۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۴۸۵۵۲۰
معاون بازرسي سازمان اوقاف و امور خيريه خبر داد؛

اجراي طرح آرامش بهاري در 2 هزار بقعه متبركه شاخص كشور

معاون بازرسي سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: طرح آرامش بهاري نوروز 96 در بيش از 2 هزار بقعه متبركه شاخص در سراسر كشور برگزار مي‌شود.
حجت الاسلام محمد نوروز پور

حجت الاسلام محمد نوروز پور در حاشيه همايش توجيهي آموزشي هيأت امنا و خادمان آستان مقدس امامزادگان شهرستانهاي كاشان و آران و بيدگل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، گفت: طرح آرامش بهاري نوروز سال 96 در بيش از 2 هزار بقعه متبركه شاخص در سراسر كشور با اجراي برنامه هاي شاخصي كه از سوي سازمان اوقاف و امور خيريه كشور تدارك ديده شده برگزار مي شود.

وي افزود: سازمان اوقاف و امور خيريه در كشور در اين طرح با پذيرايي از ميهمانان و زائران در بقاع متبركه، ميزبان بيش از 50 ميليون نفر زائر در بقاع متبركه است كه نوروز سال گذشته نيز پذيراي حدود 50 ميليون نفر زائر در امامزادگان سراسر كشور بوديم.

حجت الاسلام نوروز پور گفت: پيش بيني مي شود امسال ميزبان بيش از 50 ميليون نفر زائر در بقاع متبركه سراسر كشور باشيم چرا كه علاقه مردم ايران اسلامي به خاندان اهل بيت عصمت و طهارت و فرزندان آنها است كه برنامه ريزي دارند در طول سال به ويژه هنگام تحويل سال نو و ايام نوروز از برنامه هاي امامزادگان استفاده كنند.

وي با اشاره به ويژه برنامه‌هاي تحويل سال نو در امامزادگان شاخص در سراسر كشور از سوی سازمان اوقاف و امور خيريه، بیان کرد: همايش توجيهي آموزشي هيأت امنا و خادمان آستان مقدس امامزادگان نيز با هدف كيفيت بخشي به ويژه برنامه هاي تحويل سال نو در امامزادگان شاخص كشور و اجراي طرح آرامش بهاري و برپايي خيمه هاي معرفت در بقاع متبركه سراسر كشور برگزار مي‌شود.  

معاون بازرسي سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: در خيمه هاي معرفت كه در جوار بقاع متبركه داير مي‌شوند از روحانيان بومي و روحانيان اعزامي از قم استفاده مي‌شود و در اين خيمه ها، غرفه هاي مشاوره، كودكان و نوجوانان، چند رسانه اي و غرفه هاي مشاوره به زائران در جوار بقاع متبركه خدمات مشاوره اي ارائه مي‌شود.

حجت الاسلام نوروز پور با اشاره به وظايف بازرسي سازمان اوقاف و امورخيريه، ابراز کرد: براي هرچه بهتر برگزار شدن برنامه ها در طول اجراي طرح آرامش بهاري، بازرسي سازمان اوقاف و امور خيريه از بقاع متبركه شاحص كشوري در شهرستانها و بين شهري كه مجري اين طرح هستند، از بازرسان محسوس و غير محسوس فعال استفاده خواهد كرد و از خدماتي كه در بقاع متبركه به زائران مي شود بازرسي‌ خواهد شد.

وي افزود: تعدادي از بازرسان ثابت سازمان اوقاف و امور خيريه به همراه بازرسان مردمي در هيات امناي بقاع متبركه و روحانيان فعال در طرح خيمه هاي معرفت، كار بازرسي را بر عهده خواهند داشت و چنانچه مشكلي در بقاع متبركه وجود داشته باشد به بازرسي سازمان گزارش خواهد شد./302/1307/ب1

ارسال نظرات