۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۱
کد خبر: ۴۲۷۴۱۰

بررسی شاخصه‌های مدیریت جهادی در جدیدترین شماره ماهنامه فکه

صد و پنچاه و ششمین شماره ماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی فکه از سوی مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه منتشر شد.
 ماهنامه فکه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یکصد و پنجاه و ششمین شماره ماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی فکه از سوی مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه ویژه اردیبهشت‌ماه 1395 به انتشار رسید.

 

در این شماره می‌خوانیم: «یادداشت»، «فردا»، «دیروز»،«فردا»، «رزمنده» و «فکه+».

 

در بخش یادداشت این ماهنامه موضوعاتی همچون «ملت یا نخبگان بر سر دو راهی»، «کری جان»، «ایمان به نقطه­‌های سیاه، روی صفحه­‌های سفید»، «مدافع حرم یا حریم».

 

«شعار در چشم منطق» و «تکیه بر شانه‌های مدیریت جهادی» مطالبی است که در بخش «فردا» مورد بررسی قرار گرفته است.

 

«تکیه بر شانه‌های مدیریت جهادی» عنوان یادداشتی از فتح الله نادعلی است که در این  یادداشت عوامل استحکام ساخت دروتی قدرت جمهوری اسلامی  و شاخصه‌های مدیریت جهادی مورد بررسی قرار گرفته است.

 

در  بخشی از این مطلب می‌خوانیم:

امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام‌گذاری شد. بدون هیچ‌گونه توضیحی باید اذعان داشت؛ اقدام و عمل در این زمینه از مدیران جهادی و جامعه‌ای با فرهنگ جهادی بر‌می‌آید.

 

مدیریت جهادی نیز یکی از سرمایه‌های کشور و از عوامل استحکام قدرت ملی نظام اسلامی است. اگر تاکنون کشور توانسته در ابعاد مختلف به موفقیت­‌های چشمگیر دست یابد و در عرصه رقابت در منطقه و جهان، به عنوان یک قدرت و تأثیرگذار مطرح می‌شود؛ بی‌شک نتیجه اقدامات مدیرانی ارزشی؛ مخلص و مردمی بوده که هدفی جز خدمت به مردم و جلب رضای خدا نداشته و ندارند.

 

آنهایی که با آگاهی مثال‌زدنی و شجاعت و وصف‌ناپذیر کارهای ناشدنی را و تصمیمات شجاعانه و دانش‌محور، ضمن ارتقای کشور در ابعاد مختلف، جایگاه ایران را در معادلات جهانی ارتقا می‌بخشند.

 

اکنون وقت آن رسیده که با مؤلفه‌های فرهنگ و مدیریت جهادی، در راستای تحقق اقتصادی مقاومتی گام‌هایی در شأن مردم فهیم و صبور ایران اسلامی برداشته شود.

 

در این مورد  برخورد واقع‌بینانه، دوری از شعارزدگی، پرهیز از تمجیدهای بی‌منطق و تملق‌های ظاهر فریبانه، اعتقاد عملی به وحدت، هم‌دلی و هم‌زبانی؛ عشق به خدمت و اخلاص در عمل می‌تواند ضمن ارتقای سطح زندگی مردم؛ باعث تقویت اعتماد جامعه به نظام اسلامی و به تبع آن استحکام ساخت قدرت ملی جمهوری اسلامی شود.

 

دیروز عنوان بخش دیگری از این ماهنامه است که دربردارنده موضوعاتی همچون «خیلی مهم» و «نخست وزیر دست به عصا» است.

 

بخش رزمنده شامل موضوعات «بال­هایم هوس با تو پریدن دارد»، «برادر، رفیق، همرزم»، «پروانه شدن»، «محمد حسین یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی بود»، «یادت به خیر برادرم»، «محمد حسین برایم مهربان‌ترین بود»، «شهید عزیز»، «چه شهید بشوی؛ چه مجروح و چه سالم بمانی؛ همه­‌اش سعادت است»، «هنوز هم خروشان» و «تاریخ جنگ را درست روایت کنیم» می‌شود.

 

بخش «فکه +» نیز موضوعاتی همچون «مخبر ارشد یا بانک کاغذ و قلم؟!»، «فرمانده گردان کمیل»، «پیشخوان»، «پادشاه دل» و «عطر ایثار» را مورد بررسی قرار داده است.

 

یکصد و پنجاه و ششمین شماره ماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی فکه در 64 صفحه به قیمت 4000 تومان از سوی مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه منتشر شده است./998/ن602/ق

 

ارسال نظرات