۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۱
کد خبر: ۷۵۶۵۸۹

پذیرش مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های خواهران در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴

پذیرش مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های خواهران در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴
رئیس مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: مرکز آموزش‌های غیرحضوری نیز برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴، در سه رشته فقه و اصول، تفسیر قرآن کریم و تاریخ اسلام نام‌نویسی و طلبه خواهر پذیرش می‌کند.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، رحمه غروی نائینی در گفت‌وگویی عنوان کرد: راه‌اندازی مرکز آموزش‌های غیرحضوری در سال ۱۳۸۲ با درایت و آینده نگری شورای عالی حوزه‌های علمیه مصوب شد و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در سال ۱۳۸۸ پس از فراهم نمودن شرایط و مقدمات زیرساختی موفق به راه‌اندازی مرکز آموزش‌های غیرحضوری با رشته‌های فقه و اصول و تفسیر قرآن کریم شد.

وی بیان کرد: در سال ۱۳۹۱ نیز رشته تاریخ اسلام به رشته‌های مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور اضافه شد و آموزش این سه رشته برای طلاب خواهر تا کنون ادامه دارد.

رئیس مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران بر فعالیت‌ها و وظایف محوری این مرکز اشاره کرد و گفت: مرکز آموزش‌های غیرحضوری در عرصه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی ـ تربیتی، مشغول به ارائه خدمت‌ به طلاب خواهر است.

غروی در خصوص تفاوت مرکز آموزش‌های غیرحضوری و مدارس حضوری حوزه‌های علمیه خواهران، اظهار کرد: مرکز آموزش‌های غیرحضوری، تابع کلیه قوانین و ضوابط مدارس حضوری است و در موارد بسیار جزئی آن قوانین را بومی سازی کرده است.

وی با بیان اینکه پذیرش و ثبت‌نام در رشته‌های سطح سه این مرکز همانند مدارس حضوری و مطابق دفترچه پذیرش است، افزود: مرکز آموزش‌های غیرحضوری در سطح دو، به صورت مستقیم پذیرش ندارد؛ بلکه طلاب عزیز می‌توانند پس از گذراندن ۷۶ واحد به صورت حضوری در مدارس علمیه سطح دو، با درخواست تغییر شیوه تحصیل، به صورت غیر حضوری ادامه تحصیل دهند که این روش تحصیل به دلیل تلفیق دو روش حضوری و غیرحضوری، در اصطلاح نیمه حضوری نامیده می‌شود.

رئیس مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: اطلاع‌رسانی اخبار و اطلاعیه‌های این مرکز از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی به آدرس vu.whc.ir و کانال اطلاع‌رسانی مرکز در پیام‌رسان ایتا است؛ در زمینه ارتباط طلاب و پاسخگویی ایشان راه‌های متعددی پیش‌بینی شده است که شامل ارتباط برون‌خط از طریق گروه‌های کوثرنت، ارتباط برخط در امور آموزشی و فنی و پاسخگویی تلفنی بر اساس جدول زمان‌بندی می‌باشد.

غروی نائینی خاطر نشان کرد: داوطلبان می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سنجش و پذیرش به‌ نشانی paziresh.whc.ir و یا به‌صورت حضوری از طریق مدارس علمیه سراسر کشور اقدام به نام‌نویسی برای تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران کنند.

وی در پایان گفت: آزمون ورودی مقطع عمومی (سطح دو)، ۳۱ تیرماه در مراکز آزمون سراسر کشور برگزار خواهد شد و مرکز آموزش‌های غیرحضوری در بدو تحصیل سطح دو پذیرش ندارد، زمان نام‌نویسی در سه رشته تفسیر، فقه و اصول و تاریخ اسلام در مرکز آموزش‌های غیرحضوری ـ همانند مقاطع تکمیلی حضوری متعاقباً اعلام خواهد شد.

ارسال نظرات