۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۴۸۷۵۲۰
آیت الله مجتهد شبستری:

کار در آرامستان مصداق خدمت و عبادت است

امام جمعه تبریز با بیان اینکه در اسلام خدمت به بندگان الهی یک نوع عبادت است، گفت: بلکه اگر کسی به قصد قربت به بندگان خدا خدمت کند این خدمت عبادت است.
آیت الله مجتهد شبستریپ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار کارکنان سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز با بیان اینکه امنیت کشور به برکت ولایت فقیه است، اظهار داشت: همه باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم.

وی با بیان اینکه در اسلام خدمت به بندگان الهی یک نوع عبادت است، تصریح کرد: عبادت تنها در نماز و روزه خلاصه نمی شود، بلکه اگر کسی به قصد قربت به بندگان خدا خدمت کند این خدمت عبادت است، کار در آرامستان‎ها در حقیقت هم خدمت به اموات است و هم خدمت به احیاء است.

امام جمعه تبریز با اشاره به احترام مؤمن حی در اسلام و مؤمن میت، افزود: بنابراین همان گونه که اذیت و آزار یک انسان زنده حرام است، گناه و عذاب شدید متوجه کسی است به جسد میت آفتی برساند، بنابراین باید توجه داشت و احترام پیکر اموات مؤمن را حفظ کرد.

وی با تأکید بر پیروی از دستورات دین اسلام، خاطرنشان کرد: طبق دستورات اسلام، اگر کسی از دنیا رفت نباید بر روی زمین بماند و لازم است تشییع پیکر او سریع انجام شود، البته احترام پیکر مؤمن واجب است اما در مواردی که پیوند اعضاء لازم می شود تأخیر به جهت کار اهم‌تر موجه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه  قبر برای انسان ارامگاه ابدی نیست و همان عالم برزخ است، ادامه داد: انسان ها از برزخ به عالم دیگری منتقل می شوند و عالم پس از مرگ مقصد نهایی انسان است و همه رفتنی است و تمام بشریت به این کاروان ملحق می شود.

وی آرامستان‌ها را کانون فرهنگی برای درس آموختن دانست و افزود: حضور در آرامستان باید محل درس برای انسان باشد، این درس آموزی از آرامستان و حضور در مزار شهدا باید به یک فرهنگ مبدل شود که دارای ثواب و اجر بیشتری است.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) از زحمات و خدمات مدیریت و کارکنان زحمتکش سازمان آرامستان های شهرداری تبریز قدردانی و با آرزوی توفیقات روزافزون در سال جدید برایشان دعا کردند./854/202/ب2

ارسال نظرات