۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۴۹۴۰۵۳
رييس كميسيون آموزش مجلس:

حوزه نفوذ در اقتصاد از سوی آمريكا ادامه خواهد داشت

رييس كميسيون آموزش مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اين فرمايش رهبر معظم انقلاب كه بحث نفوذ تنها در حوزه فرهنگ نيست در حوزه اقتصاد نيز وجود دارد، گفت: نبايد فراموش كنيم كه حوزه نفوذ در اقتصاد از سوی آمريكا كماكان ادامه خواهد داشت.
سيد جواد ساداتي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، سيد جواد ساداتي نژاد بعد از ظهر امروز در ديدار با رييس و كاركنان اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي شهرستان كاشان، گفت: با توجه به نگاهي كه استكبار جهاني در حوزه اقتصاد و بحث تحريم ها براي ايران اسلامي دارد، اقتصاد مقاومتي به عنوان تنها مسيري است كه در كشور بايد به آن توجه شود.

وي با اشاره به اين فرمايش رهبر معظم انقلاب كه بحث نفوذ تنها در حوزه فرهنگ نيست در حوزه اقتصاد نيز وجود دارد، متذكر شد: نبايد فراموش كنيم كه حوزه نفوذ در اقتصاد از سوی آمريكا كماكان ادامه خواهد داشت.  

ساداتي نژاد اظهار داشت: در چنين شرايطي، تنها راه حل مشكل اقتصاد كشور، همان فرمايش رهبر معظم انقلاب اسلامي مبني بر اقتصاد مقاومتي و تكيه بر توليدات داخلي و توجه مردم به توليدات داخلي است.

رييس كميسيون آموزش مجلس در ادامه با اشاره به تهيه برنامه اي بر پايه اقتصاد مقاومتي در منطقه كاشان، يادآور شد: در اين برنامه اولويت هاي اقتصاد مقاومتي در منطقه كاشان و ظرفيت هاي بومي كه سرمايه منطقه كاشان ديده شده است.

وي، همچنين به برخي از اولويتهاي اقتصاد مقاومتي در منطقه كاشان اشاره و خاطرنشان كرد: حوزه گل محمدي و اسانس هاي دارويي، حوزه فرش دستباف كاشان به عنوان يك هنر صنعت و يا هنرخلاق، حوزه ماهيان زينتي در راوند كاشان، حوزه مربوط به نمك هاي معدني از درياچه نمك آران و بيدگل، حوزه انرژي خورشيدي در كاشان و استفاده از آفتاب با روزانه بطور متوسط 10 ساعت آفتاب به عنوان يك سرمايه بزرگ و خدادادي و همچنين حوزه نجوم و آسمان كه منطقه كاشان و آران و بيدگل بهترين آسمان شب ايران را دارد كه قابل استفاده و سرمايه گذاري است.

رييس كميسيون آموزش مجلس در ادامه مشكل بيكاري قشر تحصيلكرده را يكي از مشكلات حوزه كار و اقتصاد در منطقه كاشان اعلام كرد و با اشاره به اينكه نرخ بيكاري در منطقه كاشان 7 درصد شده است، يادآور شد: براساس برآورد مراجعات مردمي به دفتر نماينده مردم دركاشان، نرخ بيكاري در كاشان دو رقمي و حدود 32 درصد است.

ساداتي نژاد همچنين اشتغال اتباع در برخي از مشاغل را يكي از مشكلات كارگري كاشان اعلام و خاطرنشان كرد: 90 درصد از ابريشم كشور در شهرستان كاشان و در زير زمين هاي نمور و از سوی اتباع بيگانه فرآوري و به سراسركشور صادر مي‌شود.

وي افزود: درحاليكه كاشان با گل و گلاب در جهان شناخته شده است و به عنوان برند اين شهرستان محسوب مي‌شود اما این شهرستان بزرگترين توليد كننده ابريشم در كشور است كه 90 درصد ابريشم كشور در كاشان فرآوري مي شود و تمامي اين صنعت در دست اتباع بيگانه است و اندك فعالان بومي اين عرصه اقتصادي مهم كاشان به دليل حضور اتباع بيگانه از كار بيكار شده اند.

ساداتي نژاد با انتقاد از مسؤولان شهرستان كاشان به خاطر بي توجهي به صنعت مهم ابريشم در كاشان، بیان کرد: در حاليكه 90 درصد ابريشم كشور در كاشان فرآوري مي شود اما هيچ الماني از ابريشم را در هيچ نقطه اي از شهر كاشان  نمي توان مشاهد كرد.

حسن رمضاني معاون مدير كل و رييس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي شهرستان كاشان نيز با ارائه گزارشي از عملكرد يكساله و برنامه هاي گراميداشت  هفته كارگر در شهرستان كاشان، گفت: براساس آمارهاي ارائه شده، در سال گذشته بيش از دو هزار و 100 نفر نیروی کار جدید مشمول بیمه تامین اجتماعی و قانون کار در 530 کارگاه صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ جذب بازار کار شدند.

وی با اشاره به فعاليت سامانه رصد اشتغال، ابراز کرد: سهميه شهرستان کاشان در سامانه رصد اشتغال 6 هزار و 750 تعيين شده بود که هفت هزار نفر از شاغلان جديد منطقه، اطلاعات شخصی خود را وارد اين سامانه کردند که اين امر بيانگر تحقق 103 درصدی اشتغال شهرستان كاشان است./202/1307/ب1

ارسال نظرات