۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۴۸۶۴۸۸
امام جمعه پردیسان تأکید کرد؛

مسؤولان شبانه روز در جهت رفع مشکلات مردم تلاش کنند

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با تأکید بر این که مسؤولان شبانه روز در جهت رفع نیازهای مردم تلاش کنند، تصریح کرد: فقط نباید در ایام انتخابات برای گرفتن رأی مردم تلاش کرد.
حجت الاسلام قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلیمن قوامی در خطبه های سیاسی عبادی نمازجمعه پردیسان که در مسجد حضرت زینب(س) برگزار شد با توصیه به رعایت تقوای الهی بیان داشت: 22 اسفند سالروز رحلت ام البنین مادر 4 شهید و تأسیس بنیاد شهید با فرمان امام خمینی(ره) است.

امام جمعه پردیسان ادامه داد: شهید گواه بر اعمال ما است و در صراط مستقیم قرار دارد؛ تمام گناهان شهید به هنگام شهادت بخشیده می شوند و انسان پاک نیز قداست دارد بنابر این شهید مقدس است نه تنها بدنش بلکه تمام لوازم او اعم از کلاه و زره مقدس می شوند.

وی عنوان کرد: از مسؤولان بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس به جهت شناسایی خانواده شهید محمدعلی مبارک همچنین موافقت با دفن دو شهید گمنام در پردیسان تشکر می کنیم؛ این مردم عزت، استقلال و قدرت خود را مدیون شهدا اعم از شهدایی که سحرگاه در رژیم شاهنشاهی اعدام شدند همچنین شهدای دوران انقلاب، ترور، جنگ تحمیلی، هسته ای، مدافع حرم و حتی شهدای آتش نشانی می داند.

حجت الاسلام و المسلمین قوامی با اشاره به زندگی نامه و ویژگی های اخلاقی میرزا حبیب الله رشتی اظهارداشت: وی در اوج رتبه علمی و تقوا سیاست را کنار نگذاشت و شاگرد خود شیخ فضل الله نوری را در دنبال کردن نهضت مشروعه تشویق می کرد.

وی ادامه داد: شاگردان میرزا حبیب الله رشتی عصر دوم شیعه یعنی وارد شدن دین به سیاست را ایجاد کرده اند؛ شاگردان وی به تدریج زمینه انقلاب اسلامی را ایجاد و در عمل نشان دادند بحث فقه و اصول آنها فقط علمی نیست بلکه علمای شیعه با ظلم و ستم سازش نمی کنند.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی به برگزاری مجمع عمومی جامعه مدرسین در هفته گذشته اشاره و تصریح کرد: این مجمع موجب خوشحالی و بسیار امیدوار کننده بود همچنین از مدیر جوان حوزه های علمیه در زمینه تحول در حوزه خبرهای امیدوار کننده فراوانی به گوش می رسد.

وی خاطرنشان کرد: پس از رحلت شیخ انصاری(ره) میرزا حبیب الله رشتی، میرزای شیرازی را مرجع معرفی می کند در حالی که خود بهترین شاگرد شیخ انصاری(ره) بوده است زیرا وی را اصلح می دانست و اصلحیت مهمتر از اعلمیت است و فرد اصلح را باید تقویت کرد چنانچه امروزه مراجع عظام رهبر معظم انقلاب را تقویت می کنند گرچه ممکن است عده ای به واسطه برخی توهمات با وی مقابله کنند.

امام جمعه پردیسان ادامه داد: میرزا حبیب الله نه تنها میرازی شیرازی را مرجع معرفی می کند بلکه از وی حمایت نیز می کند بر خلاف رفتار برخی از افراد امروزی که از روی تعارف فردی را مرجع معرفی می کنند اما در پشت سرش با آن مقابله می کند.

وی اضافه کرد: باید از میرزا حبیب الله به جهت انتخاب میرازی شیرازی تشکر کرد که با فتوای حرمت تنباکو پایه های کاخ قاجار را لرزاند گرچه امروزه در مقابل میرزای شیرازی سرافکنده هستیم زیرا بیش از 80درصد پوشاک ایران وارداتی و قاچاق است و تولیدی های داخلی نیز درحال تعطیل شدن هستند؛ برخی گمان می کنند سیاست موجب کاهش قداست می شود درحالی که امام علی(ع) و پیامبراکرم(ص) نیز در سیاست دخالت می کرده اند.

حجت الاسلام والمسلیمن قوامی با تجلیل از مسؤولان کمیته امداد امام خمینی(ره) جهت تحویل 210 مسکن به مددجویان این کمیته در پردیسان از برخی کاستی ها انتقاد کرد و اظهارداشت: این مجتمع فاقد مسجد، حصار، گاز، برق، آب و پوشش آسفالت است.

وی ادامه داد: فضای سبز پردیسان در حال افزایش است اما باز هم به فضاهای سبز بیشتری نیاز است؛ اگر مسؤولان شبانه روز در جهت رفع نیاز های مردم تلاش کنند باز هم کم است و فقط نباید در ایام انتخابات برای گرفتن رأی مردم تلاش کرد./1324/پ201/ص

ارسال نظرات