۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۷۵۶۷۷۴
رئیس جمهور:

گفتمان دولت، عقلانیت انقلابی است نه دیپلماسی التماسی/ سفر به قم، نقطه عطف توسعه یافتگی فرهنگی و اقتصادی استان است

گفتمان دولت، عقلانیت انقلابی است نه دیپلماسی التماسی/ سفر به قم، نقطه عطف توسعه یافتگی فرهنگی و اقتصادی استان است
آیت‌الله رئیسی بر پیگیری برای حل مسائل و مشکلات استان قم تأکید و تصریح کرد: ما در مقابل دشمن ایستاده‌ایم و بر همه مشکلات فائق خواهیم آمد چون «ما می‌توانیم».

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در سفر استانی به قم پیش از ظهر امروز در دیدار با مردم شریف این استان در صحن امام رضای حرم مطهر حضرت معصومه (س) با تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) و دهه کرامت، اظهار داشت: امیدوارم خداوند به برکت این دو بزرگوار در ایران اسلامی برکت خود را بر ما نازل فرماید.

رئیس جمهور، قم را مرکز بزرگ نشر معارف اسلامی معرفی کرد و افزود: حوزه علمیه بزرگ قم، حوزه اثرگذار در ایران اسلامی و جهان اسلام است؛ پرورش مردان بزرگ، چهره‌های نامدار، مراجع تقلید، عالمان، سرداران، مدافعان حرم و حریم و مردان و زنان غیور به خاطر وجود مقدس حضرت معصومه (س) است.

وی بصیرت و بصیرت آفرینی در کنار حرم مطهر حضرت معصومه را بسیار چشمگیر ارزیابی کرد و گفت: قم به عنوان جایگاه علم و بصیرت آفرینی مبدأ انقلاب شکوهمند اسلامی و همواره حامی انقلاب اسلامی بوده است؛ دولت این افتخار را دارد که وظایف خود را بر اساس موازین اسلامی دنبال کند و به دنبال ارزش‌هایی باشد که قم آن ارزش‌ها را دنبال می‌کند و رهبر معظم انقلاب بارها بر این ارزش‌ها تأکید کرده‌اند.

اقدامات دولت مستند به گام دوم انقلاب است

آیت‌الله رئیسی اقدامات دولت را مستند به گام دوم انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: گفتمان دولت گفتمان امام و رهبری است؛ تلاش دولت آن است که آنچه از منویات امام و رهبری مردم ما آن را شنیده‌اند دولت به عنوان سرباز میدان آن را محقق خواهد کرد؛ آنچه که به عنوان شعار یاد می‌شود گفتمان نیست، گفتمان باید در جان و دل مردم جای بگیرد، همانطور که نظرات و گفتمان رهبری جای گرفته است.

رئیس جمهور مردم ایران را امیدوار به زندگی توصیف کرد و ابراز داشت: دشمنان بارها تجربه کرده‌اند که دشمنی با ملت ایران تأثیر ندارد و به این خاطر اغتشاشات خیابانی راه انداختند، هم ترور و انفجار کردند و هم بر تحریم‌ها افزودند و خیال می‌کردند که ملت ایران با این دشمنی‌ها متوقف می‌شود؛ این ملت با اراده پولادین و اتکا به خدا و با داشته‌های بسیار، در این مسیر به دنبال تحول است و امام تحول، امام خمینی (ره) بود.

سرباز رهبری ام و نوکر مردم

وی از وجود پرچم تحول در اختیار رهبر معظم انقلاب سخن گفت و تصریح کرد: من سرباز رهبر معظم انقلاب هستم و به دنبال عمل به نوکری به شما مردم بزرگوار هستم.

آیت‌الله رئیسی از سخنان بعضی مبنی بر ممکن نبودن حرکت و پیشرفت در این شرایط یاد کرد و افزود: ما به سیر و سلوک امام و دیگر بزرگان نگاه می‌کنیم و شهید سلیمانی به آموخت «ما می‌توانیم».

رئیس جمهور تولید قدرت را کار خون شهدا و جانبازی جانبازان و مردم در میدان و حضور مردم در حماسه‌هایی مانند 22 بهمن دانست و گفت: ما باید این قدرت را قدر بدانیم و قدردانی از این کار معطل نماندن هیچ کاری است؛ رهبری فرمودند که به قله نزدیک شدیم؛ بنابراین خستگی و ناامیدی ممنوع، باید با امیدواری حرکت کرد و شهدا و علما به ما آموختند که امید محوری ترین عنصر برای پیشرفت و رسیدن به قله است.

