۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۴۴۹۴۴۵
عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس مطرح کرد؛

ضرورت بهره گيري فعالان قرآني از فضاي مجازي

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي بر استفاده فعالان قرآني از فضاي مجازي تاکيد کرد و گفت: بهره گيري صحيح از فضاي مجازي از سوي فعالان قرآني و توسعه فرهنگ قرآني از طريق فضاي مجازي با کمترين هزينه بيشترين بهره وري را به همراه خواهد داشت.
سيد جواد ساداتي نژاد نخستين هم انديشي مراکز و خانه هاي قرآن شهري و روستايي آران و بيدگل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، سيد جواد ساداتي نژاد صبح امروز در نخستين هم انديشي مراکز و خانه هاي قرآن شهري و روستايي شهرستان آران و بيدگل با تاکيد برلزوم هم افزايي بيشتر در فعاليت هاي قرآني، تصريح کرد: فعاليت هاي قرآني در مراکز و خانه هاي قرآن بايد به صورت منسجم و هماهنگ برنامه ريزي و اجرا شود.

وي با اشاره به حجم گسترده فعاليت خيرين در عرصه هاي مختلف در شهرستان آران و بيدگل خاطر نشان کرد: مسؤولان مراکز قرآني و خانه هاي قرآن با ايجاد مؤسسه خيرین حامي قرآن، مي توانند به صورت منسجم تري از حمايت هاي اين خيرين بهره مند شوند.

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي همچنين با بيان اينکه مراکز قرآني مردمي هستند و نبايد تنها به کمک هاي دولتي اتکا کنند، يادآور شد: استفاده از حوزه مردمي و ظرفيت خيرين، هم جذاب تر و هم وصول به آن سهل تر و آسان تر است و برکت حضور مردم و خيرين در فعاليت ها براي پيشبرد اهداف مراکز قرآني اعجاب انگيز خواهد بود.

ساداتي نژاد با تأكيد بر حمايت هاي مردمي از فعاليت هاي قرآني اضافه كرد: استفاده از نيروي انساني، امکانات سخت افزاري، حمايت هاي مادي و نذورات فرهنگي هيئات مذهبي مي تواند در توسعه و ترويج فرهنگ قرآن کريم مؤثر باشد.

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس همچنين بر لزوم بهره گيري از ظرفيت هيئات مذهبي براي فعاليتهاي قرآني مراکز و خانه هاي قرآن تاکيد کرد و ادامه داد: هيئات مذهبي ظرفيت بسيار خوبي براي فعاليت هاي قرآني مراکز و خانه هاي قرآن هستند. 

وقفهاي قرآني ضرورت جامعه امروز است

ميثم نمكي رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آران و بيدگل نيز در اين نشست وقف قرآني را ضرورت جامعه امروز دانست و افزود: زمينه خوبي براي موقوفات قرآني در شهرستان وجود دارد و بايد در اين زمينه فرهنگ سازي شود و واقفان به اين امر ترغيب شوند.

وي با تأکيد بر لزوم بهره وري بهينه از فضاهاي مذهبي براي فعاليت هاي قرآني تصريح کرد: باز تعريف ساختار هيئات مذهبي و ايجاد واحد قرآني در هيئات مذهبي و استفاده بهينه از فضاي حسينيه ها در طول سال براي آموزش قرآن مي تواند بسياري از مشکلات اين حوزه را کاهش دهد.

عضو شوراي فرهنگ عمومي آران و بيدگل همچنين بر لزوم تخصصي شدن فعاليت هاي مراکز و مؤسسات قرآني تاکيد کرد و اظهار داشت: پرهيز مراکز قرآني از فعاليت هاي جزيره اي و هم افزايي آنان در فعاليت هاي تخصصي قرآني سبب بهره وري بيشتر از امکانات و منابع انساني مي شود.

حجت الاسلام حجت الله جلالي مسؤول اتحاديه مؤسسات قرآني مردمي شهرستان آران و بيدگل نيز در اين نشست بر لزوم تسهيل در صدور مجوز مراکز قرآني، حضور پررنگ تر روحانيت در امور قرآني، بيمه فعالان قرآني، جلوگيري از سليقه اي عمل کردن نهادهاي خدماتي در قانون معافيت مراکز قرآني از عوارض و مصارف ماهانه تاکيد کرد.

16 مرکز و خانه قرآن شهري و روستايي تحت پوشش اداره تبليغات اسلامي آران و بيدگل است

روح الله باقري کارشناس قرآني اداره تبليغات اسلامي آران و بيدگل نيز با اشاره به فعاليت 16 مرکز و خانه قرآن شهري و روستايي تحت پوشش اين اداره در شهرستان تصريح کرد: ترويج و اشاعه فرهنگ قرآني در مناطق محروم روستاها از مهم‌ترين اهداف تشکيل خانه‌هاي قرآن روستايي است.

وي همچنين از امضاي تفاهم نامه اداره کل تبليغات اسلامي با دفتر امور  روستايي درباره توسعه خانه هاي قرآن خبر داد و افزود: بر اساس اين تفاهم نامه 70 درصد بودجه فرهنگي روستاها از اعتبارات بند 3 بخشنامه بودجه سال 95 دهياري ها به خانه هاي قرآن روستايي و 50 درصد بودجه اعتبارات 16 و 17 شهرداري ها به خانه هاي قرآن شهري اختصاص مي يابد.

لازم به ذكر است، نخستين نشست هم انديشي مراکز و خانه هاي قرآن شهرستان آران و بيدگل با نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي با حضور مديران مراکز و فعالان قرآني آران و بيدگل در سالن اجتماعات مهد قرآن کريم اين شهرستان برگزار شد./202/1307/ب1

ارسال نظرات