۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۴۹۲۵۲۴
حجت الاسلام حسيني قمي:

جامعه امروز با تلاوت قرآن فاصله زيادي دارد

استاد حوزه علميه قم بر تلاوت قرآن تأكيد كرد و با ابراز تأسف از اينكه جامعه امروز با تلاوت قرآن فاصله زيادي دارد، عنوان كرد: مسلماني كه حداقل ۱۵ ساعت از شبانه روز را بيدار است، چقدر از قرآن را تلاوت مي كند.
حجت الاسلام سيد حسين حسيني قمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد حسين حسيني قمي چهارشنبه شب در مراسم سوگواري موسي ابن جعفر(ع) در مسجد و مدرسه علميه آيت الله مدني، گفت: به جاي توصيه به خواندن نهج البلاغه اميرمؤمنان(ع) زمان فرا رسيدن خواندن نهج البلاغه است چرا كه حيف است جامعه ما از اين كتاب با عظمت محروم بماند.

وي با اشاره به نامه 69 نهج البلاغه به يكي از اصحاب خاص خود بنام وارث حمداني، گفت: در مجموع در اين نامه 25 توصيه اخلاقي اميرمومنان(ع) است كه نياز است جامعه اسلامي نسبت به مطالعه اين 25 توصيه اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام حسيني قمي از سه سفارش در رابطه با قرآن كريم را سه توصيه اول اين نامه اعلام كرد و گفت: قرآن كريم سه بخش موعظه ها است كه بخش اول آن مواعظ اخلاقي است كه قرآن 89 بار خطاب به ما گفته يا ايهاالذين آمنو و بخش دوم تاريخ انبياء و قصه هاي قرآني است كه آموزنده و نياز به مطالعه قصه هاي قرآني است.

وي افزود: كتابهاي زيادي به نام تاريخ انبياء كه همان قصه هاي قرآني است نوشته شده است كه يكي از بهترين قصه هاي قرآني كه آيت الله مكارم شيرازي اخيرا آن را نوشته است كتابي به همين نام قصه هاي قرآني است كه نياز به تهيه و مطالعه آن براي همه است.

به گفته وي، قصه هاي قرآني با داشتن قصه هاي متفرقه، قصه 28 پيامبران الهي از آدم، نوح، عيسي و موسي و ابراهيم در قصه هاي قرآني گفته شده است كه قصه هاي قرآن يكي از سه بخش قرآن است.

حجت الاسلام حسيني قمي از آيات الاحكام به عنوان سومين بخش از سه بخش قرآن نام برد و اظهار داشت: آيات الاحكام اختصاص به آيات وضو، غسل، روزه، نماز، زكات و خمس است.

استاد حوزه علميه با اشاره به اينكه اميرمومنان(ع) مي فرمايد، به ريسمان خدا چنگ بزنيد و از قرآن نصيحت بخواهيد و به قصه هاي قرآني ايمان داشته باشيد، گفت: امير مومنان(ع) مي فرمايد هم قصه هاي انبياء و هم به داستانهاي ديگري كه در قرآن آمده است ايمان داشته باشيد.

حجت الاسلام حسيني قمي بر تلاوت قرآن تأكيد كرد و با ابراز تأسف از اينكه جامعه امروز با تلاوت قرآن فاصله زيادي دارد، عنوان كرد: مسلماني كه حداقل 15 ساعت از شبانه روز را بيدار است، چقدر از قرآن را تلاوت مي كند و اين موضوع تلنگري است تا مراقب باشيم زمان عمر را بيهوده از دست ندهيم.

وي يادآور شد: مرحوم علامه طباطبايي براي مسافرت با يكي از دوستان همراه شد و از همان ابتداي مسافرت به دوست خود گفت، من 40 سال است روزي يك جزء قرآن تلاوت مي كنم، اما شب گذشته فرصت نشد تلاوت كنم، ابتدا يك جزء قرآن روز گذشته را تلاوت كنم، بعد از آن با يكديگر صحبت كنيم.

به گفته وي، تلاوت روزانه يك جزء قرآن ماهيانه يك ختم قرآن و سالي 12 ختم قرآن است، اما ما آخرين باري كه ختم قرآن كرديم را نمي دانيم چه موقعي بوده است و اين در حالي است كه بهار قرآن معمولا درماه رمضان است اما ختم قرآن فقط در ماه رمضان كافي نيست.

خطيب مسجد جمكران يادآور شد: آيت الله وحيد خراساني قرائت روزانه يك سوره ياسين و هديه آن به امام زمان، قرائت روزانه زيارت آل ياسين و خواندن نماز اول وقت را سه نصحيت به همه مردم اعم از جوان و پير، عالم، آيت الله، مجتهد، زن و مرد دارد./1307/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات