۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۳۲۴۸۸۰
حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی:

اقتصاد مقاومتی پادزهر تهاجم اقتصادی دشمن است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به این‌که دشمن به دلیل نا امیدی از حوزه‌های دیگر به فلج کردن اقتصاد کشور خوش بین شده و به دنبال هجمه قرار دادن این بخش است، گفت: اقتصاد مقاومتی، پادزهر تهاجم اقتصادی است.
نشست خبري حجت الاسلام والمسلمين سيد رضا تقوي، رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور
 با موضوع اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل حجت‌الاسلام سيد رضا تقوي رييس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، بعداز ظهر امروز در نشست خبری با موضوع اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل که در دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب هرساله شعاری را معین می کنند و این شعار ها نوعی نیازشناسی از نیازهای جامعه است.

 

وی با بیان این‌که انتخاب شعار، نوعی سیاستگذاری نه در چارچوب‌های تعریف‌شده بلکه در سطح ملی و عمومی است، عنوان کرد: ولی امر مسلمین با تعیین شعار به دنبال توجه مردم و به ویژه مسؤولان به نیازهای اصلی کشور هستند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این‌که انتخاب شعار هر سال بسیج کردن امکانات کشور در راستای تحقق اهداف آن است که با بهره‌گیری از امکانات موجود از سوی هر مسؤول، نیاز اصلی کشور تأمین شود، افزود: اقتصاد مقاومتی اصطلاحی است که با جهت‌گیری خاصی در حوزه ادبیات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور وارد شده است.

 

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور لزوم مقابله با هجمه موجود را دلیل استفاده از کلمه مقاومت در اصطلاح اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: اکنون در حوزه اقتصادی هجمه‌ای وجود دارد و دشمن از چندین مسیر اقتصاد کشور را مورد تهاجم قرار می‌دهد؛ تحریم ها یکی از مسیرهای تهاجم دشمن به اقتصاد کشور است.

 

حجت الاسلام والمسلمین تقوی اقتصاد مقلومتی کشور را تنها راهکار خروج همراه با سرافرازی از میدان تهاجم اقتصادی دانست و ادامه داد: دشمن به دلیل نا امیدی از حوزه‌های دیگر به فلج کردن اقتصاد کشور خوش بین شده و به دنبال هجمه قرار دادن این بخش است؛ اقتصاد مقاومتی، پادزهر تهاجم اقتصادی است به این معنا که بر پای خود بایستیم؛ چراکه زمانی دشمن می‌تواند ما را از پای درآورد که نتوانیم نیازهای ضروری خود را تأمین کنیم.

 

وی با اشاره به این نکته که اگر باور به توانستن داشته باشیم قادر خواهیم بود تا در برابر تهاجم اقتصادی مقاومت کنیم و یکی از کارهای بسیار مهم امام خمینی (ره) در زمان انقلاب القای همین حس خودباوری در میان مردم بود، ادامه داد: پیروزی در انقلاب اسلامی، از سر گذاشتن کودتاها و ترورها طراحی شده، پیروزی در هشت سال دفاع مقدس و مقاومت در برابر تحریم‌ها بیانگر توانستن است و امروز هم می‌توانیم اقتصاد کشور خود را با قدرتی که داریم به جایگاهی که می‌خواهیم برسانیم.

 

مبادله با جهان را قبول داریم اما تهاجم را نمی پذیریم

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز با اشاره به این‌که استقلال به این معنا نیست که به دنبال برقراری ارتباط با دنیا نیستیم و می‌خواهیم با همه جهان ارتباط داشته باشیم، ادامه داد: فقط تبادل اقتصادی را قبول داریم و با تهاجم اقتصادی مخالف هستیم؛ چرا که در تبادل اقتصادی ما از حق اختیار برخوردار خواهیم بود ولی در تهاجم اقتصادی هیچ اختیاری نداریم.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این‌که شعار سال به این دلیل مشخص شده تا روحیه خودباوری کشور تقویت، امکانات بسیج و وابستگی به نفت کاهش داده شود، عنوان کرد: شعار امسال یادآور این مسأله است که اگر دشمنان همه راه‌ها را بر ما ببندند، با تکیه بر منابع و ذخایر داخلی، نیروهای انسانی، ظرفیت‌ها و استعدادهای خود قادر به اداره و مدیریت کشور خواهیم بود.

 

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تأکید کرد: در خصوص توافق برجام برخی گمان می‌کنند با این توافق همه مسائل حل شده و آمریکا دست از شیطنت‌های برداشته اما رهبرمعظم انقلاب اسلامی با انتخاب شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به صورت زیرکانه و هوشمندانه به ما فهماند که دشمن دست از دشمنی های خود بر نمی‌دارد و باید در حوزه اقتصاد بر روی پای خود بایستیم.

 

هرگز نباید با اقتصاد مقاومتی مردم در تنگنا قرار گیرند

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد ریاضتی نیست، گفت: اقتصاد ریاضتی، اقتصادی منفعل است، اقتصاد مقاومتی به هیچ وجه به معنای رنج کشیدن مردم نیست. استفاده از امکانات موجود یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی است؛ اگر اصل بهره‌وری را در کشور مورد توجه قرار دهیم، به اندازه کل بودجه کشور درآمد کسب خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به این‌که وابستگی به درآمدهای نفتی یکی از بیماری ها و مشکلات در حوزه اقتصاد کشور است که هنوز هم نتوانستیم آن را درمان کنیم، تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی امری کلان است که همه دستگاه‌های کشور باید رسالت خود را در این باره انجام دهند؛ مجلس باید در خصوص تحقق شعار امسال کمک و قوانین را مطابق با اقتصاد مقاومتی اصلاح یا جایگزین کند.

 

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: قوه قضائیه باید از اقدام افرادی که قصد سوء استفاده و رانت‌خواری را دارند، جلوگیری کند و قوه مجریه نیز بیش از همه در معرض شعار سال جاری قرار دارد که باید برای موفقیت این حوزه همه کمک کنند.

 

رییس شورای سیاستگداری ائمه جمعه کشور موفقیت در زمینه اقتصاد مقاومتی را موفقیت در نظام برشمرد و بیان داشت: ائمه جمعه کشور که از فرهیختگان این جامعه و افرادی ولایی هستند، باید در نهاد نماز جمعه دست تمام مسؤولینی که قصد حرکت در این زمینه را دارند بفشارند و آن‌ها را کمک کنند و این سیاست ما است./9453/202/ب1

ارسال نظرات