۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۴۶۵۵۰۵
امام جمعه شهرستان آران و بيدگل:

دانشگاه نماد آگاهي رساني و مبدأ تحولات کشور است

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل، گفت: 16 آذر ماه تجلي آرمان خواهي غيور مرداني از جنس علم ايمان وآگاهي است که با استکبار ستيزي خود پيام استقلال خواهي و آزادي طلبي نهضت دانشجويي و دانشجويان مسلمان ايران را در تاريخ متجلي ساختند.
حجت الاسلام سيد محمد موسوي امام جمعه آران و بيدگل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد محمد موسوي پيش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با گراميداشت ياد و خاطره شهدا و تبريك روز دانشجو از دانشجو به عنوان مظهر بيداري و دانشگاه نماد آگاهي رساني و مبدأ تحولات کشور نام برد و افزود: 16 آذر سال 32 نمايانگر روح استکبار ستيزي، استقلال خواهي عدالت طلبي و آزادي خواهي دانشجويان ايران در پرتو اسلام است.

وي افزود: شايد آن روز که سنگ فرش هاي دانشکده فني تهران به خون سه شهيد دانشجو رنگين شد، سردمداران استکبار جهاني و در رأس آن آمريکا جنايتکار گمان نمي کردند که اين روز نقطه آغازين جنبشي خواهد بود که از قبل آن چمران ها و باکري ها و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به پا خواهند خواست و جوانان بسيجي هيبت پوشالين امپراتوري شرق و غرب را در هم خواهند شکست.

حجت الاسلام موسوي يادآور شد: امروز نيز دانشجويان مسلمان با بهره گيري از آموزه هاي اسلام ناب محمدي(ص) که در عصر خاص توسط امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب تبيين و بازگو شده است قله هاي رفيع علم و فناوري را توام با ارزشهاي اخلاقي و ديني را فتح کرده و عملاً به داعيه داران جدايي دين و وحي از عقل و علم ثابت كرد که تنها راه تحقق پيشرفت و کار آمدي جوامع مختلف، حرکت در مسيري است که خداوند سبحان براي انسانها مشخص كرده است.

به گفته وي، امروز عمل به فرامين الهي شرط لازم و کافي جهت رشد و تعالي همه جانبه بشر امروز است.

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل ادامه داد: امروز انقلاب اسلامي در دل خود جوانان و غيور مرداني پرورش داده است که افق ديد آنها فتح قله هاي علم و مبارزه با ظلم و بي عدالتي تا استقرار پرچم عدالت بر تارک جهان و تحقق حکومت جهاني حضرت مهدي(عج) است.

به گفته وي، دانشجوي امروز ذخيره حياتي و اميد آينده کشور است که بي شک دست يافتن ايران اسلامي به جايگاه اول اقتصادي، علمي و فناوري در سطح منطقه وجهان به اهتمام جدي دانشجويان بدست خواهد آمد.

حجت الاسلام موسوي اظهار داشت: امروز در شرايطي که پروژه فتنه نفوذ از هرسو نظام مقدس اسلامي را مورد تهديد قرار داده است، دانشجويان به عنوان قشر آگاه جامعه وظيفه اي به مراتب بيشتر از قبل بر دوش دارند تا با نصب العين قرار دادن مطالبات رهبر معظم انقلاب مبني بر مسلح شدن به سلاح بصيرت از سوء استفاده از دانشجو و دانشگاهيان جلوگيري كند و در شرايطي که جنگ سخت دشمن تبديل به جنگ نرم شده به عنوان افسران جنگ نرم در خط مقدم مقابله با فريب خوردگان داخلي و دشمنان خارجي با تمام توان از نظام مقدس جمهوري اسلامي دفاع كنند.

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل اظهار اميدواري كرد: دانشجويان به دور از بازي هاي سياسي با مطالعه عميق و دقيق در اين شرايط حساس کشور افزون بر مسؤوليت سنگيني که در سنگر علم و دانش دارند به وظايف سياسي و اجتماعي خود آگاهانه و با بينش عميق عمل كنند و در راه آرمانهاي تبيين و ترسيم شده امام راحل و منويات رهبر معظم انقلاب و در چار چوب نظام مقدس جمهوري اسلامي براي دستيابي به قله هاي رفيع توسعه، پيشرفت، استقلال و آزادي کشور اهتمام داشته باشند.

شايان ذكر است، روز شانزدهم آذر ماه به ياد سه شهيد دانشجوي دانشگاه تهران در 16 آذرماه سال 1332 به نام روز دانشجو نامگذاري شده است./202/1307/ب1

ارسال نظرات