۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۴۵۵۳۶۷
كارشناس مسائل سياسي:

برخي از متدينان جامعه نسبت به امر به معروف و نهي از منكر بي تفاوت شده اند

كارشناس مسائل سياسي با بيان اينكه امر به معروف و نهي از منكر در جامعه يا سياسي شده و يا انجام نمي شود، گفت: متأسفانه فضاي امر به معروف و نهي از منكر در جامعه به گونه اي است كه برخي از متدينان نسبت به آن بي تفاوت شده و فقط غصه مي خورند و براي برخي ديگر نيز عادي شده است.
امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش خبرنگارخبرگزاري رسا در كاشان، روح الله صنعتكار شامگاه امروز در مراسم عزداري هيئات مذهبي كاشان، گفت: وقتي رهبر معظم انقلاب مي فرمايد، امر به معروف و نهي از منكر واجبي است كه فراموش شده است بايد براي ما دغدغه ايجاد كند، اما بعد از گذشت 37 از عمر انقلاب اسلامي متأسفانه شاهد افزايش منكرات در برخي از قسمتها هستيم.

وي افزود: هر چند امروز انقلاب اسلامي ايران در اوج عزت و قدرت و اقتدار منطقه اي و جهاني است اما بايد هر لحظه انقلاب را آسيب شناسي كنيم.

صنعتكار يادآور شد: براساس روايات، اگر همه ثوابها را جمع كنند، در مقابل ثواب فريضه امر به معروف و نهي از منكر مانند قطره اي در مقابل دريا است و اين فريضه به اندازه اي اهميت دارد كه امام حسين(ع) در ابتداي نهضت تكان دهنده جهاني خود براي حركت به سمت كربلا و جهاني شدن مي فرمايد، من آمده ام تا امر به معروف و نهي از منكر را زنده كنم.

وي افزود: امام حسين(ع) مي فرمايد، با امر به معروف و نهي از منكر مي خواهم امت جدم را كه سراسر آن را انحراف فرا گرفته است اصلاح كنم.

اين كارشناس مسائل سياسي و اجتماعي ادامه داد: امروز متأسفانه در فضاي  عفاف و حجاب و امر به معروف و نهي از منكر مشكلات فراواني اوجود دارد كه داروي درمان آن امر به معروف و نهي از منكر لساني است، بنابراين  اگر رهبر معظم انقلاب نيز مكرر اعلام مي كنند امر به معروف لساني فراموش نشود، ما نيز بايد نسبت به اين فريضه الهي در همه بخشها اهتمام داشته باشيم.

به گفته وي، امر به معروف لساني كه بايد از سوی مردم در جامعه توسعه داشته باشد، امروز نسبت به گذشته  خيلي كمرنگ تر شده است و فضاي گناه در برخي از بخشها در حال افزايش است.

صنعتكار ادامه داد: فضاي امر به معروف و نهي از منكر امروز به اندازه اي كمرنگ شده است كه اين فريضه دغدغه مراجع و متدينان و حتي رهبري شده است به طوري كه رهبر معظم انقلاب در چندين سخنراني اخير خود بارها از واژه ولنگاري فرهنگي سخن گفته است.

وي افزود: اگر امر به معروف و نهي از منكر در جامعه با شدت و قدرت انجام شده بوده امروز شاهد تذكر رهبري نسبت به تهديدهاي جنگ نرم، تهاجم فرهنگي، ناتوي فرهنگي، شبيخون فرهنگي و قتل و غارت فرهنگي نبوديم.

اين كارشناس مسائل سياسي و اجتماعي با بيان اينكه امر به معروف و نهي از منكر در جامعه يا سياسي شده و يا انجام نمي شود، يادآور شد: متأسفانه فضاي امر به معروف و نهي از منكر در جامعه به گونه اي است كه برخي از متدينان نسبت آن بي تفاوت شده و فقط غصه مي خورند و براي برخي ديگر نيز عادي شده است.

صنعتكار با بيان اينكه اگر براي امام حسين(ع) عزاداري و سينه زني مي كنيم بايد توجه داشته باشيم هدف امام حسين(ع) از قيام كربلا و عاشورا امر به معروف و نهي از منكر بود، از اين  رو جهادي را كه امام حسين(ع) آغاز كرد مرتبط با اين فريضه بود كه حضرت مي خواست با جهاد خود انحرافي را كه امت جدش به وجود آمده بود را اصلاح كند./1307/202/ب2

ارسال نظرات