۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۴۴۸۸۹۷
رييس مؤسسه روايت سيره شهدا:

حيازدايي از جامعه همان دين زدايي است

رييس مؤسسه روايت سيره شهدا با اشاره به اين فرمايش رهبرمعظم انقلاب مبني براينكه دشمنان اسلام و نظام به دنبال حيازدايي هستند، گفت: حيازدايي همان مسير دين زدايي است و زن و مرد بي‌غيرت هيچگاه نخواهند توانست از دين دفاع‌كنند.
حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري

به گزارش خبرنگارخبرگزاري رسا دركاشان، حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاری جمعه شب در نخستين يادواره شهداي درب قائم كاشان با اشاره به شاخص‌هاي الگوی زندگي اسلامي در جهادكبير، گفت: يكي از شاخصه هاي زندگي اسلامي در جهاد كبير اين است، به الگوي زندگي طاغوتي نه گفته و الگوي زندگي خود را براساس الگوي دين قرار دهيم.

وي شهادت، شهدا را در راستاي غربت زدايي امام حسين(ع) دانست و گفت: در ايران اسلامي كه همه دوست دار اهل بيت(ع) هستند حدود 60 درصد آنها از ماهواره استفاده مي‌كنند كه اين امر بيانگر اين است كه اهل بيت(ع) را الگوي زندگي خود قرار نداده ايم و پيرو الگوي غربي‌ها هستيم.

به گفته وي، براي شهداي خود يادواره برگزار مي‌كنيم اما آنها را الگوي زندگي خود قرار نمي دهيم و دنباله رو الگوي زندگي شهداي خود نيستيم كه اين امر نيز بيانگر اين است كه شهداي ما در مجالسي كه براي آنها برگزار مي‌كنيم مظلوم واقع شده و غريب هستند.

حجت الاسلام ماندگاري ادامه داد: هر آنچه را كه شهدا انجام مي‌دادند براي رضايت اهل بيت(ع) بود و الگوي زندگي شهداي ما اهل بيت(ع) و ائمه معصومين(ع) بودند.

رييس مؤسسه روايت سيره شهدا در ادامه با اشاره به اين فرمايش رهبر معظم انقلاب مبني براينكه دشمنان اسلام و نظام به دنبال حيازدايي هستند، بیان كرد: حيازدايي همان مسير دين زدايي است و زن و مرد بي‌غيرت هيچگاه نخواهند توانست از دين دفاع‌ كنند.     

وي همچنين با تأكيد بر اينكه كار زن بايد مطابق با شأن و منزلت و جايگاه زن باشد، از اينكه رسانه ملي جمهوري اسلامي‌ زن را در حال رانندگي با كاميون نشان مي‌دهند و او را به عنوان الگوي زن معرفي‌ مي‌كند، اظهار تأسف كرد و اضافه كرد: برخي از مشاغل از جمله پزشكي و سرپرستي خانواده براي زنان مجاهدت است و اين در حالي است كه برخي از زنان به دنبال كار مي‌روند تا مستقل باشند و دست نياز به طرف شوهر خود نداشته باشند.    

به گفته وي، اشتياق زنان براي اشتغال و كار، سبب تأخير در ازدواج است و يكي از مسائلي كه سن بيش از حدود يك و نيم ميليون دختر در ايران بيش از 30 سال است، اشتغال و تحصيلات دانشگاهي است.

حجت الاسلام ماندگاري با اشاره به افزايش آمار طلاق توافقي در كشور و الگوبرداري از غرب، خاطرنشان كرد: با وجود اينكه همه همسران امامان ما عليه السلام نبودند اما هيچ كدام از امامان ما طلاق نگرفتند.

رييس مؤسسه روايت سيره شهدا همچنين طلاق را حرام ندانست و با تأكيد بر اينكه طلاق آخرين گزينه نيست، اضافه كرد: مشكلات را بايد حل كرد نه اينكه مشكلات را بهانه اي براي طلاق گرفتن قرار داد.

وي استفاده از مانكن در ويترين مغازه داران را الگوي غلط غربي دانست و با اشاره به اينكه ويترين مغازه ها در جامعه اسلامي نبايد براساس الگوي غربي‌ها و دشمنان اسلام باشد، عنوان كرد: استفاده از مانكن هاي زن و يا دختران مانكن در ويترين مغازه ها تبعيت از الگوي غرب و دشمنان اسلام است./1307/202/ب2

ارسال نظرات