۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۴۹۱۰۰۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

رسانه‌ها گفتمان اقتصاد مقاومتی را در جامعه نهادینه کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به رسالت رسانه‌ها در تحقق شعار سال، گفت: باید رسانه‌ها با فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی، گفتمان اقتصاد مقاومتی را در جامعه نهادینه کنند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی، امروز در دیدار رییس و اعضای سازمان بسیج رسانه استان، با اشاره به لزوم نقش‌آفرینی همه اقشار مردم در تحقق شعار سال، اظهار کرد: اگر بخواهیم موضوعی را در جامعه فرهنگ‌سازی کنیم باید پیش از فرهنگ‌سازی گفتمان سازی کنیم تا این فضا غالب باشد.

وی ادامه داد: اگر فضای گفتمان ایجاد و به فضای غالب جامعه تبدیل شد، آن موضوع به‌تدریج تبدیل به فرهنگ شده و پایدار می‌ماند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال که از سوی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان شعار سال انتخاب شده است، افزود: برای تحقق این شعار باید گفتمان اقتصاد مقاومتی در کشور ایجاد شود که رسانه ابزار و زمینه‌ساز ایجاد این گفتمان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه رسانه جایگاه مناسبی برای گفتمان سازی در جامعه دینی دارد، خاطرنشان کرد: باید نقشه راهی که رهبری هر سال تعیین می‌کنند، از سوی رسانه‌ها به یک گفتمان تبدیل شود و امسال هم باید اقتصاد مقاومتی گفتمان غالب جامعه شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه نقش رسانه در تبیین و تثبیت شعار سال و تبدیل آن به گفتمان بی‌بدیل است، تصریح کرد: اگر رسانه‌ها با تعهد وارد میدان شده و تا آخر سال گفتمان اقتصاد مقاومتی را از زوایا و تحلیل‌های متفاوت ارائه بدهند بدون شک در پایان سال بیلان کاری موفقی در بحث اقتصاد مقاومتی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند در تولید نقش اساسی داشته باشند؛ زیرا خود رسانه مولد بوده و یکی از مصادیق تولید، رسانه است، ادامه داد: هر رسانه در هر روز یک تولید جدید محسوب می‌شود که باید همراه این تولید تفکر، راهکار و راهبرد جدید هم ارائه دهد تا رسانه‌ای موفق باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام، افزود: حضرت محمد(ص) می‌فرماید: سه صدا است که حجاب‌های ظاهری را کنار زده و به ملکوت عالم می‌پیوندد؛ صدای گام رزمندگان، صدای چرخ نخ‌ریسی زنان و صدای قلم دانشمندان.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی افزود: این سه قشر مولد بوده و نقش تولیدی دارند؛ به‌گونه‌ای که رزمنده تولید عزت، غیرت و استقلال و دفاع از حق می‌کند، صدای چرخ نخ‌ریسی زنان نماد کار تولیدی و کارخانه‌های صنعتی و تولیدگر بوده و دانشمندان و اصحاب قلم هم تولید دانش و آگاهی و بصیرت می‌کنند.

وی با بیان اینکه صدای قلم یک رسانه‌ای و خبرنگار جزء تولید است، اضافه کرد: باید قلم خبرنگار و رسانه عزت، غیرت، انگیزه و فعالیت تولید کرده و انفعال را از جامعه کنار بزند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر داشتن روحیه فعالیت ابتکاری و خلاقیت در رسانه‌ها، تصریح کرد: رسانه‌ای که انفعالی برخورد می‌کند نمی‌تواند اثرگذاری لازم را داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به اعضای بسیج رسانه استان، خاطرنشان کرد: باید پیش از آنکه دشمن سنگرهای معنوی و فرهنگی را فتح کند شما حالت تهاجمی داشته باشید؛ زیرا پس از ورود دشمن بیرون کردن آن سخت و دشوار است.

وی با بیان اینکه رسانه هم به دو دسته مهاجم و مدافع تبدیل می‌شود، ادامه داد: رسانه مهاجم پیش از آنکه دشمن سبک زندگی غربی را به ما تحمیل کند، سبک زندگی اسلام را ارائه می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه گفتمان‌سازی در همه حوزه‌ها رسالت رسانه‌های ما است، اظهار کرد: از سوی دیگر انقلابی بودن رسانه این است که بصیرت زمان داشته باشد و همگام با زمان حرکت کند.

محسن زاهداحمدی، رییس سازمان بسیج رسانه خراسان شمالی هم در این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته، گفت که گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی، مطالبه‌گری و زمینه‌سازی برای تحقق شعار سال رویکرد اصلی رسانه‌های استان در سال جدید خواهد بود./202/9314/ب1

ارسال نظرات