۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۴۶۶۶۸۸
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی:

سوژه های قرآنی سبب ایجاد رابطه مناسب با مخاطب می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: رفتن به دنبال سوژه های قرآنی سبب ایجاد رابطه مناسب با مخاطب و پرهیز از رفتن به سمت سوژه های بیگانه با فرهنگ و دین اسلامی می شود.
حجت الاسلام کریمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، نمایشنامه و نمایش خیابانی «واقعا با شکوه بود» شامگاه امروز به مناسبت هفته قرآن و عترت با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی و مدیرکل فرهنگ و هنر این استان در ارومیه اجرا شد.

داستان این نمایشنامه برگرفته از ماجرای ضمانت امام رضا(ع) از آهویی است که شکارچی به دنبال آن بوده و به حضرت پناه آورده بود.

در این نمایشنامه آهو را به خانواده ای تشبیه کرده بودند که امام رضا(ع) را ملجا و پناه حل مشکلات و راه نجات خود از شر مشکلات و معضلات دانسته و به امید رهایی از خطر به حضرت پناهنده شده بودند.

حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با جمعی از خبرنگاران، اظهار داشت: هنر بهترین وسیله و ابزار برای رسیدن به اهداف و نتایج مطلوب است.

وی تشویق هنرمندان برای رفتن به دنبال سوژه های قرآنی و دینی را هدف از اجرای چنین نمایشنامه هایی عنوان و اضافه کرد: رفتن به دنبال سوژه های قرآنی سبب ایجاد رابطه مناسب با مخاطب و پرهیز از رفتن به سمت سوژه های بیگانه با فرهنگ و دین اسلامی می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای شبیه خوانی در ماه محرم، گفت: نمایشها و شبیه خوانی هایی که در ماه محرم اجرا می شود فرهنگ ایثار و شهادت را به نمایش گذاشته و نماد هنرهای دینی هستند.

وی هنر را ابزار و غالبی برای به نمایش گذاشتن زیباییهای هر فرهنگی دانست و ادامه داد: هر فکر و اندیشه ای که با هنر آمیخته شود به شکل و غالب زیبا و پرمفهومی در آمده است.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به شور و نشاط جوانان و روحیه نوگرایی آنان، تصریح کرد: صاحبان اندیشه و نویسندگان با استفاده از مفاهیم دینی می توانند آثار بی بدیل ارائه داده و جوانان را به قرآن و عترت جذب کنند.

گفتنی است، نمایشنامه و نمایش خیابانی «واقعا با شکوه بود» به عنوان برنامه های دومین روز هفته قرآن و عترت شامگاه امروز در ارومیه برگزار شد./202/936/ب1

ارسال نظرات