۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۷۲۹۴۴۵
فجر ۴۴؛

حماسه سترگ مردم در سطور تاریخ جاودانه خواهد شد

حماسه سترگ مردم در سطور تاریخ جاودانه خواهد شد
تاریخ فراموش نمی‌کند که ملت ایران در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، همچون روزهای اول به خیابان آمدند و بار دیگر با آرمان‌های انقلاب بیعت کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، صبح امروز حماسه عظیم دیگری توسط مردم سراسر ایران اسلامی خلق شد. جمعیت در راهپیمایی 22 بهمن قم به قدری آمده بودند که وقتی ساعت 12:30 و پایان راهپیمایی به میدان جانبازان که نقطه آغاز حرکت مردم بود، مراجعه کردیم، جمعیت انبوهی از مردم همچنان در حال حرکت به سمت محل آغاز راهپیمایی بود. رأس ساعت 10:00 بعد از اجرای چند سرود در میدان جانبازان، حرکت مردم آغاز شد. از همان ابتدا مسؤولین و علمای مختلفی از میدان جانبازان دیده می‌شدند که با سادگی و بدون تکلف در میان مردم حضور داشتند.

حماسه سترگ مردم در سطور تاریخ جاودانه خواهد شد

حضور مردم و تعداد زیاد مسؤولین به ویژه حضور علما و مراجع تقلید، قابل توجه بود. آیات عظام نوری همدانی، حسینی خراسانی، فاضل لنکرانی، شب زنده دار و ... در جمعیت حاضر بودند. سیل جمعیت به قدری بود که نمی‌شد انتهای آن را مشاهده کرد. مردم دوشادوش همدیگر به شکلی حرکت می‌کردند که نمی‌شد از میان آن‌ها گذشت و جلوتر رفت. شعارهای مردم یکصدا و دشمن شکن بود. با این وجود که تهدیدات امنیتی فراوانی از سوی گروهک‌های تروریستی و تکفیری وجود داشت؛ اما مردم با شجاعت و خیال راحت به میدان آمده بودند. با دیدن این شجاعت مردم برای حضور، یاد تهدید صدام برای راهپیمایی 22 بهمن 1365 می‌افتم که جنگنده‌های دشمن بر فراز جمعیتی که به راهپیمایی آمده بودند، حاضر شده بود و صدای شلیک‌های ممتد پدافند هوایی لحظه‌ای قطع نمی‌شد.

جمعیت به سوی حرم حرکت می‌کردند. گیت‌های حرم برای سهولت ورود جمعیت برچیده شده بود و به نزدیکی خود حرم منتقل شده بودند. مردم با عبور از گیت‌ها به سوی میدان امام خمینی یا آستانه حرکت می‌کردند تا پای سخنان وزیر کشور بنشینند. وزیر اطلاعات نیز به قم آمده بود و در میان جمعیت حضور داشت. توفندگی و خشم از خصم را می‌شد از چشمان مردم خواند. آن‌ها از نقشه‌ها و جنگ ترکیبی سنگین دشمن خشمگین بودند و با این حضور، تک به تک اعلام می‌کردند که تا پای جان برای حفظ انقلاب می‌کوشند.

تعداد بازدید : 1

برخلاف سال‌های گذشته که چند سال مردم به دلیل ملاحظات بهداشتی، امکان حضور در راهپیمایی را نداشتند. سال‌های گذشته هم خشم مردم از خیانت‌ها و ترک فعل‌های مسؤولان مشهود بود و هم خشم آن‌ها از دشمنی دشمنان. امسال مردم با اینکه مشکلات معیشتی داشتند؛ اما واقعاً امیدوار به تدبیر دولت سیزدهم آیت الله رئیسی بودند. ساعت 11:22 وقتی در نزدیکی میدان آستانه بودم، همه جمعیت یک صدا به خواندن سرود ملی مشغول شدند. این اولین همخوانی سرود ملی آن‌هم به صورت دسته جمعی و سراسری یک ملت بود. شاید اگر همه استکبار بخواهد کل قوای خود را متحد کند که در چنین گستره‌ای بتواند یک سرود را بخوانند، موفق نشود.

