۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۴۸۰۵۱۳
آيت الله نمازي:

قاطعیت و متانت ویژگی نيروي انتظامي است

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: جامعه ايران يك جامعه اسلامي و توحيدي است و در چنين نظامي، پليس بايد مظهر ادب و اخلاق اسلامي باشد و در عين حال نسبت به انجام مأموريت ها قاطع باشد.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي پيش از ظهر امروز در ديدار فرمانده و پرسنل نيروي انتظامي شهرستان كاشان، گفت: جايگاه نيروي انتظامي در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران جايگاه ويژه اي است.

وي افزود: مسؤوليت نيروهاي مسلح، سپاه و ارتش جمهوري اسلامي ايران براساس آنچه در قانون اساسي تعريف شده دفاع از مرزها و ميهن و جلوگيري از هجوم مسلحانه دشمن است و پليس و نيروي انتظامي، مسؤوليت سامان دادن و حفظ امنيت شهرها، جاده ها و راه ها و مرزها را بر عهده دارد كه اين مديريت اجتماعي نيروي انتظامي، مسؤوليت بسيار مهم و حساسي است.

آيت الله نمازي موقعيت شهرستان كاشان را با اشاره به واقع شدن این شهر در مسير ترانزيت شمال به جنوب كشور، موقعيت حساس و استراتژيك خواند و اظهار داشت: نيروي انتظامي بايد به گونه اي برنامه ريزي و مديريت كند كه مردم شبها را باآرامش سپري كنند و احساس ناامني نداشته باشند.

وي همچنين با اشاره به مأموريت هاي درون سازماني و برون سازماني نيروي انتظامي، گفت: فعاليت درون سازماني نيروي انتظامي، جذب، گزينش، آموزش و تربيت عناصر لازم براي انجام مأموريتهايي كه مصوب فرماندهي كل قوا است و به دليل تعامل نيروي انتظامي با مردم و ارتباط با مردم بايد به لحاظ آگاهي و شيوه سير و سلوك و برقراري ارتباط با شهروندان آموزش ديده و كاملا توجیه شده باشند.

نماينده ولي فقيه در كاشان ادامه داد: مردم صاحبان اصلي كشور و نظام جمهوري اسلامي ايران هستند و با تقديم دويست هزار شهيد براي نظام اسلامي سرمايه گذاري كرده و جامعه ايران نيز يك جامعه اسلامي و توحيدي است و در چنين نظامي پليس بايد مظهر ادب و اخلاق اسلامي و در عين حال نسبت به انجام مأموريتها قاطع باشد.

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه داشتن اخلاق اسلامي و اقدام قاطعانه با مجرمين هيچگونه تعارضي با يكديگر ندارد، گفت: پليس هرچه با اخلاق تر باشد، مردم بيشتر جذب پليس خواهند شد اما چنانچه خلاف آن باشد مردم را از خود دور خواهد كرد، از اين رو تواضع پليس و داشتن اخلاق اسلامي هيچگونه منافاتي با انجام مأموريتهاي پليس ندارد و اينها مسائلي است كه نياز به آموزش دارد.

وي بر آموزش نيروهاي انتظامي تأكيد كرد و اظهار داشت: اصل آموزش و تداوم آموزشها در نيروي انتظامي از اهميت بالا و ويژه اي برخوردار است و نيروي انتظامي بايد دائما در حال افزايش آموزشهاي فكري و اخلاقي و اعتقادي و همچنين آموزشهاي نظامي و انتظامي باشد.

نماينده ولي فقيه در كاشان در ادامه برداشتن نيروي انتظامي با عظمت و مقتدر تأكيد و خاطرنشان كرد: عملكرد نيروي انتظامي بايد به گونه اي باشد كه مجرمين احساس نا امني كنند.

آيت الله نمازي با اشاره به اين فرمايش رهبر معظم انقلاب كه جايگاه نيروي انتظامي و دستگاه قضايي بايد به گونه اي باشد كه عامل بازدارنده باشد، گفت: عملكرد نيروي انتظامي باید از موضع اقتدار و بازدارنده باشد./202/1307/ب1

ارسال نظرات