۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۴۷۱۱۶۵
سخنران حرم حضرت معصومه:

مصائب و گرفتاري های دنیوی نتيجه گناهان است

حجت الاسلام حسن‌آبادي با اشاره به اينكه هيچکس در يک لحظه، عاقبت به خير يا عاقبت به شر نمي‌شود بلکه بستگي به اعمال گذشته او دارد، گفت: براساس آيات قرآن و روايات معصومين، مصائب و گرفتاري ها نتيجه گناهان است که به دست خود مرتکب شده‌ايم و البته خداوند از بسياري از آنها مي‌گذرد.
حجت الاسلام مهدي حسن آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدي حسن‌آبادي شنبه شب در سلسله جلسات بصيرتي، اخلاقي  كه در مسجد سلمان کاشان برگزار شد، با اشاره به روايتي که اگر جاهل ساکت مي‌شد مردم به اختلاف نمي‌افتادند، گفت: در ماجراي فتنه خرداد 88 که تا دي‌ماه طول کشيد و حدود 8 ماه مملکت را دچار مشکل کرد، اگر عده‌اي از روي جهل و هوي سخن نمي‌گفتند اين اختلافات به وجود نمي‌آمد.

وي در پاسخ به اين شبهه که چرا اوضاع مملکت با اينکه تحت اشراف رهبري است، اين همه مشکلات دارد، گفت: در صدر اسلام با اينکه يک معصوم يعني رسول گرامي اسلام(ص) بالاي سر جامعه اسلامي بود ولي با اين حال در محاصره اقتصادي شعب ابيطالب قرار گرفتند و جامعه کفر نمي‌گذاشت تا طفل نوپاي جامعه اسلامي پيشرفت کند.

اين مبلغ حوزوی در بخش ديگري از سخنان خود به اهميت عاقبت به خيري اشاره کرد و در اين رابطه بيان کرد: از حضرت آيت الله گلپايگاني در واپسين لحظات عمرشان پرسيدند که اگر قرار باشد همين الآن خداوند يک حاجت شما را برآورده سازد، شما چه مي‌خواهيد که ايشان فرمود: از خداوند عاقبت به خيري مي‌خواهم.

حجت الاسلام حسن‌آبادي با بيان اين مطلب که هيچکس در يک لحظه، عاقبت به خير يا عاقبت به شر نمي‌شود بلکه بستگي به اعمال گذشته او دارد، يادآور شد: در قرآن کريم حدود 18 واژه داريم که تمام آنها را «گناه» ترجمه مي‌کنيم در حالي که معاني آنها با هم متفاوت است؛ يکي از واژه‌هاي پرکاربرد «ذنب» است که به معناي «دنباله» است، يعني اين گناه  در زندگي‌ شما دنباله دارد و يک روز گريبان شما را خواهد گرفت.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: طبق آيات قرآن و روايات معصومين(ع)، مصائب و گرفتاري ها در واقع نتيجه گناهان است که به دست خودمان مرتکب شده‌ايم و البته خداوند از بسياري از آنها مي‌گذرد.

وي يکي از نمادهاي عاقبت به شري را زبير دانست که از لحاظ نسبي، پسر عمه پيامبر(ص) و پسردايي حضرت زهرا(س) بود و کارنامه درخشاني در مبارزات اسلامي داشت چرا که از اولين کساني بود که در مکه اسلام آورد و از شهود وصيت حضرت زهرا(س) به اميرمومنان(ع) بود و همچنين بعد از واقعه غدير و پيمان‌ شکني، او در دفاع از حضرت علي(ع) شمشير کشيد اما در نهايت عاقبت به خير نشد.

حجت الاسلام حسن‌آبادي تصريح کرد: نکته مهم اين است که زبير شمشير کشيد در حالي که هنوز اميرمؤمنان(ع) و ياران او از جمله سلمان، ابوذر، مقداد و ديگران شمشير نکشيده بودند، يعني از امام خود جلو افتاد و اين قاعده در تمام تاريخ جاري و ساري است که افراط‌کاري در نهايت به تفريط منجر مي‌شود همانطور که در قضيه انقلاب اسلامي شاهد آن بوديم که عده‌اي در اوايل انقلاب موي سر مردم را ماشين مي‌کردند اما امروز در شبکه‌هاي آمريکايي و صهيونيستي فعال هستند.

لازم به ذكر است، مسجد سلمان فارسي خيابان اميركبير يكي از مساجد فعال شهرستان كاشان در امور فرهنگي است كه چندين سال متوالي است سلسله بحث هاي بصيرتي اخلاقي به همت و تلاش امام جماعت اين مسجد، حجت الاسلام سيد محمد لاجوردي برگزار مي شود./1307/202/ب2

ارسال نظرات