۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۴۲۴۰۴۱
مسؤول بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان غربی خبر داد؛

ایجاد کاروان های رسانه ای برای بررسی طرح های محرومیت زدایی بسیج در آذربایجان غربی

رحمانی  از راه‌اندازی کاروان رسانه‌ای برای بررسی طرح‎های محرومیت‎زدایی در استان خبر داد و گفت: برای هر پروانه فعالیت اصحاب رسانه 150 میلیون ریال وام در نظر گرفته شده است که این طرح از اواخر خرداد امسال قابل اجرا است.
نشست خبری مسئول بسیج سازندگی آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، احمد رحمان، مسؤول بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان غربی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به نامگذاری سال جاری تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: بسیج سازندگی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از سال 92 تا کنون 60 میلیارد تومان در 27 عرصه هزینه کرده است.

 

وی ایجاد اشتغال برای 13 هزار خانوار را از جمله اقدامات صورت گرفته در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و گفت: با توجه به به ظرفیت استان در عرصه صنعت کشاورزی اقداماتت حائز اهمیتی در این زمینه صورت گرفته است.

 

مسؤول بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان غربی به مشکل عدم بسته بندی مناسب و همچنین بازاریابی محصول سیب استان برای صادرات اشاره و اضافه کرد: کارگاههای کوچکی برای سورتینگ مناسب محصولات کشاورزی آذربایجان غربی راه‌اندازی می‌شود و سپاه در تلاش است با همکاری مجموعه صنعت، معدن و تجارت استان کارخانه‌ها و کارگاه‌های راکدی را که در فرآوری محصولات کشاورزی موثر هستند به کار اندازد.

 

رحمانی تولید محصول عسل، دام سبک و سنگین، پرورش مرغ و ماهی را از دیگر محصولات شاخص کشاورزی آذربایجان غربی خواند و اعلام کرد: با احداث کارخانه عظیم سورتینگ این محصولات درآمد چشم‌گیری به دست آمده و برای قشر عظیمی شغل ایجاد می‌شود.

 

وی آذربایجان غربی را تنها محل استخراج مرمر صورتی در سطح جهان عنوان و ابراز کرد: ظرفیت معادن آذربایجان غربی بسیار خوب و بالا است، اما باید برای فرآوری محصولات معدنی استان چاره‌اندیشی شده و از فروش خام این محصولات جلوگیری شود.

 

مسؤول بسیج سازندگی آذربایجان غربی از برگزاری اردوهای جهادی در سه عرصه دانش‌آموزی، دانشجویی و محلات خبر داد و افزود: سال گذشته 300 گروه اردوی دانشجویی برای هزار و 140 خواهر و 2 هزار 650 دانشجوی برادر و 263 گروه اردویی دانش‌آموزی برای 5 هزار دانش‌آموز از 300 مدرسه تشکیل شد.

 

وی به برنامههای سال 95 اشاره و اضافه کرد: امسال اردوهای جهادی 300 درصد افزایش یافته و با مشارکت 25 هزار دانش‌آموز و دانشجو در سطح آذربایجان غربی اجرا می ‍‌شود.

 

رحمانی با اشاره به تخصیص 281 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در سال گذشته، گفت: 96 درصد از این اعتبار سال 94 جذب و در عرصه‌های مختلف هزینه شد و برای امسال این مبلغ تا یک هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

 

وی با اشاره به عدم تمایل پیمانکاران برای سرمایه‌گذاری در روستاها و مناطق محروم، افزود: 400 طرح محرومیت‌زدایی با هزینه‌کرد 100 میلیارد ریالی سال گذشته اجرایی شد و امسال رقم در نظر گرفته شده در این راستا 150 میلیارد ریال است.

 

رحمانی اعلام کرد: اجرای پنج طرح در زمینه اقتصاد مقاومتی، اعزام تیم‌های پزشکی به روستاهای محروم، تشکیل و اعزام گروه‌های جهادی به روستا و کلنگ‌زنی پنج طرح با اعتبار 40 میلیارد ریالی از جمله برنامههای هفته جهادسازندگی در آذربایجان غربی است.

 

مسؤول بسیج سازندگی آذربایجان غربی از راه‌اندازی کاروان رسانه‌ای برای بررسی طرحهای محرومیتزدایی در استان خبر داد و اعلام کرد: برای هر پروانه فعالیت اصحاب رسانه 150 میلیون ریال وام در نظر گرفته شده است که این طرح از اواخر خرداد امسال قابل اجرا است.

 

وی در پایان گفت: در مناطق محروم و روستایی وام‌هایی با کمترین نرخ بهره و در مناطق مرزی بدون بهره با توجه به جمعیت روستایی در قالب تعاونی‌ها پرداخت می‌شود./202/936/ب1

ارسال نظرات