۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۹
کد خبر: ۷۲۸۱۴۱
نماینده ولی فقیه در لرستان:

سپاه پاسداران حافظ انقلاب است

سپاه پاسداران حافظ انقلاب است
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، با اشاره به موضوعاتی که انقلاب را مورد تهدید قرار می دهد، گفت: سپاه پاسداران حافظ انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در نشست فصلی روحانیون سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان با تجلیل از جایگاه نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مجموعه‌‌ای سازمان یافته از همه رده‌ها اعم از نظامی و غیرنظامی، روحانی و غیر روحانی که حافظ انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه سپاه پاسداران حافظ انقلاب است، افزود: وقتی سخن از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می گوییم یعنی انقلاب پویا، زنده و پیشرو است و دارد به حرکت خود ادامه می دهد.

وی ادامه داد: سپاه مجموعه‌ای سازمان یافته برای حفاظت و پاسداری از انقلاب است که هم محتوای انقلاب و هم خود سپاه اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه این حکایت از یک وظیفه دشوار دارد، گفت: انقلابی که پویاست و حرکت می کند تهدیدی متوجه اوست؛ دنبال اهداف و آرمان‌هایی است و آن آرمان ها مخالف‌هایی دارد که تهدید می کنند.

وی با بیان اینکه پاسداری و حفاظت از انقلاب اسلامی یعنی باید این تهدیدها را شناسایی کرد، گفت: در سپاه رده های مختلفی از جمله روحانیت، فرماندهی، حفاظت اطلاعات، سازمان اطلاعات و بخش های مختلف دیگر برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی و حفاظت از انقلاب و خود مجموعه سازمان یافته سپاه در برابر تهدیدات شکل می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: در ابتدای انقلاب که سپاه شکل گرفت از سال ۱۳۵۷ تا قبل از جنگ کارکرد آن بیشتر به صورت یک مجموعه انتظامی امنیتی بود و با شروع جنگ، بعد نظامی سپاه غالب شد و در سال ۱۳۶۴ ارکان زمینی، هوایی و دریایی سپاه شکل گرفت و بعدها هم به کمال خود رسید.

وی عنوان کرد: در سال های اول انقلاب تهدیدها نظامی بود ولی اکنون تهدیدات به صورت ترکیبی از قبیل نفوذ، تهاجم فرهنگی، تغییر باورها و انگیزه‌ها، تغییر در اعتقادات و عقاید، عوض کردن جای ارزش و ضد ارزش و منکر و معروف است و این یعنی ما هر چه جلوتر رفتیم بر عمق وظایف سپاه و خصوصاً روحانیون سپاه افزوده شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: وقتی به کارنامه سپاه نگاه می کنیم می‌بینیم که این نهاد از آغاز تشکیل تاکنون محل حضور مجموعه‌ای از منتظران شهادت بوده که برای دفاع از انقلاب اسلامی، ملت ایران و ملت های مظلوم و تحت ستم پیشرو و پیش قدم بوده‌اند و در این مسیر بندگان خاص و خالصی در درون این ‌مجموعه تربیت شدند و سپاه معراج شهدا و بندگان خالصی شد که علم و عملشان، فعل‌ یا ترک فعلشان، کلام یا سکوتشان همه برای خداست.

وی ادامه داد: یکی از این بندگان خاص و صالح خدا سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود که در استقبال از پیکر این شهید در شهرهای مختلف مجموع بیش از ۲۰ میلیون نفر شرکت کردند؛ چنین فردی در درون مجموعه سپاه تربیت شد؛ مجموعه ای که در آن باورها، اعتقادات و آموزه‌های اسلامی به وسیله روحانیون محترم تبلیغ شد.

امام جمعه خرم آباد بیان کرد: بنابراین اگر در مجموعه ای مانند سپاه انسان‌های اینچنین تربیت می‌شوند در سایه این تعالیم و آموزه ها و به تدریج شکل گرفته اینها حاصل زحمات سروران روحانی است که در گوشه‌های دور افتاده این سرزمین مشغول انجام وظیفه‌اند.

وی با بیان اینکه نهاد سپاه که مجموعه‌ای از روحانیون و پاسداران است شامل کسانی‌است که سر را به عاریه داده و جان را بر کف دست گرفته‌اند، گفت: برای ملت های مظلوم پیروزی آفریده و نظام سلطه را ذلیل و خوار کردند و این به واسطه اعتقادات و ایمانشان بود مگر نه به لحاظ ساز و برگ نظامی آنهایی که مقابل ما هستند هم همان تجهیزات را دارند؛ البته عِده و عُده آنها بیشتر است ولی آن چیزی که باعث غلبه نیروهای مسلح ما شده بنیان عقیدتیِ آنها و معنویت است که در درون نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: همه نیروهای مسلح ساز و برگ نظامی را دارند ولی آن چیزی که سپاه پاسداران و نیروهای مسلح ما را متمایز می کند، پیوند و دلبستگی با مردم، نشست و برخاست با آنان، حضور در مساجد، حضور در نمازهای جماعت وجمعه، معنویت و سرمایه اجتماعی است.

وی با بیان اینکه این سرمایه اجتماعی ارتش بیست میلیونی به وسیله ارتباط با مردم شکل می‌گیرد، عنوان کرد: از درون شجره طیبه صالحین که امید مقام معظم رهبری است باید حداقل ۱۰میلیون جوانِ مومنِ انقلابیِ، پای‌کارِ، معنویت گرای اخلاق‌مدار و عدالتخواه بیرون بیاید و این با سرمایه اجتماعی مردم حاصل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: آنچه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ممتاز می‌کند علاوه بردانش لازم نظامی، معنویت، اخلاق، آشنایی‌با‌معارف‌اسلامی‌و آموزه‌های‌اهل‌بیت و محبتی است که نتیجه آن اطاعت و تبعیت از امام معصوم و نائب آن حضرت یعنی ولی فقیه می شود.

امام جمعه خرم آباد عنوان کرد:  باید تلاش کرد این سرمایه اجتماعی حفظ شود تا آرمانها و ارزش های اسلامی شکل گیرد.

وی ادامه داد: دشمنی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان تروریست معرفی می‌کند از عمق دلبستگی مردم به سپاه اطلاعی ندارد و اصلا نمی‌تواند پیوند عمیق بین مردم، سپاه، روحانیت، ولی فقیه و امام مسلمین است را درک کند و جا دارد که عصبانی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه سپاه نهادی ست که در زمین، هوا و دریا عرصه را بر دشمن تنگ کرده است، گفت: کسی نتوانسته است تا به حال تیری به سمت آمریکا پرتاب کند ولی اگر آمریکاییها یکی بزنند، سپاه ده‌ تا می‌زند، این توان بازدارندگی دفاعیِ برخاسته از معنویت و اخلاق چیزی نبوده است که از بیرون از این سرزمین تهیه شده باشد.

وی اظهارکرد: این توان داخلی ثمره اعتماد به نیروهای جوان، مومن، متعهد، اتکا به دانش، معنویت و اخلاقِ نیروهای داخلی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: آنها که سپاه را تحریم می کنند از عمق اخلاص و معنویت در درون سپاه و کارکرد روحانیت محترم در آشنا کردن این مجموعه با اخلاق بی‌اطلاع‌اند./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات