۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۴۷۰۸۶۲
آيت الله فاضل لنكراني در گفت‌وگو با رسا:

استقلال اقتصادي ايران از بركات استقلال سياسي است

آيت الله فاضل لنكراني نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را داراي بركات فراواني در عرصه هاي مختلف دانست و از استقلال سياسي به عنوان يكي از بركات جمهوري اسلامي ايران نام برد و گفت: يكي از مهمترين بركات استقلال سياسي ايران، استقلال اقتصادي است.
آيت الله محمد جواد فاضل لنكراني

آيت الله محمد جواد فاضل لنكراني در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، گفت: قبل از پيروزي جمهوري اسلامي، رژيم طاغوت استقلال سياسي نداشت و در آن زمان نخست وزير و مجلس تمام اقداماتي كه بايد در ايران انجام مي‌شد با دستور و اجازه كشورهاي خارجي به ويژه آمريكا انجام مي شد و بدون اجازه آنها ايران جرأت انجام هيچ اقدامي را نداشت و عدم استقلال سياسي ايران سبب اقتصاد وابسته ايران شده بود.

استاد درس خارج حوزه علميه قم گفت: رژيم گذشته ايران بخش كشاورزي را به طرف زوال حركت داد اما امروز با وجود فراز و فرودهايي‌كه در دوره هاي مختلف وجود داشته است و مشكلاتي را به وجود آورده اند اما جمهوري اسلامي ايران به خودكفايي گندم رسيده است.  

آيت الله فاضل لنكراني يادآور شد: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي هر چند موانع مهمي سد راه انقلاب و نظام  به وجود آوردند تا ايران نتواند رشد اقتصادي مورد نظر را داشته باشد، اما برنامه ريزي هاي خوبي براي استقلال اقتصاد كشور انجام شده است و در بخش پتروشيمي امروز بسياري از نيازهاي جمهوري اسلامي در اين بخش از جمله تولید داروها در كشور انجام مي‌شود.

به گفته وي، سود اقتصادي صنايعي كه امروز در كشور تأسيس شود براي جمهوري اسلامي ايران هزينه مي‌شود، در حالي كه قبل از پيروزي انقلاب اسلامي هر صنعتي‌كه در ايران تأسيس مي شد تمامي سود اقتصادي آن براي كشورهاي خارجي بود و تنها درصد ناچيزي از آن براي ايران در نظر گرفته مي شد.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: امروز ثروت نظام جمهوري اسلامي ايران به جاي اينكه در اختيار بيگانه باشد و در خارج كشور هزينه شود در درون كشور مصرف مي‌شود.

آيت الله فاضل لنكراني مشكلات اقتصادي را كه دغدغه هاي زيادي براي مردم به وجود آورد را ناشي از سوء مديريت در سالهاي گذشته به ويژه در دولتهاي گذشته دانست و عنوان كرد: امروز تمامي سرمايه هاي كشور با تصميم مسؤولان و نمايندگان مردم در مجلس هزينه مي شود كه اين به معناي استقلال اقتصادي است.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم يادآور شد: با وجود اينكه دشمن هميشه تلاش مي‌كند تا نظام اسلامي ايران را از همه جهت فلج كند، اما افق آينده كشور و روند مسائل اقتصادي آينده كشور را روشن مي بيينم.

به گفته وي، تحريم هاي فلج كننده دهه گذشته براي اين بود كه اقتصاد ايران را به صفر برسانند تا بتوانند مشكلات حادي را به وجود بياورند اما  جمهوري اسلامي ايران با تكيه  بر استقلال اقتصادي توانست مقاومت كند كه آثار و بركات آن در آينده براي نظام اسلامي ايران بروز و ظهور خواهد داشت./1307/302/ب2

ارسال نظرات