وی تصریح کرد: آنچه دشمن ایجاد می‌کند با قلم فرسایی و امپراطوری خبری خود به دنبال ایجاد یأس است؛ می‌گویند نمی‌شود و شما چطور می‌خواهید کار کنید؛ برخی در داخل نیز می‌گفتند که ما ممکن است دچار جنگ شویم باید بر موشکی معامله کنیم و برجام دو و سه را روی میز بگذاریم.

آیت‌الله رئیسی توضیح داد: رهبری هم فرمودند که برجام یک چه کرد که دنبال برجام دو و سه باشند؟ قدرت ایران اسلامی قابل معامله نیست؛ در عملیات وعده صادق هم دیدید که چگونه دماغ دشمن به خاک مالیده شد.

گفتمان ما عقلانیت انقلابی است نه دیپلماسی التماسی

رئیس جمهور گفت: بارها گفتیم و تکرار کردیم که گفتمان ما گفتمان عقلانیت انقلابی است نه دیپلماسی التماسی؛ عقلانیت انقلابی چیزی است که از شهدا و امامین انقلاب آموختیم؛ در ابتدای دولت بیماران کرونایی را با تلفن زدن نجات ندادیم؛ بلکه تغییر گفتمان و اینکه طرف‌های مقابل این تغییر گفتمان را حس کردند باعث این کار شد.

وی از رونق اقتصادی کشور سخن گفت: آنچه می‌تواند کشور را پیش ببرد و اقتصاد را متحول کند گفتمان انقلابی و این نگاه است که «ما می‌توانیم».

آیت‌الله رئیسی با اشاره به کارهای بسیار برای توسعه استان بعد از استان شدن آن سخن گفت و تصریح کرد: باز هم باید کارهایی برای قم انجام شود؛ مسأله مهم قم نیاز به مسکن است.

رئیس جمهور از ورودش به قم و سرکشی از پروژه‌های مسکن در این استان خبر داد و گفت: الان سی هزار مسکن در حال ساخت است، در نقطه‌ای تعطیلی وجود ندارد، جای جای این سایت مشغول هستند و ما خداوند را شکر گزاریم و امیدواریم که به زودی مسکن مورد نیاز جوانان و طلاب و دانشجویان تکمیل شود و در اختیارشان قرار بگیرد.

در حوزه اشتغال عقب نیستیم

وی از ساخت 3700 واحد مسکونی تحویل شده و 71000 مسکن که در نهایت تحویل خواهد شد سخن گفت و افزود: مسأله اشتغال در کشور از مسائل اصلی است؛ با تلاش انجام شده ما سالی یک میلیون مسکن و یک میلیون اشتغال را دنبال می‌کنیم و در اشتغال عقب نیستیم و توانسته که این وعده را عملیاتی کند.

آیت‌الله رئیسی در بیان نکته سوم خود ابراز داشت: فیبر نوری در استان قم از امروز کلید خورد؛ استان قم، استان تولید محتوا است و ارتباط زیادی در این استان وجود دارد و زیر ساخت بسیار ضروری ارتباطی در این استان لازم بود، هم برای کسب و کارها و خانواده‌ها این کار ایجاد شد؛ این کار امروز عملیاتی شد.

رئیس جمهور درباره کار برای جوانان به ویژه در مسائل ورزشی گفت: مراکز و سالن‌های ورزشی در قم باید توسعه بیشتر پیدا کند؛ ما در کنار علم و دانش و فرهنگ و علم و بصیرت‌افزایی معتقد هستیم که باید مراکزی برای ورزش و تفریح برای جوانان وجود داشته باشد که این مسأله دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 150 کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل باز شده است گفت: امروز می‌توانیم در کشور اعلام کنیم که طبق آمار قطعی استان به استان که خود نیز سرکشی کردم، شاهد هستیم که وارد عدد 9 هزار کارخانه و کارگاه احیا شده می‌شویم؛ یعنی امروز در کشور اجازه توقف فعالیت کارخانه را نمی‌دهیم بلکه کارخانه‌ها و کارگاه‌های نیمه تعطیل و تعطیل را هم به چرخه تولید باز می‌گردانیم.

