۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۴۸۶۸۴۳
جانشين فرمانده نيروي زميني ارتش:

شهدا در مسير ولايت فقيه حركت كردند

نعمتي گفت: شهدا در مسير حقيقت كه تبعيت از ولايت فقيه بود حركت كردند و اين مسير را تا به انتها ادامه دادند.
سردار سرتيپ نوذر نعمتي سردار سرتيپ نوذر نعمتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، سردار سرتيپ نوذر نعمتي ظهر امروز در نخستين يادواره 342 شهيد ارتش در منطقه كاشان، آران و بيدگل و نطنز كه در سالن فيض دانشگاه كاشان برگزار شد، گفت: هر يادواره اي كه براي شهدا برگزار مي‌شود يادواره كل شهداي نظام مقدس جمهوري اسلامي است.

وي با گراميداشت ياد و خاطره همه شهداي گرانقدر انقلاب و دفاع مقدس و حرم ولايت، ابراز کرد: در اجتماع انساني ما واژه هاي متداولي به عنوان حقيقت جويي است كه همه فرهنگ هاي موجود در جوامع اجتماعي اين واژه را مقدس و قابل احترام مي دانند حتي اگر تعريف هاي متفاوتي از اين واژه ها داشته باشند.

سردار سرتيپ نعمتي از واژه حقيقت جويي به عنوان يكي از واژه هاي مقدس و قابل احترام در همه فرهنگ ها نام برد و با اشاره به اينكه همه به دنبال حقيقت هستند، اظهار داشت: يك گروه كساني هستند كه حقيقت را پيدا مي‌كنند اما گروهي ديگربه حقيقت دسترسي پيدا نمي‌كنند و همه انسانها در اين دو گروه قرار دارند.

وي افزود: گروهي كه حقيقت را پيدا نمي‌كنند تكليف شان مشخص است اما گروهي كه حقيقت را پيدا مي‌كنند نيز دو گروه هستند، يك گروه در راه حقيقت شجاعانه حركت مي‌كنند و گروه دوم حقيقت را پيدا مي‌كنند اما حركتي نمي‌كنند.

سردار سرتيپ نعمتي با بيان اينكه شهدا گروهي هستند كه حقيقت را پيدا كردند و با شجاعت در مسير حقيقت حركت كردند و در نهايت به شهادت رسيدند، گفت: اگر زندگي همه شهدا را بررسي كنيد متوجه خواهيد آنها حقيقت را پيدا كردند و در ادامه آن حركت كردند و حركت كردن در مسير حقيقت، سبب ارتقاي ايمان راسخ آنها شده است و در نهايت به شهادت رسيدند.  

جانشين فرمانده نيروي زميني ارتش يادآور شد: حركت در مسير مستقيم حقيقت وجودي مطلق خدا كارخيلي سختي است كه هركسي در اين مسير مستحكم تر حركت كرد و صبر و استقامت داشت و منحرف نشد در نهايت به خدا مي رسيد و شهدا نيز در اين مسير مستقيم حق به خدا رسيدند.

سردار سرتيپ نعمتي گفت: شهدا به آنچه كه نياز داشتند رسيدند و نيازي به برگزاري یادوارهندارند، اما با برگزاري يادواره شهدا به مستكبرين و دشمن اصلي اسلام ناب محمدي و زورگويان عالم اعلام مي كنيم كه ما همچنان درمسير شهدا هستيم و خواهيم بود.

وي با بيان اينكه اهداف ديگري را هم بايد در يادواره شهدا داشته باشيم، در غير اين صورت متضرر خواهيم شد، ابراز کرد: لطف در سختي، زيبايي در استحكام، روح آرام، شتاب براي رسيدن به شهادت، صبر بر مشكلات و بيقراري در رسيدن به اهداف را مي توان در مرامنانه شهدا مشاهده كرد و آن را به عنوان يكي از اهداف برگزاري يادواره شهدا به جامعه معرفي كرد.

لازم به ذكر است، در نخستين يادواره 342 شهيد ارتش در منطقه كاشان، آران و بيدگل و نطنز  كه به همت روابط عمومي گروه 840 موشكي شهيد كبريايي نيروي ارتش جمهوري اسلامي ايران با حضور خانواده شهداي ارتش در سالن فيض دانشگاه كاشان برگزار شد از كتاب 342 شهيد ارتش در منطقه كاشان، آران و بيدگل و نطنز، رونمايي شد./202/1307/ب1

ارسال نظرات