۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۷۵۱۴۱۱
مهلت ارسال مقالات تا دهم اسفند تمدید شد؛

استقبال پژوهشگران از همایش «دین، فرهنگ و رسانه های نوین»

استقبال پژوهشگران از همایش «دین، فرهنگ و رسانه های نوین»
314 چکیده مقاله به همایش «دین، فرهنگ و رسانه های نوین» ارسال شده و مهلت ارسال مقالات نیز تا 10 اسفندماه تمدید شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کمال اکبری رئیس دانشکده دین و رسانه و دبیر «همایش دین، فرهنگ و رسانه های نوین» در نشست خبری این همایش با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و حضور پرشکوه مردم در چهل و پنجمین سالگرد، این حضور را پاسخ محکمی به زیاده خواهی دشمنان دانست.

وی در خصوص برگزاری همایش، اظهار داشت: نشست های مشورتی و نشست های علمی این همایش برگزار شده و آمادگی لازم برای برگزاری همایش ایجاد شده است.

اکبری از ارسال 314 چکیده به دبیرخانه همایش خبرداد و آن را نشانه استقبال اندیشمندان از این همایش دانست و افزود: زمان دریافت مقالات همایش تا دهم اسفند سال 1402 تمدید شده است و پژوهشگران می توانند مقالات خود را ارسال کنند. چکیده مقالات ارسالی بیانگر تنوع موضوعی است و امیدوار هستیم در مدت زمان باقی همه مقالات تکمیل شود و به دبیرخانه برسد.

وی اظهار داشت: تمام کسانی که ذیل موضوعات همایش مقاله ای دارند و یا در حال تدوین هستند می توانند آن را به دبیرخانه ارسال کنند حتی اگر تا کنون چکیده ای برای همایش ارسال نکرده باشند؛ تا کنون 9 پیش نشست برگزار شده و برخی مراکز درخواست همکاری برای برگزاری پیش نشست داشتند. این نشست ها با هدف ترویج و گفتمان سازی ذیل همایش صورت می گیرد.

رئیس دانشکده دین و رسانه از مصاحبه با کارشناسان، علما و تقویت جستار های علمی در آینده ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: تلاش داریم ویژه نامه قابل قبول علمی را برای همایش تهیه کنیم.

عیسی زارعی دبیر اجرایی همایش دین فرهنگ و رسانه های نوین در این نشست خبری اظهار داشت: تا کنون 9 پیش نشست برگزار شده و در آینده نیز مباحثی مانند «دین و زیبایی شناسی در رسانه های نوین» و «همگرایی رسانه های سنتی و رسانه های نوین» در نمایشگاه رسانه های ایران برگزار خواهد شد.

وی از رونمایی کتب «اخلاق در رسانه های نوین» و «راهنمای مطالعاتی دین، فرهنگ و رسانه های نوین» به همراه کتاب «دین دیجیتال» و «کاربست تفکر نقادانه در رسانه های نوین» در همای «دین، فرهنگ و رسانه های نوین» خبر داد.

زارعی مسأله شناسی، تولید ادبیات نظری، ایجاد پیشینه پژوهشی و ارائه راهکارهای عملیاتی را از اهداف همایش دانست و اظهار داشت: در همه این عرصه مقالاتی ارسال شده است: در خصوص رسانه های نوین 60 عنوان؛ رویکرد اخلاقی 15عنوان؛ رویکرد تبلیغ دینی 19 عنوان؛ رویکرد قرآنی 4 عنوان؛ سبک زندگی 18 عنوان؛ فضای مجازی 11؛ فرهنگ 28 عنوان؛ شبکه های اجتماعی 37عنوان؛ حکمرانی و تنظیم گری 9 عنوان؛ دیپلماسی رسانه ای 5 عنوان؛ بازی های دیجیتال6 عنوان؛ بررسی آثار سینمایی 8 عنوان؛ هوش مصنوعی 13 عنوان

دبیر اجرایی همایش «دین، فرهنگ و رسانه های نوین» خاطرنشان کرد: دهم اسفند آخرین مهلت ارسال مقالات بوده و با توجه به کمبود فرصت به نظر می رسد امکانی برای تمدید وجود نداشته باشد.

ارسال نظرات