۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۴۳۵۶۲۹
آیت الله نوری همدانی:

انقلابی بودن باید در رفتار و گفتار طلاب و مسؤولان حوزه مشخص باشد

حضرت ‌آیت الله نوری همدانی با اشاره به تأکیدات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر این که حوزه باید انقلابی باشد، گفت: همه طلاب و مسؤولان حوزه باید انقلابی بوده و این مسأله باید در رفتار و گفتار آن ها مشخص باشد.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید شب گذشته در ضیافت افطاری اساتید سطوح عالی و جمعی از مسؤولان حوزوی که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به شخصیت مرحوم علامه طباطبایی گفت: ایشان از لحاظ اخلاق،  اخلاص، ایمان، توکل و علمیت در دنیا عظمت بسیاری دارند.

 

وی افزود: تا کنون در عالم تشیع تفسیری به جامعیت المیزان نوشته نشده است، علامه طباطبایی با قوت و نشاط کار خود را تا آخر ادامه دادند و هیچ چیز کم نگذاشتند از این رو به سبب همین تلاش های الصانه خداوند عظمت ایشام را متجلی کرده است.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که باید از تفسیر المیزان برنامه هایی برای تدریس در حوزه های علمیه انتخاب شود، اظهار داشت: همه چیز در تفسیر المیزان وجود دارد و می تواند پاسخگوی نیازهای جهان امروز است.

 

وی ادامه داد: دشمن همواره سعی می کند تشیع را بکوبد، عربستان نیز با همکاری استکبار و با خرج پول های خود سعی دارد نور تشیع را خاموش کند؛ دنیای امروز اقتضا می کند که مطالب علمی جامع و کاملی برای جهانیان داشته باشیم و برای رفع نیازهای جامعه مطالب را ارائه کنیم؛ یکی از این که کتاب های جامع المیزان است.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به آیاتی از سوره آل عمران ابراز داشت: در جامعه فضایی باید حاکم شود و ضد ارزش ها وجود نداشته باشد، مردم باید نظامی را به وجود آورند که ارزش ها در آن حاکم باشد؛ یکی از مواردی که در آیات و روایات به آن اشاره شده موضوع مرزبانی است.

 

وی عنوان کرد: حفظ مرزهای کشور از نفوذ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اهمیت بسیاری دارد و ثواب زیادی بر آن مترتب است؛ باید به تفسیر قرآن توجه بیشتری شود و المیزان علامه طباطبایی نیز می تواند پاسخگوی نیازهای بشر باشد.

 

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: کسی که امر به معروف و نهی از منکر نکند مرده است، مسلمانان باید خود را موظف به انجام این فریضه بدانند و آن را اجرا کنند چون همه ارزش ها را در بر می گیرد.

 

وی اضافه کرد: مدیریت و مسؤولان حوزه باید موضوعاتی را از تفسیر علامه طباطبایی انتخاب کرده و در برنامه های درسی حوزه علمیه قرار دهند تا طلاب بیشتر با تفسیر المیزان آشنا شوند، در تفسیر و بسیاری از موارد دیگر به شیعه ظلم شده است.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که المیزان فقط یک تفسیر نیست، گفت: این کتاب مهم تاریخ و فقه نیز هست، ما مرهون خدمات و زحمات علامه طباطبایی هستیم؛ تمام حرکات، سکنات؛ اخلاق و رفتار علامه درس بود و ما نیز باید با معنویت بالا و اخلاص در مسیر انجام وظایف گام برداریم.

 

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که حوزه باید انقلابی باشد، افزود: همه طلاب و مسؤولان حوزه باید انقلابی بوده و این مسأله باید در رفتار و گفتار آن ها مشخص باشد؛ اختلاف امروز مسلمانان باید از بین برود، اگر وحدت بین مسلمین وجود داشت ترکیه جرات نمی کرد که به راحتی با اسرائیل اعلام روابط دوستانه کند؛ اختلاف افکنی توطئه دشمنان است./1323/پ202/ج

ارسال نظرات