نزدیک ترین اتفاقی که می‌توان میان راهپیمایی 22 بهمن و حضور امروز مردم مورد قیاس قرار داد، راهپیمایی چند کیلومتری زائران اباعبدالله حسین در ایام اربعین حسینی است. اتفاقی که رسانه‌های معاند و خارج نشین و خائن داخلی از پوشش هر دوی آن امتناع می‌ورزند و یا اگر بخواهند بدان بپردازند، دروغ پردازی را پیشه می‌کنند تا حقیقت این پدیده بزرگ اربعین دیده نشود. همچنان که این رسانه‌های معاند حضور همزمان مردم در دفاع از انقلاب اسلامی را در ایام اوج اغتشاشات کمترین پوشش خبری نمی‌دادند و از دلسردی مردم نسبت به نظام اسلامی یاوه می‌سرودند.

حماسه سترگ مردم در سطور تاریخ جاودانه خواهد شد

نکته دیگری که در راهپیمایی امسال بسیار برجسته بود، ندا و شعارهای پیاپی مردم و به ویژه زنان درباره حقوق خودشان بود. عده‌ای دانشجویان ناحیه بسیج دانشجویی را می‌شد در کناری دید که پلاکاردهایی حاوی موفقیت‌های زنان در عرصه‌های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین بیان دستاوردهایی که با وقوع انقلاب اسلامی ایران در کشور شکل گرفته را در دست گرفته بودند. شعار حفظ حجاب شعاری بود که همه مردم یک صدا آن را ابراز می‌کردند. آزادی حقیقی زنان نه با کنار گذاشتن حجاب محقق می‌شود و نه با زیر سؤال بردن شرع مقدس اسلام؛ چرا که آزادی واقعی و زندگی پرنشاط در یک جامعه سالم، در گرو رعایت حجاب و شرع مقدس اسلام به دست می‌آید.

امروز حماسه‌ای جاویدان در سراسر کشور در قاب رسانه‌ها و در دل سطور تاریخ به یادگار خواهد ماند. تاریخ انقلاب فراموش نخواهد کرد که مردم و ملت ایران در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، همچون روزهای اول به خیابان آمدند و بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی بیعت کردند. مردم نشان دادند که آنچه که در رسانه‌های معاند و خائن غربی و داخلی درباره ایران گفته می‌شود، دروغی بیش نیست.

حماسه سترگ مردم در سطور تاریخ جاودانه خواهد شد

امروز خشم مردم پایه‌های کاخ استکبار را به لرزه در می‌آورد. هرچند نمی‌دانیم آن‌ها فردا چه برنامه دیگری را برای نابودی انقلاب اسلامی طراحی خواهند کرد؛ اما به نظر می‌رسد دشمنان دیگر باید از حماسه حضور مردم عبرت بگیرد و به جای طراحی هر نقشه و دشمنی تازه‌تر، عاقبت بهتری را برای خود رقم بزند. صدها کشور از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دست در دست هم دادند تا نظام و انقلاب اسلامی را حتی پیش از پیروزی‌اش، غافلگیر کنند؛ اما دست امداد الهی و خواسته مردم، چیز دیگری بود.

آن کسانی که مدعی برگزاری رفراندوم هستند و به هر مناسبتی و در هر تریبونی شعار همه پرسی و رفراندوم را مطرح می‌کنند، نزد آمارهای جمعیت حاضر در راهپیمایی 22 بهمن بروند. حتی تصاویر و آمار شرکت چند ده میلیونی مردم ایران در تشییع پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس که در جهان یک نیروی تروریستی شناخته می‌شود و یک ژنرال دو ستاره است، نشان دهنده میزان محبت مردم نسبت به خدمتگزاران خود است. گزافه نیست که بگوییم حضور جمعیت امروز مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن، رفراندوم حقیقی از میزان پذیرش انقلاب اسلامی برای مردم ایران است. حماسه 22 بهمن امسال، حماسه‌ای سترگ و هم وزن با تشییع پیکر مطهر حاج قاسم بود.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات