در قوه مجریه باید مُرّ دین پیاده شود رفتار دولت مردان برگرفته از مذهب شیعی و اسلام ناب محمدی باشد زیرا معنا ندارد که قوه مجریه جمهوری اسلامی خلاف دین رفتار کند.

وی ادامه داد: انتظار از رییس جمهور این است که با اعتقاد و اعتماد بر اصل اساسی ولایت فقیه که حاکمیت دینی و انقلابی را در جهان سامان می دهد نظرات و دغدغه های ولی فقیه را به درستی اجرا کند و قانون اساسی که برگرفته از ارزش‌های اسلام است را به عنوان یک سند بالادستی درحوزه فرهنگ پیاده سازی کند.

حجت الاسلام گلزاده افزود: انتظار دیگری که از رییس جمهور آینده داریم این است که اسناد بالادستی نظام در حوزه های مختلف آموزشی و فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که انقلاب ما انقلاب اسلامی است و باید عفاف و حجاب که نماد جامعه اسلامی است در آن مشهود باشد، گفت: قوه مجریه باید برای تضمین حجاب و عفاف در جامعه برنامه‌ریزی کند و باید از ظرفیت عظیم امر به معروف و نهی از منکر در تمام ساحت های جامعه پشتیبانی کند و اجرای احکام اسلامی در حوزه های گوناگون مورد پشتیبانی قرار بگیرد.

معاون پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب افزود: حکومت اسلامی را ما به عنوان اقامه عدل و اقامه شعائر دینی و اقامه احکام اسلامی تشکیل دادیم و قوه مجریه موظف به تحقق این امور متعالی دینی است و باید برای تحقق آن با توجه به اصول و آموزه‌های اسلامی برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشد و تمام توان خود را در جهت حاکم کردن ارزش‌های اسلامی در جامعه به کار گیرد./843/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات