۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۴۳۵۱۴۶
آیت الله مجتهد شبستری:

مسؤولان با دست اندازی به بیت المال مقابله کنند

امام جمعه تبریز با بیان اینکه حقوق های نجومی در شأن جامعه دینی نیست، گفت: مسؤولان با تأُسی از شیوه ائمه اطهار با این دست اندازی ها به بیت المال مقابله کنند.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در مراسم احیای شب‌های قدر، فلسفه شب قدر را بیداری از خواب غفلت عنوان کرد و اظهار داشت: شب قدر فرصت بازگشت به فطرت الهی و رهایی از گناه و معاصی است.

 

وی با تأکید بر اهمیت و فضیلت این شب‌های سرنوشت‌ساز، گفت: شب قدر، شب دعا و نیایش است، شب‌زنده‌داری، خواندن دعا و عبادت در شب‌های قدر باارزش است، فلسفه اصلی شب قدر بیداری از خواب غفلت و توجه به دستورات قرآن به‌عنوان برنامه زندگی و رهایی از معاصی و گناهان است.

 

امام‌جمعه تبریز توجه به قرآن ناطق را در کنار قرآن صامت مهم دانست و افزود: مسلمانان باید با الگو قرار دادن سیره امام علی(ع)، بتوانند زندگی سالم و ساده‌ای داشته باشند، بیانات و شیوه زندگی ائمه اطهار (ع) بهترین مسیر برای زندگی بشریت است، انسان از این مسیر به سعادت و رستگاری دست خواهد یافت.

 

وی از مسؤولان خواست با تأسی از ساده زیستی امام علی(ع)، از زندگی اشرافی به دور باشند چراکه امام علی(ع) در کنار زهد و تقوا، مجسمه ساده زیستی بودند، ادامه داد: مسؤولان باید با تأسی به شیوه ائمه اطهار (ع) در مناسب حکومتی عمل کنند و از بیت‌المال صیانت کنند و در برابر دست‌اندازی برخی‌ها جلوگیری کنند.

 

آیت‌الله مجتهد شبستری با اشاره به حقوق نجومی برخی مدیران دولتی و فرمایشات مقام معظم رهبری در این رابطه، افزود: موضوع حقوق نجومی مدیران دولتی، درواقع هجوم به ارزش‌ها است و حتماً باید برخورد شود و به مردم گزارش داده شود و نباید این موضوع مشمول زمان شود.

 

وی بابیان اینکه با اقامه نماز موجب بخشیدگی گناهان صغیره می‌شود، ادامه داد: کسی که برای اقامه نماز به دنبال آب مباح رفته و با آن وضو میگیرد و به غصبی بودن لباس و مکان و سایر آداب و شرایط آن توجه دارد و آن‌ها را انجام می‌دهد، به بازدارندگی از معاصی می‌رسد.

 

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر اهمیت فریضه واجب نماز، ابراز داشت: نماز معراج مؤمن و وسیله تقرب انسان است، از فلسفه‌های اقامه نماز از جهت فردی و اجتماعی بازدارندگی نماز از معاصی است، چراکه اقامه نماز بدی‌ها و زشتیها را از بین میبرد و انسان را در مسیر الهی قرار می‌دهد.

 

وی بابیان اینکه نماز شستشو دهنده انسان از آلودگی‌ها و گناهان و بازدارنده انسان از مفاسد و جنایات است، گفت: در خصوص فلسفه و آداب و شرایط نماز ادله فراوانی در قرآن و سنت وجود دارد و نماز افزون بر شستشو دادن روح و جسم انسان، بازدارنده انسان از جرائم و بدی‌هاست، انسان با انس با نماز می‌تواند به خدا تقرب یابد.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) ترویج فرهنگ نماز و حضور مردم در نمازهای جماعت مساجد را از برکات انقلاب عنوان و به حضور پرشور جوانان در مساجد خواند و افزود: راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنی پرشور کردن حضور جوانان در مساجد و تعمیق اعتقادات و ارزش‌های دینی است./202/854/ب1

ارسال نظرات