۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۱
کد خبر: ۷۲۷۹۶۸
امام جمعه موقت کاشان:

آیات قرآن دارای معارف بلند در قالب جملات کوتاه است

آیات قرآن دارای معارف بلند در قالب جملات کوتاه است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار از فصاحت و بلاغت به عنوان یکی از ویژگی‌های قرآن نام برد و گفت: آیات قرآن فصاحت دارد و دارای معارف بلند در قالب جملات کوتاه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در ادامه تفسیر آیه ۳۱ سوره مبارکه ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: عمل صالح یکی از ذخائر انسان برای آخرت است.

وی با بیان اینکه هر عمل صالحی نمی‌تواند برای آخرت انسان مفید باشد، افزود: یکی از شرایط و ویژگی‌های عمل صالح استمرار در عمل صالح است و نماز و روزه و زکات زمانی مفید است که استمرار داشته باشد.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: مومنین همواره و پیوسته باید اقامه نماز داشته باشند، روزه بگیرند، زکات بدهند، انفاق کنند و عمل شان استمرار داشته باشد.

به گفته وی یکی از ویژگی‌های عمل خوب انجام صحیح عمل و استمرار آن است و استمرار عمل صالح سبب خواهد شد تا انسان تمایل به ادامه اعمال صالح دیگر نیز داشته باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: هر عمل گناهی که همراه با توبه نباشد و ادامه داشته باشد به مرور زمان به گناهان کبیره کشیده خواهد شد و اگر انسان اهل نماز اول وقت باشد نماز اول وقت نه تنها در دنیا بلکه در آخرت نیز به فریاد انسان خواهد رسید.

امام جمعه موقت کاشان در ادامه از فصاحت و بلاغت به عنوان یکی از ویژگی‌های قرآن نام برد و افزود: آیات قرآن فصاحت دارد و دارای معارف بلند در قالب جملات کوتاه است.

حجت الاسلام اسلامی تبار در ادامه با اشاره به اینکه منظوراز رزق تنها پول نیست بلکه نعمتی است که خداوند به انسان می‌دهد، گفت: قدرت، استعداد، زبان گویا، آبرو، سلامتی، شجاعت و زیبایی همه رزق است و باید برای داشتن چنین نعمت‌هایی انفاق کرد و زکات آن را داد.

وی با بیان اینکه هر چیزی زکاتی دارد و زکات علم آموزش به دیگران است و علمی مفید است که کتمان نشود و نشر داده شود، افزود: زکاتِ قدرت انصاف و رفتار منصفانه با مردم و زکات زیبایی داشتن عفاف است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات