۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۴۶۴۳۷۹
كارشناس مذهبي:

اميرمومنان اقيانوس بيكراني از علوم است

كارشناس مذهبي گفت: اميرمومنان(ع) اقيانوس بيكراني از علوم است و به قدري علم نزد اميرمومنان(ع) است كه پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد اميرمومنان دروازه شهر علم پيامبر است و هركس طالب علم است از اميرمومنان بگيرد.
حجت الاسلام سيد مهدي حبيبيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد مهدي حبيبيان، عصر امروز سه شنبه در مراسم عزاداري خيمه گاه سبز امام حسن واقع در خيابان شاهد اين شهرستان، با اشاره به اينكه خداوند در آيه 9 سوره مباركه زمر به پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد ‹‹قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ  إِنَّمَا يَتَذَكَّرُ‌أُولُو الْأَلْبَابِ›› به مردم بگو، آيا افرادي كه مي دانند با افرادي كه نمي دانند يكسان هستند، گفت: اگر اين سؤال قرآني را از همه مردم جهان نه تنها امروز بلكه در هردوره و زماني تا روز قيامت فارغ از مليت و مذهب بپرسيم آيا افرادي كه مي دانند با افرادي كه نمي دانند يكسان هستند، همه بدون شك و سريع جواب منفي خواهند داد.

وي افزود: خداوند عالم در انتهاي اين آيه مي فرمايد ‹‹إِنَّمَا يَتَذَكَّرُ‌أُولُو الْأَلْبَابِ›› اين مسأله را فقط صاحبان خرد متوجه هستند و خداوند دايره معنا را تنگ مي‌كند و مي فرمايد، اين مسأله را فقط صاحبان خرد متوجه مي شوند و آنهايي كه مي دانند با آنهايي كه نمي دانند يكسان نيستند.

حجت الاسلام حبيبيان ادامه داد: اميرمومنان(ع) اقيانوس بيكراني از علوم است و به قدري علم نزد اميرمومنان(ع) است كه پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد اميرمومنان دروازه شهر علم من است و هركس طالب علم من است از اميرمومنان بگيرد.

وي افزود: جبرئيل نزد پپامبر اكرم(ص) بود اميرمومنان وارد شد، جبرئيل به احترام اميرمومنان از جاي خود برخاست، پيامبراكرم(ص) از جبرئيل سؤال كرد به احترام اين نوجوان برخاستي، گفت بله چرا كه نسبت به من حق معلمي دارد، از اين رو اميرمومنان(ع) شخصيت بزرگي است كه مي فرمايد ‹‹سلونی قبل ان تفقدونی››  هرچه مي خواهيد از من سؤال كنيد.   

اين كارشناس مذهبي با اشاره به اينكه، تنها شخصيتي كه هر چه از او سؤال شد، پاسخگو بود و هر آنچه را كه پاسخگو بود محقق شد امير مومنان بود، يادآور شد: دشمنان اميرمومنان(ع) خيلي تلاش كردند تا آنچه را كه اميرمومنان گفته است محقق نشود اما موفق نشدند.

به گفته وي، هر كس به غير از ائمه اطهار(ع) ادعا كرد ‹‹سلونی قبل ان تفقدونی›› به زمين خورد و خيلي هم محكم به زمين خورد.   

حجت الاسلام حبيبيان در ادامه با اشاره به اينكه دوستداران و محبان به اميرمومنان(ع) و اولاد او جايگاه والايي دارند، گفت: يكي از اصحاب بسيار مخلص پيامبر و اميرمومنان(ع) سلمان فارسي است كه پيامبر اكرم مي فرمايد، اشتياق بهشت به سلمان فارسي بيشتر است تا اينكه، اشتياق سلمان به بهشت بيشتر باشد.

وي با تأكيد بر اينكه، كمال اخلاص را در رابطه با محبت و خيرخواهي اهل بيت(ع) و پيامبر اكرم را رعايت كنيد، افزود: پيامبراكرم(ص) از ميان دو انگشت خود جايگاه سلمان فارسي را در بهشت به او نشان داد اما سلمان فارسي ناراحت شد و گفت، بهشت اينجا است كه الان هستم چرا كه اگر بهشت را هم بخواهم، بهشت را در جوار پيامبراكرم(ص) و امير مومنان(ع) مي خواهم، بهشت بدون پيامبر(ص) و اميرمومنان(ع) لذت ندارد.

اين كارشناس مذهبي با اشاره به اينكه، پيامبراكرم(ص) در وصف سلمان فارسي مي فرمايد، سلمان فارسي از ما اهل بيت(ع) است و امام زين العابدين(ع) سلمان فارسي را عالم واقعي معرفي كرد، يادآور شد: سلمان فارسي در مدائن از دنيا رفت، اميرمومنان(ع) طي يك شب از كوفه به مدائن آمد و سلمان فارسي را غسل و كفن كرد و نماز به او خواند و دفن كرد و به كوفه برگشت./202/1307/ب1

ارسال نظرات