۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۴۷۴۰۶۵
مسؤول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی ایلام:

فرهنگ کار و سبک زندگی اسلامی و سالم در روستاها حاکم است

مسؤول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: در تفاسیر متعدد و روایات، انسان وقتی مسیر صعودی و سبک زندگی اسلامی را انتخاب می‌کند که مرضی رضای خداوند باشد، موردتوجه و نظر باری‌تعالی قرار خواهد گرفت.
شاهمرادیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت‌الاسلام روح‌الله شاهمرادیان، مسؤول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان ایلام، امروز در نشست کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در تفاسیر متعدد و روایات، انسان وقتی مسیر صعودی و سبک زندگی اسلامی را انتخاب می‌کند که مرضی رضای خداوند باشد، موردتوجه و نظر باری‌تعالی قرار خواهد گرفت.

وی ابراز کرد: انسانی وقتی در این مسیر قرار گیرد در زمان تصمیم‌گیری‌های حساس زندگی موردتوجه و نظر خداوند قرارگرفته و در دور راهی‌های سرنوشت‌ساز و حساس زندگی این توجه و نظر خداوند از طریق قلب و دل، انسان را به آرامش رسانده و مسیر صحیح را انتخاب می‌کند و امید است که با توسل بر احکام و سبک زندگی اسلامی زندگی همه ما علوی باشد.

حجت‌الاسلام شاهمرادیان با اشاره به فعالیت‌های کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان ایلام، یادآور شد: در ستاد دهه فجر استان 21 کمیته فعالیت دارند که یکی از فعال‌ترین کمیته‌های این ستاد کمیته روستایی و عشایری بوده که هماهنگی‌های لازم با مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و کمیته‌های روستایی در نقاط مختلف انجام‌شده است.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان ایلام، یادآور شد: ارائه خدمات پزشکی و دامپزشکی رایگان، برگزاری جشن‌های ویژه دهه فجر در روستاها و عشایری، افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های قابل‌افتتاح و کلنگ زنی روستایی و عشایری در مناطق روستایی، از برنامه‌های کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در این استان است.

وی بابیان اینکه جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی به معنای واقعی در مناطق روستایی و عشایری به‌صورت مردمی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: برگزاری بازهای بومی و محلی، مسابقات فرهنگی و هنری، برگزاری نمایشگاه‌های غذاهای ارگانیک روستایی و عشایری، اسب‌سواری و مسابقات تیراندازی از دیگر برنامه‌های این کمیته در ایام دهه فجر است.

حجت الاسلام شاهمرادیان بیان کرد: کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر در ایام سالگرد پیروی انقلاب اسلامی در اکثر مناطق روستایی و عشایری حضور یافته و خدمات مهمی در این ایام با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط به مردم روستایی و عشایری ارائه می‌شود.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان ایلام، گفت: در هر شهرستان به فراخور تعداد روستاها 2 تا 4 جشن روستایی و عشایری برگزار می‌شود و  تلاش می‌شود که دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در مناطق روستایی و عشایری در برنامه‌ها و فعالیت‌های این کمیته‌ها به مردم عزیز ارائه گردد.

حجت الاسلام شاهمرادیان، بابیان اینکه  سبک زندگی سالم و اسلامی در مناطق روستایی و عشایری حاکم است، ابراز کرد: فرهنگ کار و تلاش در مناطق روستایی یک فرهنگ خاص است که همواره در فعالیت بوده و سهم تولید در مناطق روستایی و عشایری نسبت به جمعیت فوق‌العاده است.

وی بابیان اینکه در دهه فجر تلاش می‌شود که از فعالان عرصه تولید در روستاها تجلیل شود، خاطرنشان کرد: لازم است که کارهای فرهنگی نیز با حضور دستگاه‌های فرهنگی ازجمله کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار شود که برگزاری دو جشن روستایی در مناطق زرین‌آباد و هلیلان با همکاری این مجموعه در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است، در این نشست که با حضور معاونان بخش‌های مختلف سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد در خصوص برگزاری هر چه‌بهتر فعالیت‌های کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر بحث و تبادل‌نظر گردید./879/202/ب3

ارسال نظرات