۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۴۷۲۶۲۲
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

طلیعه انقلاب اسلامی با قیام ۱۹ دی مردم قم شکل گرفت

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان اینکه با قیام ۱۹ دی مردم قم، طلیعه انقلاب شکل گرفت، گفت: انقلاب ما، انقلاب فرهنگی و دینی است و به خاطر اینکه دین در خطر بود، مردم قیام کردند و در صیانت از مرجعیت از جان خود گذشتند.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: در ۱۹ دی زمانی ‌که مردم قم دیدند به حضرت امام(ره) اهانت شده است و مقدسات قرآنی، ضروریات دین و عفاف و حجاب زیر سؤال رفت، قیام کردند.

وی با بیان اینکه با قیام ۱۹ دی مردم قم طلیعه انقلاب شکل گرفت، افزود: به‌ عبارت‌ دیگر اگر بگوییم در علل و ریشه‌های انقلاب، مسأله بی‌عفتی و بی‌حجابی که رایج شده و همه‌جا را فرا گرفته بود، دخالت داشت، حرف گزافی نگفته‌ایم، چون انقلاب ما، انقلاب فرهنگی و دینی است و به خاطر اینکه دین در خطر بود، مردم قیام کردند.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی انقلاب ایران را خروشی الهی و دینی دانست و ادامه داد: در انقلاب اسلامی ایران یک مرجع تقلید با قیام خود پرچم انقلاب را به دوش گرفت، از این رو حماسه 19 دی و انقلاب قم شروع شد و جرقه پیروزی انقلاب اسلامی ایران زده شد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: این حادثه از ابعاد مختلفى قابل‌ توجه و تأمل است، هم بصیرت در این حادثه موج مى‏ زند، هم موقعیت ‏شناسى، هم دشمن‏ شناسى، هم مجاهدت و هم اقدام و فداکارى دیده می شود، اینها ابعاد این حادثه عظیمى است که در ۱۹ دى سال ۵۶ به وقوع پیوسته است.

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان اینکه انقلاب ایران بر اساس مبانی اسلامی و با حرکت مرجعیت شیعی به وقوع پیوست، گفت: این انقلاب همچنان به فضل الهی در حرکت است، اما دشمنان اسلام از هر راه ممکنی به دنبال ضربه به انقلاب و ارزشهای دینی هستند.

وی ملت ایران را مقتدر و بزرگ خواند و ادامه داد: استکبار جهانی همیشه تاریخ به دنبال سلطه و تحقیر کشورها و ملتها بوده است، اما ملت بزرگ ایران زیر سلطه شوم استکبار نرفته و نخواهند رفت، ملت ایران در برابر دشمنان این انقلاب و نظام ایستاده اند و خواهند ایستاد.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۹ دی نیز در حقیقت پیامی بود برای استکبار جهانی که این مردم بر سر آرمانهای خود با کسی شوخی ندارد، تأکید کرد: ۹ دی در واقع ۱۹ دی دیگری بود در صیانت از اسلام و ارزشهای اسلامی، مردم در ۹ دی دینداری و بصیرت خود را به نمایش گذاشتند./۸۵۴/302/ب2

ارسال نظرات