۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۴۳۷۰۰۱
امام جمعه موقت تبریز:

سازمان ملل متأثر از قدرت های بزرگ دچار بی عدالتی شده است

آیت الله آل هاشم عملکرد سازمان ملل را نشان‌دهنده ضعف این سازمان در راستای اهداف خود دانست و گفت: سازمان ملل متأثر از آمريکا و برخي کشورهاي غربي دچار بی عدالتی است.
آیت الله آل هاشم

آیت‌الله سید محمدتقی آل هاشم، امام‌جمعه موقت تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، بابیان اینکه ایران اسلامي براي دفاع از مرزها به فعالیت‌های موشکي مشغول است که سبب واکنش آمريکا و به دنبال آن هواداران اين کشور شده است، گفت: سازمان ملل تحت تأثیر قدرت‌های بزرگ از مسیر عدالت خارج‌شده است.

 

وی عملکرد سازمان ملل را نشان‌دهنده ضعف این سازمان در راستای اهداف خود دانست و افزود: سازمان ملل متأثر از آمريکا و برخي کشورهاي غربي مسائل ايران را به‌گونه‌ای ديگر عنوان می‌کنند تا ايران را وادار به عقب‌نشینی کنند، سازمان ملل نتوانسته است به وظیفه خود در قبال بشریت عمل کند و پاسخ‌گو باشد.

 

امام‌جمعه موقت تبریز با اشاره به اينکه دنياي غرب نسبت به پیشرفت‌های ايران اسلامی نگران است و دوست ندارد که ايران در منطقه و جهان به يک کشور برتر و قدرتمند مبدل شود، گفت: ايران اسلامي باوجود تمام محدودیت‌ها توانسته است در امر دفاعي و تسلیحات پيشرفت خوبي داشته باشد و بنیه دفاعی خود را تقویت کند.

 

وی ادامه داد: کسانی که در رأس مدیریت سازمان‌های حقوق بشری هستند، متأسفانه تحت تأثیر نیروها و قدرت‌های استکباری که در این سازمان‌ها نفوذ کرده‌اند، ضعیف‌کشی می‌کنند، ازجمله اقدامات نادرست سازمان ملل، حذف نام رژیم آل سعود از لیست ناقضان حقوق بشر بود.

 

آیت‌الله آل هاشم بابیان اینکه این امر در حالی است که هرروز زنان و کودکان بی‌گناه یمنی به دست این رژیم سفاک به خاک و خون کشیده می‌شوند، ادامه داد: بیانات ضد ایرانی دبیر کل سازمان ملل و همچنین صدراعظم آلمان، این حقیقت را در اذهان عمومی شکل می‌دهد که سازمان‌های حقوق بشر و مدعیان حقوق بشر تبعیض‌آمیز عمل می‌کنند.

 

وی با اشاره به بدعهدی‌های طرف‌های مقابل در برجام و بی‌ثمر شدن آن، ابراز داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران برای اعتمادسازی هرچه بیشتر در دنیا، بحث برجام را دنبال کرد و طرف مقابل هم متعهد شد تا تحریم‌ها را لغو کند، اما امروزه با چنین اظهاراتی مشخص شد که طرف مقابل تنها به دنبال توطئه‌چینی بوده‌ است.

 

امام‌جمعه موقت تبریز بابیان اینکه توان دفاعی و موشکی کشور جز تعهدات برجام نیست، خاطرنشان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری و سایر مسؤولان نظام اسلامی بارها متذکر شدند، توان دفاعی ایران قابل‌مذاکره نیست و آنان نباید به چنین بهانه‌ای، از عمل به تعهدات خودسر باز زنند.

 

وی با تأکید بر فعال عمل کردن دستگاه دیپلماسی کشور، دولت و دستگاه‌های مربوط در احقاق حقوق ملت ایران، تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی باید برای دفاع از حقوق خود، کمیته‌های حقوقی و قضایی در عرصه جهانی تشکیل دهد تا در دادگاه‌های بین‌المللی، با قاطعیت از حقوق ملت ایران دفاع کنند.

 

 آیت‌الله آل هاشم ادامه داد: در اطراف کشور اسلامی ایران، دشمنانی هستند که توسط خود ایالات‌متحده، مجهز و مسلح شده‌اند، ازجمله رژیم صهیونیستی که مجهز به سلاح اتمی است، بنابراین چگونه جمهوری اسلامی خود را در مقابل چنین دشمنانی خلع سلاح کند./854/302/ب3

ارسال نظرات