۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۴۲۲۸۷۴
مدير مركز تخصصي علوم و حديث حوزه علميه قم:

جشنواره ثقه الاسلام كليني در قم برگزار مي شود

مدير مركز تخصصي علوم و حديث حوزه علميه قم از برگزاري جشنواره ثقه الاسلام كليني همراه با معرفي و تجليل از نفرات برتر جشنواره در دهه سوم ارديبهشت ماه سال جاري خبر داد.
حجت الاسلام فرهاد عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام فرهاد عباسي يكشنبه شب در ديدار با آيت الله عبدالنبي نمازي نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: علاقمندان به شركت در جشنواره ثقة الاسلام کلینی، خواهران و برداران، استادان و طلاب، دانش ور و نوقلم و هركسي كه در زمينه حديث كتاب، مقاله و پايان نامه اي دارد از حوزه هاي علميه سراسر كشور مي تواند آثار خود را ارسال كنند.

 

وي با اشاره به اين كه تاكنون حدود 700 اثر حديثي از سه سال گذشته حوزه هاي سراسر كشور به دبيرخانه جشنواره ارسال شده است، ياد آورشد: جشنواره ثقه الاسلام كليني 31 ارديبهشت ماه برگزار خواهد شد و از آثار برتر ارسال شده با حضور مراجع تجليل خواهد شد.   

 

حجت الاسلام عباسي ساماندهي فعاليت هاي حديثي حوزه هاي علميه را از مهم ترين اهداف جشنواره ثقه الاسلام كليني اعلام كرد و گفت: كليني شخصيتي است كه حق بزرگي به گردن شيعه دارد از اين رو اين جشنواره به صورت سالانه برگزار خواهد شد.

 

وي در ادامه با اشاره به فعاليت ها و تأسيس مركز تخصصي علوم و حديث حوزه علميه قم در سال 82 بیان کرد: تاكنون بيش از 400 نفر از اين مركز فارغ التحصيل شده اند و در حال حاضر نيز بيش از 500 طلبه در تخصص حديث از بين فارغ التحصيلان سطح دو و سطح سه حوزه درس خارج خوان ها مشغول به تحصيل هستند.

 

به گفته وي، طلاب اين مجموعه در سطح دو سه و چهار هستند و اين مجموعه تحت فرمت هاي حوزوي و داراي مجوز حوزه و تحت آموزشي حوزه است.

 

حجت الاسلام عباسي يادآور شد: تقريبا بسياري از دروس حديثي كه هيچ سابقه اجرا در سطح كشور ندارد و حتي در مجموعه حديثي فعال نيز ارائه نمي شود در اين مركز ارائه مي شود.

 

حجت الاسلام عباسي برآورده كردن نيازهاي حوزه علميه در زمينه حديث آن هم به دور از افراط و تفريط را يكي از دغدغه هاي مركز تخصصي علوم و حديث حوزه علميه قم اعلام كرد و گفت: يكي از دلايل عمده مظلوميت حديث، افراط و ها و تفريط ها بوده است و هر دو به گونه اي بوده كه مظلوميت حديث را مضاعف تر كرده است.

 

وي انتشار دو مجله با امتياز وزارت علوم از سوی فارغ التحصيلان و اساتيد اين مجموعه و چاپ 8 كتاب را از جمله فعاليت هاي مركز تخصصي علوم و حديث حوزه علميه قم اعلام كرد و ابراز کرد: 40 پژوهشگر در اين مجموعه در 5 گروه پژوهشي فعاليت مي كنند.

 

مدير مركز تخصصي علوم و حديث حوزه علميه قم در ادامه از اجراي طرح تربيت مربي و مدرس نهج البلاغه و صحيف سجاديه از دو سال قبل در استان هاي محروم كشور خبرداد و با اشاره به اين كه اين طرح كه تاكنون در 10 استان كشور اجرا شده است ياد آور شد: با تقسيم بندي استان هاي كشور با اين شعار كه هر استان و در هر يك از شهرستان هاي استان ها بايد يك مدرس آقا و خانم، يك مدرس براي نهج البلاغه و يك مدرس هم راي صحيفه سجاديه بايد داشته باشند تا اين دو كتاب ارزشمند از مظلوميت خارج شود./202/1307/ب1

ارسال نظرات