۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۴۹۷۷۶۴
معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی قم:

کودکان، مستضعفان و نومسلمانان جامعه هدف آثار مهدوی باشد

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که در ساخت آثار مهدوی باید سه حوزه مورد هدف قرار گیرد، گفت: اگر کودکان از ابتدا با مهدویت آشنا شوند، هزینه ها در این زمینه بسیار کم می شود.
حجت الاسلام مهدی علیزاده رییس مرکز اخلاق و تربیت اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی علیزاده در اختتامیه دومین سالانه پرسمان فیلم منجی در ساختمان 313 مسجد مقدس جمکران، اظهار داشت: جایگاه هنر جایگاه فاخری در فرهنگ دینی اسلام دارد.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی قم گفت: سربازی حضرت بقیة الله(عج) در جبهه فرهنگی و هنری پیش نیازهای بینشی و انگیزشی نیاز دارد.

وی ادامه داد: سرباز جبهه فرهنگی باید اهل مطالعه و آگاه باشد و سیر مطالعاتی جدی در زمینه مهدویت و مهدی شناسی داشته باشد.

حجت الاسلام علیزاده خاطرنشان کرد: وقتی بحث درباره معنویت است، نیت همه کاره است و اگر نتوانیم نیت خود را در چنین کارهای معنوی خالص کنیم، نمی توانیم در این زمینه آثار بالنده و موفق داشته باشیم.

وی افزود: این اخلاص با یک شب عملیات اتفاق نمی افتد و یک عمر مجاهده و خودسازی در این زمینه نیازمند است؛ اگر انسان صالح نباشد نمی تواند در این دعوی تا آخر با کاروان افراد راستین همراه شود.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی قم اظهار داشت: تقوای الهی و اخلاص در نیت در کارهای فرهنگی و هنری باید جدی گرفته شود؛ برای اقشار هدف نیز باید پرونده باز کنیم و با برنامه در این راه وارد شویم.

وی تأکید کرد: سه حوزه مخاطب شناسی باید مورد هدف قرار داده شود؛ نخستین و مهمترین قشر، «کودکان» هستند که باید از ابتدا با جریان انتظار و مهدویت آشنا شوند؛ اگر به این شکل عمل شود، هزینه ها بسیار کمتر می شود.

حجت الاسلام علیزاده گفت: قشر دوم «مخاطبان خاص جهانی در قشر مستضعفان و مستمندان» هستند که این جبهه قرار است پا به رکاب امام زمان(عج) در ظهور باشند.

وی ادامه داد: پاسخگویی به مطالبات اجتماعی مستضعفان اهمیت بسیار زیادی دارد و باید تبیین شود که دین چگونه می تواند به آن پاسخ بگوید.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی قم ابراز کرد: قشر سوم توجه ویژه به «نومسلمانان و مشتاقان نو اندیش» است که جویای حق هستند و دل آن ها در راستای حقیقت می تپد.

وی بیان داشت: اگر بتوانیم امام زمان(عج) را به زیبایی برای آن ها به تصویر بکشیم، قشر وسیعی را در دنیا می توانیم به طرف خود جذب کنیم.

حجت الاسلام علیزاده گفت: همیشه مخاطب اثر ما نباید شیعیان باشند، چرا که اقشار بسیار وسیعی را از سراسر دنیا از دست می دهیم.

وی ابراز کرد: اگر بتوانیم به آثار خود جان ببخشیم و رابطه منتظِر و منتظَر را حس ببخشیم، به خوبی می توانیم در زمینه مهدویت فعالیت کنیم.

معاون پژوهشی دفترتبلیغات اسلامی قم افزود: زیارات و تشرفات حضرت حجت(عج) بحث دیگری است که در زمینه مهدویت باید به آن ها اهمیت داده شود؛ یأس زدایی و امید بخشی به دل های منتظران بسیار مهم است؛ ما باید دامن پر مهر و پر عطوفت امام زمان(عج) را در دسترس بدانیم.

وی تصریح کرد: تأکید بر تشرف ها لغزندگی زیادی دارد، چرا که جامعه عمومی مخاطبان، آمادگی شور گرفتن را دارند اما این شور ممکن است بدون شعور باشد؛ ما باید به گونه ای به این مسائل بپردازیم که این انحرافات به حداقل برسد و همچنین به تکنیک بومی دقیق نیازمند هستیم./840/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات