۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۴۶۱۰۶۷
حجت الاسلام فرحزاد مطرح کرد؛

ادعیه، دليل محکمي بر حقّانيت پيامبر و اهل بيت

کارشناس ديني برنامه تلويزيوني سمت خدا گفت: تعدّد ادعيه که از سوي ائمه اطهار(ع) روايت شده و نظم و زيبايي آن، دليل محکمي بر حقّانيت اهل بيت و مکتب تشيع است.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد کارشناس ديني برنامه تلويزيوني سمت خدا جمعه شب در سوگواره بصيرت عاشورايي در حرم مطهر امامزاده هلال بن علي(ع) آران و بيدگل گفت: يکي از ذخاير مهمي که خداوند به ما مرحمت فرموده و از آن غافليم ادعيه اي است که از ائمه طاهرين(س) رسيده و هيچ مکتبي در عالم هستي همچون مکتب اهل بيت(ع) و تشيع، گنج معنوي مثل دعا ندارد.

وي افزود: تعدّد ادعيه که از سوي ائمه اطهار روايت شده و نظم و زيبايي آن، دليل محکمي بر حقّانيت اهل بيت و مکتب تشيع است چرا که مکالمه بين دو انسان شايد چندان سخت و دشوار نباشد اما سخن گفتن بنده با پروردگار خود شرايط خاص خودش را دارد و شأن خود را مي طلبد.

اين استاد حوزه علميه قم، دعاهاي ائمه را قرآن صاعد خواند و تصريح کرد: خدا در قرآن با بنده اش صحبت كرده و دوست دارد بنده اش هم با او صحبت كند و ادعيه ائمه همان جواب هاي خداست که از پايين به بالا مي رود.

حجت الاسلام فرحزاد، با اشاره به اينکه بسياري از معارف و مطالب معارفي در قالب ادعيه به ما رسيده، اظهار داشت: همانگونه که قرآن کلام خداست و معادل و مماثل ندارد، دعاهاي اهل بيت و خطبه ها و سخنان ايشان نيز نمونه و مانندي ندارد.

اين کارشناس ديني افزود: در بعضي اديان همچون مسيحيت فقط روزهاي يک شنبه کليسا باز است و عبادت و نيايش بايد در کليسا باشد، اما در اسلام، دعا زمان و مکان مشخصي ندارد و در هر زمان و مکاني مي توان دعا خواند.

به گفته وي، چون سخن گفتن با خدا به عنوان خالق سخت و مشکل است، ادعيه رسيده از ائمه بهترين منبع براي ما است تا با خدا ارتباط برقرار کنيم.

اين استاد حوزه و دانشگاه، سحر و بين الطلوعين را بهترين زمان براي نيايش و دعا خواند و افزود: ارزاق مادي و معنوي در اين زمان تقسيم مي شود و به همين دليل است که خواب در اين موقع مذمت شده است.

حجت الاسلام فرحزاد در ادامه به ذکر خاطره اي از آيت الله مرعشي نجفي پرداخت و گفت: ايشان تأکيد فراواني بر دعاي سحرگاهي داشتند و توصيه مي کردند اگر حال نماز شب هم نداريد براي فيض بردن از برکات سحر، بيدار باشيد.

وي، افضل دعاها را صلوات بر محمد و آل محمد(ص) دانست و خاطر نشان کرد: خداوند شفاعت خود را براي کسي که صلوات بفرستد واجب کرده و براي مداومت در آن اجر بهشت وعده داده است.

شايان ذکر است، سوگواره بصيرت عاشورايي ويژه ماه صفر از 18 آبان ماه در شبستان آيت الله عاملي حرم مطهر امامزاده محمدهلال بن علي(ع) آغاز شده و تا 28 آبان ادامه خواهد داشت.

 آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علي(ع) در شهرستان آران و بيدگل شمالي ترين نقطه استان اصفهان واقع شده است./202/1307/ب1

ارسال نظرات