۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۴۷۱۶۰۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تقویت باورهای اعتقادی محکم‌ترین سد در برابر نفوذ دشمنان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: تقویت باورهای اعتقادی و انقلابی اقشار مختلف مردم به‌ ویژه نسل جوان و نوجوان محکم‌ترین سد در برابر نفوذ و تهاجم فرهنگی دشمنان است.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست با روحانیان و کارکنان نهاد تبلیغات اسلامی استان، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی مرکز فعالیتهای دینی و مذهبی در کشور است.

وی با اشاره به نقش و رسالت سازمان تبلیغات اسلامی، تصریح کرد: این ارگان انقلابی باید به‌ عنوان مرکز ثقل و مغز متفکر فعالیت های دینی و مذهبی جامعه عمل کرده و تمامی برنامه‌های تبلیغی را مدیریت و هدایت کند.

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر اینکه نباید مسؤولان فرهنگی در هر کجای این کشور که فعالیت دارند فرصتهای موجود را از دست بدهند، خاطرنشان کرد: بدون شک برای انجام مطلوب هر کاری، یک متولی باید نقش رهبری و مدیریتی داشته باشد که در عرصه دینی و مذهبی جامعه اسلامی هم این امر بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان خراسان شمالی در ادامه با تأکید فعالیت بیشتر روحانیان در زمینه رفع شبهات اعتقادی موجود در جامعه، اظهار کرد: پاسخگویی مناسب و مستدل به شبهات و مسائل شرعی راه رسیدن به کمال انسانی است.

وی با بیان اینکه برای دستیابی به کمال به دست آوردن معرفت و شناخت عقاید ضروری است، ادامه داد: روحانیان و مبلغان دینی باید راه رسیدن به کمال انسانی و معرفت الهی را از طریق آموزش مسائل دینی و انسان‌ساز و احکام الهی به مردم بیاموزند.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: در شرایط حال که از همه جهات مورد تهاجم فرهنگی دشمنان قرار داریم توجه به باورهای دینی و اعتقادی می‌تواند ما را در برابر حملات دشمنان مقاوم ‌کند.

به گفته عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی، در واقع تقویت باورهای اعتقادی و انقلابی اقشار مختلف مردم به‌ ویژه نسل جوان و نوجوان محکم‌ترین سد در برابر نفوذ و تهاجم فرهنگی دشمنان است.

وی با بیان اینکه باید مسائل دینی و مذهبی به‌ صورت کارشناسانه و از سوی روحانیان و کارشناسان مذهبی و دینی برای مردم تبیین شود، ادامه داد: در این زمینه برگزاری محافل مذهبی و قرآنی تأثیر فراوانی دارند.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه محافل انس با قرآن کریم بیشترین تأثیر را در ایجاد فضای قرآنی جامعه دارد، افزود: برگزاری محافل انس با قرآن کریم، دارای قدمت زیادی در کشور بوده و به همین دلیل این برنامه‌ها بیشترین تأثیر را در ایجاد فضای قرآنی جامعه دارند.

وی اضافه کرد: البته بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مراسم و محافل قرآنی نظام‌مند شده و ارتقا و رونق مناسبی یافته‌اند؛ به‌گونه‌ای که هم‌اکنون این محافل قرآنی در بسیاری از مساجد و هیئات مذهبیِ کشور برگزار می‌ شود.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار کرد: شور و اشتیاق مردم برای استماع آیات الهی، سازمان تبلیغات اسلامی را بر آن داشته تا در طول سال و در مناسبتهای مختلف ملی و مذهبی، با تخصیص اعتبار و ارائه برنامه‌های مدون و اثربخش از این ظرفیت استفاده کرده و با دعوت از قراء، حفاظ و گروه‌های همخوانی و تواشیح به‌منظور اجرای برنامه در محافل انس با قرآن، اقشار مختلف مردم را با مفاهیم بلند این ثقل اکبر آشنا کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی برگزاری محافل انس با قرآن کریم را از اهم برنامه‌های این نهاد در طول دهه فجر عنوان کرد و از سایر نهادهای مرتبط و متولی خواست تا متناسب با مسؤولیتهای خود، اقدام به اجرای برنامه‌های مشابه قرآنی در استان کنند./9314/202/ب2

ارسال نظرات