۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۴۵۸۲۷۸
استاد حوزه و دانشگاه:

رواج خرافات به دليل نداشتن ارتباط با مسجد است

استاد حوزه و دانشگاه اينكه انواع خرافاتي كه امروز در جامعه رواج يافته بيشتر از سوي افرادي است كه با مسجد و جلسات مذهبي ميانه اي ندارند، گفت: براي دور شدن از خرافات، جوانان را بايد تشويق به حضور در مساجد و این مکان مقدس را پر رونق تر از گذشته كرد.
خرافات

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام جعفر هدايي ‹‹تبريزي›› شنبه شب در نشست سلسله بحث هاي بصيرتي اخلاقي در مسجد سلمان فارسي‌ كاشان با بيان اينكه، خداوند بر اساس قواعد و اصول جهان را اداره مي‌كند، گفت: خداوند نمي تواند براساس خواسته 6 ميليارد انسان روي كره زمين، دنيا را اداره كند.

وي با اشاره به اينكه درخواست دو برادر از خدا يكي براي باريدن باران و رونق كشاورزي خود و ديگري براي نباريدن باران و خشك شدن كوزه هاي سفالي خود دعا مي كردند، ابراز کرد: سنت هاي الهي يكسري قواعدی دارد كه براساس اين قواعد ميليونها سال است خداوند دنيا را اداره مي كند و نمي تواند براساس درخواستهاي هر يك از انسانها دنيا را اداره كند.

حجت الاسلام هدايي ‌تأكيد كرد: اگر چنانچه قواعد خدا شناخته نشود موجي از خرافات و كج فهمي‌ها حتي بين مسلمانها رواج خواهد يافت و از دين و ديانت دور خواهند شد.

وي با اشاره به اينكه انواع خرافاتي كه امروز در جامعه رواج يافته است بيشتر از سوي افرادي است كه با مسجد رابطه ندارند و با جلسات مذهبي ميانه اي ندارند افزود: براي دور شدن از خرافات، جوانان را بايد تشويق به حضور در مساجد كرد و مساجد را پر رونق تر از گذشته كرد.

به گفته وي، به هر ميزان كه مساجد پر رونق تر باشد و مجالس مذهبي پر شورتر باشد به همان ميزان نيز خرافات از جامعه دور خواهد شد.

استاد حوزه و دانشگاه يادآور شد: اگر گفته مي شود در دوره آخرالزمان مساجد خلوت مي شود به اين دليل است كه دين واقعي را در مساجد بايد جستجو كرد و چون مساجد خلوت است دين واقعي نيز وجود ندارد از اين رو هنگامي كه امام زمان(عج) ظهور مي‌كند همه تصور مي‌كنند امام زمان دين جديدي را آورده است در صورتيكه دين جديد نياورده است بلكه اين دين ما است كه دستخوش تغيير شده و مردم از دين واقعي دور شده اند و آن را دين جديد تلقي مي كنند.

حجت الاسلام هدايي با تأكيد بر اينكه قواعد الهي را بايد شناخت، اظهار داشت: قرآن كريم قواعد الهي را سنت ناميده است و از قوائد الهي به عنوان سنت هاي الهي نام برده است، بنابراين اگر قوائد الهي شناخته شود زندگي درستي خواهيم داشت.

وي با اشاره به اينكه من تاكنون 500 قواعد از قواعد الهي و يا همان سنت هاي الهي را شناخته ام، اظهار اميدواري كرد، قواعد الهي شناخته شده را با عنوان كتابي با همين نام چاپ و منتشر كنم.

اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به برخي از اين قواعد الهي، گفت: هركس ظلم كند، ظلم خواهد ديد و اگر روزي به كسي ظلم شد بايد متوجه باشد روزي ظلمي را مرتكب شده است و اگرحق كسي پايمال شد، بايد بداند يك روزي حقي را پايمال كرده است و اين قواعد الهي است.

وي در ادامه يادآور شد: آنهايي كه زير بار فشار زندگي و سختي هستند براي اين است كه ذكر خدا درخانه هايشان كم است، ذكر خدا هم با گفتن سبحان الله و تسبيح نيست بلكه ذكر خدا به اين است كه زبان بگويد و قلب تكراركند و قلب به خدا وصل باشد.

حجت الاسلام هدايي با اشاره به اينكه برخي افراد هيچ چيزي در زندگي كم ندارند اما از زندگي خود لذت نمي برند، گفت: ذكر خدا را در خانه ها زياد كنيد چرا كه برخي از خانه ها كه ذكر خدا در آن زياد است مانند مكاني است كه در و ديوار آن مقدس است.

وي افزود: حيف است انسان لذت ديني را كه  124 هزار پيامبر آن را تكميل كردند نچشيده از دنيا برود، بنابراين در همين دنيا هم مي توان با توبه كردن بهشتي بود، پيامبراكرم(ص) روزي 70 بار توبه مي كرد نه به اين معني كه تسبيح بگرداند و توبه كند بلكه روزي 70 بار به سمت خدا برمي گشت و روزي 70 بار از كرده خود پشيمان مي شد و اين در حالي است كه پيامبر اكرم(ص) گناهي نداشت كه بخواهد توبه كند، اما برخي از چيزها را براي خودش گناه مي دانست.     

لازم به ذكر است، سلسله بحث هاي بصيرتي اخلاقي حدود 4 سال است با همت حجت الاسلام سيد محمد لاجوردي امام جماعت مسجد سلمان فارسي كاشان شنبه شبها بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد سلمان فارسي كاشان برگزار مي شود./202/1307/ب1

ارسال نظرات