پروژه زمین مانده مونوریل اجرایی شد

رئیس جمهور درباره مونوریل گفت: پروژه نیمه کاره‌ای است که سال‌ها جلوی چشم مردم قم و زوار است؛ تأکید بر راه‌اندازی آن کردم؛ کارگاه برای اتمام این پروژه از امروز در قم فعال شده است و امیدوارم که هر چه زودتر این پروژه به پایان برسد.

وی قم را با جهان اسلام و تمام منطقه مرتبط دانست و ضمن اینکه بر لزوم داشتن فرودگاه این شهر تأکید کرد، اظهار داشت: فرودگاه قم هم از طرح‌هایی است که با سرعت به وسیله مدیران ما انجام خواهد شد و امیدواریم تا آخر این دولت شاهد بهره‌برداری از فرودگاه باشیم.

آیت‌الله رئیسی جنگ اراده‌ها را مد نظر قرار داد و گفت: دشمن اراده کرده است که رشد اقتصادی، تجارت و ترانزیت نداشته باشیم، اما ملت ما همه را بر خلاف او اراده کرده است؛ رشد اقتصادی ما در سال اول 5 درصد و سال دوم 4 درصد، و سال سوم رشد بیشتر از شش درصد داریم؛ ترانزیت ما رشد داشته است و ما در حوزه های تولید، تجارت و شرکت‌های دانش بنیان و چیزی که مورد نیاز این کشور است، همکاران ما شبانه روز فعال هستند و امیدواریم که شرمنده شهدا، جانبازان، رهبری و مردم عزیزمان نباشیم.

حجاب قانون است؛ اجرای قاون برای ما مهم است

رئیس جمهور خود را به عنوان طلبه خدمت گذار معرفی کرد و افزود: این استقبال شما برای من به عنوان یک طلبه نیست بلکه استقبال از شهدا و رهبری است.

وی درباره ارزش‌های اسلامی و حجاب و عفاف گفت: نظر من مهم نیست، نظر اسلام و شرع وجوب است و ما هم موظف به عملیاتی و اجرا کردن نظر اسلام هستیم؛ اگر هم کسی اعتقاد ندارد، کشور بر مدار قانون می‌گردد و همه باید به قانون پایبند باشند با هر گرایش و سلیقه سیاسی که باشد؛ کشور باید بر پایه قانون حرکت کند و اجرای قانون برای ملت و دستگاه‌های اجرایی و قضایی و قانون‌گذاری لازم است؛ بنابراین با تدبیر به توصیه رهبری این کار را انجام خواهند داد.

آیت‌الله رئیسی در پایان با تشکر از حاضران تصریح کرد: چه در شورای اداری و جلسات حل مسأله در خدمت هستم تا همه مسائل را بدانم؛ مسئولان استان قم باید بدانند که هرگونه رابطه ناسالم، رشوه و فساد در ادارات قابل تحمل نیست؛ شأن بنده به عنوان طلبه خدمت گزار و شأن همه شما این است که مردم بدانند که ادارات و سازمان‌ها پناه آن‌ها هستند و اگر مشکل و مسأله‌ای دارند، کار آن‌ها حل می‌شود و اگر هم امکان حل آن نیست، باید با مردم با کرامت برخورد کرد؛ ما در محضر بانوی کرامت هستیم؛ کرامت در خانواده، ادارات، سیاست داخلی و سیاست خارجی بسیار تعیین کننده است.

آموخته ایم در سنگر مقاوم و ایستاده باشیم

رئیس جمهور در توصیه خود ابراز داشت: ما آموخته‌ایم که باید در سنگر مقاومت و ایستادگی باشیم؛ مردم غزه نیز امروز بر این شعار پای می‌فشارند که حسبنا الله و نعم الوکیل و در مقابل اسرائیل وحشی ایستاده‌اند و امروز پیروز میدان مردم قهرمان و مقتدر فلسطین هستند و شکست خورده این میدان رژیم صهیونیستی خواهد بود.

وی از مراجع بزرگ تقلید، علما و نماینده رهبری و همه اساتید و طلاب و بزرگان تشکر کرد و گفت: امیدوارم که این سفر بتواند نقطه عطفی در توسعه یافتگی فرهنگی، اجتماعی، رشد اقتصادی و تولید در این استان باشد.

ارسال نظرات