۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۳۰۶۵۹۳

برنامه‌های هفته وقف در حضور خبرنگاران تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در آستانه هفته وقف، ضمن تشریح عملکرد 9 ماهه اوقاف، برنامه های اجرایی هفته وقف را تبیین کرد.
حجت الاسلام جوانبخت حجت الاسلام جوانبخت حجت الاسلام جوانبخت حجت الاسلام جوانبخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام ناصر جوانبخت ظهر امروز در نشست خبری بر اهمیت وقف در افزایش برکت زندگی اشاره و خاطرنشان کرد: وقف یکی از راه های افزایش برکت در زندگی است که نباید از آن غافل شد.

 

وی تصریح کرد: کسانی که تمکن مالی دارند باید بیشتر به امر وقف توجه کرده و از اجر و پاداش این چشمه همیشه جوشان غفلت نکنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی به اهمیت اصحاب رسانه برای ایجاد وقف های نوین اشاره کرد و اظهار داشت: اصحاب رسانه می تواند با تحقیقات علمی و بیان آثار وقف در جامعه مردم را به ایجاد وقف های جدید نوین تشویق کرده و در ثواب این احسان ماندگار سهیم باشند.

 

حجت الاسلام جوانبخت در ادامه با اشاره به این که 18 تا 24 آذرماه هفته وقف نامیده شده است، افزود: ادارات کل اوقاف و امور خیریه استانها نیز بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان موظف به اجرای برنامه های تبلیغی،ترویجی و تبیینی خود برای ایجاد وقف نوین هستند.

 

وی به روزشمار هفته وقف اشاره کرد و گفت: بر اساس این روز شمار و عناوین مشخص شده برنامه های خاصی تعریف شده است که استان‌ها با تشکیل ستاد ها موظف به اجرای این برنامه ها هستند.

 

حجت الاسلام جوانبخت گفت: اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تا به امروز در جهت اجرای باشکوه برنامه های هفته وقف 81 جلسه داخلی، 240 جلسه با سایر نهاد ها، 29 نشست صنفی برگزار کرده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی همایش یاوران وقف را از مهم ترین ویژه برنامه های هفته وقف نام برد و اظهار داشت: این همایش همزمان با مرکز استان در 9 شهرستان استان نیز با هدف احترام و تکریم متولیان، واقفان خیراندیش و تجلیل و قدردانی از زحمات آنها برگزار می شود.

 

وی از برگزاری همایش وقف و رسانه در آخرین روز هفته وقف خبر داد و افزود: این همایش که همزمان با همایش یاوران وقف در سالن کانون جوانان بسیج ارومیه برگزار می شود، از رسانه های برتر عرصه وقف تجلیل می شود.

 

حجت الاسلام جوانبخت، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، دیدار با استاندار آذربایجان غربی، سخنرانی مدیرکل و روسای ادارات پیش از خطبه های نماز جمعه، ارتباط مستقیم با مردم و پاسخگویی به شبهات و تشریح  احکام شرعی وقف پیش از خطبه های نماز جمعه،  برپایی نمایشگاه در پنج شهرستان و ایستگاههای همه واقف باشیم را از دیگر برنامه های هفته وقف اعلام کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی برگزاری همایش نقش بانوان در توسعه وقف، افتتاح مسجد در شهرستان های تکاب، شاهین دژ و ماکو، افتتاح دو مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم در شهرستان خوی، برگزاری مراسم قرائت زیارت ازبعید، گفت و گوهای زنده رادیو تلویزیونی را از دیگر برنامه های هفته وقف برشمرد.

 

گفتنی است، 18 تا 24 آذرماه با شعار «همه واقف باشیم» هفته وقف نامگذاری شده است./936/202/ب3

ارسال نظرات