۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۴۸۸۱۹۸
مسؤول گروه تبلیغی منتظران مصلح مطرح کرد؛

صله رحم مورد تأکید اسلام است

مسؤول گروه تبلیغی منتظران مصلح صله رحم را از موضوعات مهم دینی دانست و گفت: دیدار با نیازمندان و بیماران از سفارش‌های اسلام در ایام عید است.
مبلغان جهادی

حجت الاسلام محمدپورمند در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت صله رحم در دین اسلام عنوان کرد: صله‌رحم آثار و برکات زیادی در زندگی انسان دارد که در دو بعد فردی و اجتماعی قابل تقسیم بندی است.

وی افزود: خالص شدن اعمال، افزایش رزق و روزی و زیادی اموال، تأخیر انداختن زمان مرگ و سنگین شدن کفه اعمال نیک در روز قیامت از جمله آثار و برکات صله‌رحم در بعد فردی است.

مسؤول گروه تبلیغی منتظران مصلح تصریح کرد: ایجاد الفت و محبت و نیز برادری و تحکیم ارتباطات اجتماعی و تعاملات دینی از آثار اجتماعی و جمعی این موضوع دینی است.

وی دیدار با بزرگان را از دیگر کارهای پسندیده در این ایام دانست و خاطرنشان کرد: دیدار با بزرگان و بستگان در این ایام کار بسیار خوبی است اما نباید فراموش کرد که دیدار نیازمندان و بیماران از سفارش‌های اسلام در ایام عید است.

حجت الاسلام پورمند اضافه کرد: باید توجه کرد که رفتار، گفتار و اعمال ما فقط در جهت کسب رضای خدا باشد و اگر دیدار از والدین و بستگان ازنظر اسلام بسیار مهم و تا مرحله اعطای طولانی شدن عمر انسان برای آن پاداش در نظر گرفته شده است، باید برای رضای الهی و به قصد قربت صورت بگیرد.

وی با اشاره به افزایش صله رحم در ایام نوروز اظهار کرد: سنت حسنه صله حرم در ایام نوروز به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد و باعث تحکیم دوستی‌ها و رفع کدورت‌ها می‌شود و از سوی دیگر در دین اسلام ارحام و خویشان نسبی از حقوق بیشتری نسبت به دیگران برخوردارند و به آن‌ها توجه زیادی شده است و همین موضوع باعث شده تا توجه بیشتری به نزدیکان و خویشاوندان شود.

مسؤول گروه تبلیغی منتظران مصلح افزود: برای تبلیغ در این ایام نیز باید از خانواده و بستگان شروع کرد و اگر این وظیفه به خوب یانجام شود، می توان به تحکیم دینی در جامعه امیدوار شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید از این فرصت به وجود آمده استفاده بیهنه را کرد و با طرح مسائل مختلف دینی و معرفتی، در جهات ارتقای بینش و معرفت بستگان و سپس دیگر افراد جامعه تلاش کرد.

حجت الاسلام پورمند در پایان ابراز کرد: ارتباطات و دید و بازدیدهای این ایام می تواند در جهت افزایش تعاملات اجتماعی نقش خوبی ایفا کند و همین ایجاد ارتباط می تواند در پیوند خوردن قلب ها و ایجاد محبت بین افراد نقش مهمی ایفا کند./872/ت302/ی

ارسال نظرات