۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۴۸۴۶۳۲
آيت الله نمازي:

فاطمه زهرا تربيت شده خدا است

نماينده ولي فقيه دركاشان حضرت فاطمه زهرا(س) را افضل همه زنان عالم دانست و گفت: فاطمه زهرا(س) تربيت شده خدا است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي چهارشنبه شب در مراسم سوگواري شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مسجد حضرت ولي عصر(عج) كاشان، با اشاره به اينكه شخصيت فاطمه زهرا(س) شخصت ممتازي است، گفت: فاطمه زهرا(س) تربيت شده خدا است و مقايسه چنين شخصيتي را با هيچ انساني زميني نمي توان داشت.

وي حضرت فاطمه زهرا(س) را افضل همه زنان عالم دانست و با اشاره به اين كه اهل بيت(ع) همه معصوم هستند، يادآور شد: خداوند حضرت مريم را برگزيد چون  او از هر نوع آلودگي از جمله آلودگي جسمي كه معمولا خانم ها با آن مواجه هستند مبري بود، ضمن اين كه حضرت زهرا(س) نيز از آلودگي هاي ظاهري و بدني و از كفر و شرك  پاك و طاهر بوده است.

آيت الله نمازي با اشاره به اين كه در روايات بالاترين زن در عالم فاطمه زهرا(س) است، اما آيات 42 و 43 سوره آل عمران  دلالت براين دارد كه خداوند حضرت مريم(س) را بر زنان عالم برگزيده است، گفت: منظور از «نساء العالمين» به معناي برترين در زمان عصر خودش نه اين كه برترين زن تا پايان خلقت، اماحضرت فاطمه زهرا(س) در همه زمان ها برگزيده خدا است.

وي حضرت فاطمه زهرا(س) را الگو و اسوه همه زنان عالم دانست و افزود: همه انسانها زن و مرد در زندگي خود نياز به الگو دارند تا بتوانند زندگي موفقي داشته باشند و فاطمه زهرا(س) از همه جهت بهترين الگو براي زنان است.

نماينده ولي فقيه دركاشان با اشاره به اينكه در سبك زندگي فاطمي هر آنچه كه نياز يك خانواده فاطمي باشد اعم از چگونگي رابطه زن با شوهر و رابطه شوهر با زن، رابطه با خواهران و برادران، همسايه، حجاب و عفاف وجود دارد.

آيت الله نمازي در ادامه بدحجابي و بي حجابي را يكي از مشكلات امروز جامعه دانست و يادآور شد: بدحجابي و بي حجابي به گونه اي است كه سلامت و امنيت جامعه را به شدت تهديد مي‌كند و امر به معروف و نهي از منكر نيز تأثيري ندارد و ترويج الگوهاي غربي درجامعه در حال رواج است و اين فرهنگ براي شهر دارالمؤمنين كاشان همخواني ندارد.  

وي يادآور شد: در محضر پيامبراكرم(ص) سؤال شد، بهترين ثروت براي يك مسلمان چيست، هر كس اظهار نظري داشت، پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد به فاطمه زهرا(س) بگوييد نظرش چيست، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) فرمود، بهترين ثروت براي يك مسلمان اين است چشم خود را از نامحرم محافظت كند.

عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: ترويج بي بند باري و گناه، امنيت خانواده ها را تهديد و خانواده ها را از هم مي پاشد، از اين رو يكي از راههاي مقابله با آن ازدواج بر اساس شناخت متقابل و معيارهاي اسلامي است.   

آيت الله نمازي بر لزوم ازدواج هاي آسان دختران و پسران جوان تأكيد كرد و اظهار داشت: ازدواج جوانان بايد براساس آگاهي طرفين و معرفت كامل زوج ها به يكديگر باشد تا كانون خانواده بر پايه مهر و محبت و صفا و صميميت پايه گذاري شود./1307/202/ب2

ارسال نظرات