۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۷۳۱۸۳۹
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرپل ذهاب:

راهبرد های ملی نیاز به الگوهای ملی و داخلی دارند

راهبرد های ملی نیاز به الگوهای ملی و داخلی دارند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام دوستیان گفت: راهبرد های ملی نیاز به الگوهای ملی و داخلی دارند؛ الگوهای توسعه تعریف شده مبتنی بر راهبردهای دیگران است و در کشور ما جواب نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام حسن دوستیان در نشست با جمعی از فعالان فرهنگی، مذهبی و اقتصادی شهرستان سرپل ذهاب ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و نیز فرا رسیدن سال جدید خورشیدی، اظهار داشت: رهبر انقلاب در ابتدای هرسال باتوجه به شرایط و وضعیت کشور نسبت به نامگذاری سال اقدام می کنند که لازم است با برنامه ریزی مناسب برای تحقق شعار سال اقدام و با تبیین شعار سال از تحریف شدن آن جلوگیری شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرپل ذهاب با تاکید بر لزوم تحقق شعار سال افزود: برای اینکه نامگذاری سال های مختلف توسط رهبری، از همان ابتدا تحریف نشوند و شعاري كه شعار سال خوانده می شود در حد شعار باقی نماند و تبدیل به شعوری که باید شود ابتدا باید جایگاه ولایت فقیه به عنوان راهبردی ملی دیده شود، سپس مسئولین و همه دستگاه‌ها بجای اکتفا کردن به نصب چند بنر و تکرار شعارگونه این سخن در کلام خود، دیدگاهی عملگرایانه پیدا کنند که قطعا بااین کار درصد قابل توجهی از مشکلات حل خواهد شد و یا به حداقل خواهد رسید. 

حجت الاسلام دوستیان گفت: نجام این راهبرد همانگونه که رهبر انقلاب هم اشاره کردند سخت و دشوار است که البته سختی اجرای این راهبرد بخاطر نبود منابع مالی، فنی و انسانی نیست، چرا که ایران اسلامی دارای منابع عظیمی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرپل ذهاب ادامه داد: سختی عملیاتی کردن این راهبرد در دو بخش فرهنگ سازی و الگو سازی است.

این استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: در بخش فرهنگ سازی باید تلاش بسیاری صورت گیرد که وحدت ملی و اعتماد ملی که در سالهای اخیر بسیار تخریب شده، شکل گیرد. 

وی تصریح کرد: اعتماد ملی اکنون بر محور اعتقادی و رهبری و خانواده شکل گرفته و مسئولین کمترین نقش را در آن دارند و لذا برای احیای نقش مسئولین باید این اعتماد ملی در دولت و مجلس و قوه قضائیه بازنگری شود در اینصورت است که همراهی جامعه و دستگاه های اجرایی ضریب توانی منابع را افزایش داده و در عملی شدن این راهبرد تسریع و تسهیل ایجاد می شود. 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرپل ذهاب در ادامه با اشاره به الگوسازی اذعان داشت: راهبرد های ملی نیاز به الگوهای ملی و داخلی دارند نه الگوهای خارجی، الگوهای توسعه تعریف شده مبتنی بر راهبردهای دیگران است و قطعا در کشور ما نه تنها جواب نمی‌دهد بلکه تخریب گر و آب به آسیاب دیگران ریختن است، نمونه ساده آن گره زدن آب خوردن مردم کشور به تبعیت از الگوهای تعریف شده تعامل با غرب بود. 

وی افزود: ایران در زمینه های متعدد فاقد الگوی ملی است، در رسانه، خودروسازی، صنعت، کشاورزی و... ولی هر جا که الگو ملی بوده ما موفق بوده ایم. 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرپل ذهاب تصریح کرد: چهار دهه برای خطا و آزمون کافی بوده و با توجه به نتایج و شرایط اکنون اولین قدم مسئولین در رشد تولید، تولید الگو است آن هم الگوهای مبتنی بر داخل، البته منکر استفاده از الگوها و تجربیات دیگران نباید شد اما اینها باید بومی سازی و  داخلی شود و الگویی متناسب با منابع ، شرایط و اهداف ملی تولید شود. 

حجت الاسلام دوستیان خاطر نشان کرد: مسئولین بجای نگاه شعاری و تقلیل گرایی باید به فرمایش رهبر انقلاب رویکردی راهبردی داشته باشند و از مصادره جناحی آن به شدت خودداری کنند که این مصادره کردن ها باعث تخریب وحدت ملی و اعتماد ملی می شود./1400/

ارسال نظرات