۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۴۴۶۶۰۰
با سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری؛

مراسم افتتاحیه دومین مرحله از نهمین دوره همایش «اندیشه های آسمانی» برگزار شد

مراسم افتتاحیه دومین مرحله از نهمین دوره همایش اندیشه های آسمانی با حضور حجت الاسلام ماندگاری و جمعی از مدیران و فعالان کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور در مشهد برگزار شد.
همایش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم افتتاحیه دومین مرحله از نهمین دوره همایش اندیشه های آسمانی عصر امروز هفتم شهریور با حضور حجت الاسلام شاهمرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور،حجت الاسلام ماندگاری، رییس موسسه سیره شهدا، محمد رضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانونهای مساجد کشور و جمعی از مدیران و فعالان کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور در دانشگاه شهید بهشتی مشهد برگزار شد.

محمدرضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانونهای مساجد کشوربا اشاره به آیات 18 تا 20 سوره حشر خطاب به فعالان کانونهای مساجد گفت: توفیق عظیمی برای شما فراهم شده است و باید از این توفیق بهره ببرید.

وی با بیان این که زیارت امام رضا(ع)، پیشانی، حسن مطلع و ختام برنامه های اندیشه های آسمانی است، افزود: زیارت بزرگترین کار فرهنگی است که اگر به مفهوم و آداب زیارت توجه شود، دستاورد است.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانونهای مساجد کشور گفت: در این دوره از همایش اندیشه های آسمانی شما می توانید از تجربیات یکدیگر استفاده کنید و درباره چگونگی نگاه جهاد با هم مباحثه کنید.

وی با بیان این که نباید متولیان مسجدی مردم را فراموش کنند، اظهار کرد: متولیان مسجد باید به مردم خدمت کنند واین بدان معنا است که روحیه جهادی را تقویت کنند و ضرورت شناسایی و پرداختن به اولویتها که همان شناخت کارکردهای مسجد تراز اسلامی است، ضرورت است.  

جعفری گفت: در این دوره مباحث گفتمان‌سازی، اقتصاد مقاومتی، خانواده، احیای تمدن نوین و کارآفرینی، فرهنگ و امر به معروف و نهی از منکر در قالب کارگاه، همایش، جلسات هم‌اندیشی و تبادل تجربیات مطرح می شوند.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانونهای مساجد کشور ابراز کرد: یکی دیگر از ابتکارات نهمین دوره «اندیشه‌های آسمانی» ارائه دفترچه تقریرنویسی به شرکت کنندگان حاضر در این دوره است که برداشت‌های خود از موضوعات ارائه شده در کلاس‌ها را، در آن ثبت خواهند کرد.

وی با بیان این که در نهمین دوره از همایش اندیشه های آسمانی چهار کتاب به اعضای کانونها اهدا می شود، تصریح کرد: این کتابها شامل کتاب «درآمدی بر مسجد تراز اسلامی»، «در آمدی بر مفهوم مجاهد»،«درآمدی بر تشکیلاتی بودن» و کتابی ویژه اعضای خواهر کانونهای مساجد است.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانونهای مساجد کشور گفت: شما اعضای کانونهای مساجد باید جلسات هم اندیشی و مطالعاتی را حول محور این کتابها در درون کانون خودتان بگذارید چرا که مسجد تراز اسلامی باید مرجع و مأمن باشد./202/934/ب1

ارسال نظرات