۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۶۹۵۴
آيت الله نمازي:

شهيد و شهادت اسلام را زنده نگه داشته است

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به اينكه، مسأله شهادت در فرهنگ توحيدي جايگاه ويژه اي دارد، گفت: اگر شهيد و شهادت در اسلام نبود، امروز خبري اسلام نبود و چيزي در روي كره زمين به نام اسلام وجود نداشت.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي يكشنبه شب همزمان با وفات ام البنين در يادواره شهداي مدافع حرم و بزرگداشت شهيدان مسجد قمر بني هاشم(ع) و آيين تكريم مادران و همسران شهدا، گفت: رمز عظمت شهيد و شهدا و شهادت اين است كه علت استمرار و حيات و بقاي اسلام است.

وي افزود: اگر در زيارت امام حسين(ع) آمده است، امام حسين خون خدا است، اين كلام عارفانه و شاعرانه و تشبيه شده اي است، چرا كه خون در بدن انسان عامل بقا است و اگر خون در بدن جريان نداشته باشد مرگ را به همراه خواهد داشت و اين تشبيه كه امام حسين(ع) خون خدا است به اين معني است كه اگر عاشورا و كربلا نبود امروز كسي لااله الا محمد رسول الله نمي گفت.

آيت الله نمازي اظهار داشت: همانطوريكه امام خميني(ره) مي فرمايد ما هرچه داريم از محرم و صفر داريم، انقلاب اسلامي ايران نيز در قرن 15 هجري قمري در پرتو كربلا به پيروزي رسيد و يكي از دستاوردهاي كربلا انقلاب اسلامي است كه اين خود بيانگر عظمت عاشورا است.

وي خاطرنشان كرد: يكي از ثمرات و دستاوردهاي كربلا، انقلابي است كه در پايان قرن چهاردهم و ابتداي قرن پانزدهم به دست فرزندي از فرزندان عاشورا و فرزندي از فرزندان امام حسين(ع) مردي فقيه و مجاهد، شجاع و وارسته و عارف و بي ريا و فارغ از دنيا و متعلقات دنيا به نام روح الله خميني قيام مي‌كند و نظام حاكميت در سرزمين كهن ايران را كه سابقه دو هزار و 500 ساله داشت را ساقط مي كند و به جاي سلطنت و حكومت شاهنشاهي، حكومت الله، حكومت اسلامي، حكومت اهل بيت(ع) و شجره طيبه توحيد در ايران زمين غرس مي شود و اين نهال امروز سي و هشتمين سال حيات خودش را پشت سر مي‌گذارد كه همه اينها به بركت شهادت است.

نماينده ولي فقيه دركاشان، با اشاره به اينكه، از سال 42 تاكنون خط سرخ شهادت ادامه دارد، يادآور شد: يكي از روزهاي بزرگ تاريخ شهادت و تاريخ ملت ايران،  15 خرداد سال 42 بود كه چندين هزار نفر شهيد شدند و هنوز هم آمار دقيقي از شهدا در دست نيست و بعد از آن ميدان شهداي تهران بود و خط سرخ شهادت ادامه داشت تا انقلاب به پيروزي رسيد و بعد از انقلاب نيز هزاران شهيد در دوران دفاع مقدس تقديم اسلام و نظام اسلامي ايران شد.

آيت الله نمازي ادامه داد: اين شجره طيبه توحيد كه آثار آن را امروز در غرب و شرق مي بينيم هنوز ادامه دارد و انقلاب اسلامي تنها در حوزه استحفاظي و جغرافيايي ايران نيست بلكه به بركت خون شهدا، امروز همه دنيا تحت تأثير امواج خروشان انقلاب اسلامي قرار گرفته است.

وي با اشاره به پيام نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب و آمريكاي لاتين، گفت: گرايش و علاقه به سمت و سوي اسلام در غرب و آمريكا به وجود آمده است و همه آماده شنيدن پيام انقلاب اسلامي هستند و اگر امام راحل مي‌فرمايد، انقلاب اسلامي را به جهان صادر مي‌كنيم به معناي صدور مسلحانه و نظامي انقلاب اسلامي نيست، بلكه منظور  فرهنگ شهادت است.

نماينده ولي فقيه در كاشان، ابراز کرد: بعد از روي كار آمدن دولت دونالد ترامپ رييس جمهور مبتدي و صفر كيلومتر و عوام و بي خبر از همه جا هنوز آمريكا را نمي تواند اداره كند مي خواهد دنيا را اداره كند و در اولين اقدام از ورود اتباع هفت كشور مسلمان به آمريكا از جمله ايران جلوگيري كرد كه اين اقدام بر خلاف تمام معيارها و قوانين حقوقي بين المللي است و واكنش همه فرهنگيان و دانشگاهيان و قضات آمريكايي را به همراه داشت.

آيت الله نمازي، گفت: امروز برپايي تظاهرات و تجمعات در آمريكا اوضاع آمريكا را بر هم ريخته است، از اين رو برخي از تحليگران اعلام كرده اند اين وضعيت، مقدمه سقوط ابرقدرت غرب است، چرا كه بعد از سقوط  اتحاد جماهير شوروي، امام راحل پيش بيني كرده بود همين سرنوشت نيز در انتظار آمريكا است.

وي افزود: آمريكا كه نمي تواند خودش را اداره كند تصور مي‌كند مي تواند با سلاح نظامي بشر را اداره كرد و بعد از پيروزي رزمندگان اسلام بر تروريستهاي داعشي در عراق و سوريه به تكاپو افتاده و به كشورهاي عراق و سوريه لشكر كشي مي‌كند تا نگذارد شعاع انقلاب اسلامي در سوريه و عراق به ثمر برسد و در اين دو كشور نيز انقلاب اسلامي ديگري تشكيل شود كه اين نشانه عظمت انقلاب اسلامي است كه از فرهنگ شهادت به دست آمده است.

آيت الله نمازي، خطرات و تهديدات فرهنگي دشمن براي جوانها را جدي خواند و يادآور شد: امروز دشمن در تلاش است تا با دستگاه هاي پيچيده و فني اينترنت و ماهواره، جوانهاي ايران اسلامي را تحت نفوذ خود در آورد، بنابراين خانواده ها و جوانها بايد مراقب باشند چرا كه دشمن از راه نظامي نتوانسته به پيروزي برسد به اين نتيجه رسيده كه تنها از طريق راه فرهنگي مي تواند جوانهاي ايراني را خلع سلاح كند.

لازم به ذكر است، يادواره شهداي مدافع حرم و بزرگداشت شهيدان مسجد قمر بني هاشم، شهيد ماشاءالله نمكي، ابوالفضل لسان، حسين تواضعي، سيد رضا ناصري نژاد، حجت الاسلام شعبانعلي ابراهيمي، سيد حسين ناصري نژاد، رسول قريبي، احمد شمشيري، علي اكبر عباسيان، سيد سعيد نخلي و شهيد علي اكبر نخلي با حضور آيت الله نمازي نماينده ولي فقيه در كاشان و سخنراني خبرنگار جبهه مقاومت و كارشناس تحولات سوريه و عراق، حسن شمشادي خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما، همراه با آيين تكريم مادران و همسران شهدا در مسجد قمر بني هاشم(ع) ميدان امام رضا(ع) كاشان برگزار شد./202/1307/ب1

ارسال نظرات