۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۴۷۴۵۵۸
استاد حوزه و دانشگاه:

آزادي حلب كليد آزاد سازي سوريه است

استاد حوزه و دانشگاه بر اهميت آزادسازي شهر سه ميليون نفري حلب تأكيد كرد و آزادي حلب را يك پيروزي بزرگ دانست و گفت: چون برخي از اهميت اين پيروزي بزرگ اطلاع ندارند به راحتي از كنار اين پيروزي بزرگ گذشتند در حاليكه برخي از مستشاران اذعان دارند، آزادي حلب كليد آزاد سازي سوريه است.
حجت الاسلام خليل غزلاوي

حجت الاسلام خليل غزلاوي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، گفت: جمعيت بالاي 2 ميليون و نهصدهزار نفري حلب، تمدن يكهزار ساله، آثار باستاني در حلب به عنوان بزرگترين تمدن هاي يوناني، بيزانسي و ايوبي، مسجد بزرگ اموي، بزرگترين دانشگاه سوريه، بزرگترين پايگاه هاي هوايي سوريه و سه پايگاه مهم ارتش سوريه در حلب بيانگر اهميت آزادي اين شهر است.

وي افزود: دشمن با سازماندهي انسانهاي افراطي و تكفيري و راه اندازي جنگهاي نيابتي قصد قبضه كردن ايران، خدشه دار كردن جايگاه اسلام و تروريست معرفي كردن مسلمانان را داشتند اما براي رسيدن به اهداف خود با شكست روبرو شدند.  

حجت الاسلام غزلاوي با اشاره به اينكه بهترين منطقه به لحاظ استراتژيك براي جنگهاي نيابتي كشور سوريه بود، گفت: سوريه داراي موقعيت خاص و مهمي هم به لحاظ ژئوپلیتيكي و جغرافيايي و اتصال سه قاره و هم به لحاظ سياسي و جبهه مقاومت جايگاه ويژه اي دارد، ضمن اينكه هدف بعدي دشمنان تصرف عراق و ويران كردن اماكن مقدس شيعيان در عراق و سپس در ايران بود كه به لطف خود و كمك ائمه اطهار(ع) شكست خوردند.

به گفته وي، عدم تحمل قدرت مكتب شيعي، فاطمي و علوي و نوكري در مقابل آمريكا و اسرائيل و نابودي شيعيان از مهمترين اهداف به وجود آوردن جنگ نيابتي در منطقه خاورميانه بود.  

حجت الاسلام غزلاوي هدف دشمنان اسلام از جنگ هاي نيابتي را خاموش كرن مشعل انقلاب اسلامي دانست و افزود: نابود كردن تمدن اسلامي و حتي مسيحيت از مهمترين اهداف آنها بود كه تخريب آثار باستاني افغانستان از سوی طالبان، ويران كردن اماكن مقدس مسلمانان و امامزادگان در سوريه و عراق از سوی داعش از مصاديق بارز آن است.

وي در ادامه به ويژگي هاي كشور سوريه و ارتباط اقتصادي با ايران از جمله انتقال گاز به اين كشور و مقابله با تحريم هاي اقتصادي ايران و به نقش راهبري سوريه براي متصل شدن ايران، لبنان و فلسطين و درياي مديترانه اشاره كرد و گفت: دشمنان اسلام، اين شهر را ويران كردند تا اثري از تمدن اسلامي باقي نماند.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسي بر انتخابات كاشان، يادآور شد: انقلاب اسلامي ايران با راه اندازي حزب الله، حشد الشعبي و بسيج مردمي در سوريه و در آينده سپاه چهارم و پنجم با مديريت فرماندهان تراز اول لبناني با تمام قدرت وارد صحنه شده است.

حجت الاسلام غزلاوي در ادامه با اشاره به اينكه امروز رسالت بزرگي بر دوش ما قرار دارد و براي ظهور امام زمان(عج) كارهاي زيادي را بايد انجام دهيم، گفت: به وسوسه هاي دشمنان اسلام كه در شبكه هاي مجازي و ماهواره اي با تمام قوا وارد شده اند و به القای شبهات مي پردازند نبايد توجه كنيم./302/1307/ب1

ارسال نظرات